Wij hebben zelf zopas een Westfalia exclusive gekocht met 102 Pk uitvoering, met automaat, ik denk dat het vermogen wel zal volstaan, maar als ikvermogen zou missen, vraag ik me af, wat is er dan mogelijk?
en andere riemspanners en riemenMultivan Generation schreef:Verschil is dat er in de 150 pk geen automaat leverbaar is.
Qua andere zaken:
andere handgeschakelde bak met langere versnellingen, grote interkoeler, verstuivers zijn anders, andere zuigers destijds, ander motormanagement,
andere variabele turbo tov een vaste. Andere downpijp, andere brandstofpomp, groter 2 massavliegwiel, andere torsiestaven, grotere remmen..
Pascal-141 schreef: 22 mar 2013, 12:46en andere riemspanners en riemenMultivan Generation schreef:Verschil is dat er in de 150 pk geen automaat leverbaar is.
Qua andere zaken:
andere handgeschakelde bak met langere versnellingen, grote interkoeler, verstuivers zijn anders, andere zuigers destijds, ander motormanagement,
andere variabele turbo tov een vaste. Andere downpijp, andere brandstofpomp, groter 2 massavliegwiel, andere torsiestaven, grotere remmen..
inlaat en uitlaatspruitstuk zijn anders
cilinderkop (andere kleppen)
en ik dacht dat de 151PK ook zuigerbodemkoeling had
Hier klopt juist best wel veel van. De cilinderkoppen zijn wel gelijk. Zuigers zijn inderdaad anders en de rest wat genoemd is klopt ook.T4Twin0182 schreef: 30 jul 2022, 02:30Pascal-141 schreef: 22 mar 2013, 12:46en andere riemspanners en riemenMultivan Generation schreef:Verschil is dat er in de 150 pk geen automaat leverbaar is.
Qua andere zaken:
inlaat en uitlaatspruitstuk zijn anders
cilinderkop (andere kleppen)
en ik dacht dat de 151PK ook zuigerbodemkoeling had
Hier klopt helemaal niks van
Lambiek schreef: 31 jul 2022, 00:24 Het logo is ook anders :
ipv zwarte i een rode i
TDI
Scheelt ook 5km p uur
Ah, en ik dacht al dat ik een heel bijzondere 102 pk had met een zilveren I
Hanz schreef: 31 jul 2022, 11:26Ah, en ik dacht al dat ik een heel bijzondere 102 pk had met een zilveren I![]()