
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
scheepsketting om T5 te verankeren
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 19 apr 2012, 23:12
- Locatie: Amsterdam noord
Re: scheepsketting om T5 te verankeren
gewoon babyfoon in je busje en ontvanger naast je bed 

Re: scheepsketting om T5 te verankeren
Maar dan moet er weer een brandblusser naast je bed/bus staan....hendrikus schreef:of verhuizen naar een gronings dorp waar je nog gewoon je sleutels id auto kunt laten zitten s'nachts...

- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: scheepsketting om T5 te verankeren
Gewoon modern Appartementen Complex met half-ondergronds parkeren achter gesloten garagedeur.
- Bijlagen
-
- inkl. veilig parkeren onder het complex
- foto3klein.jpg (51.02 KiB) 1580 keer bekeken
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Re: scheepsketting om T5 te verankeren
Volgens mij kan je het slot er zo afdraaien, is dat niet allemaal kunststof dat contact ,heb je dat al eens geprobeert, en ga er maar van uit dat een dief er voor gaat als die bus van jou besteld is.robertTREBOR schreef:Stelen doe je moderne auto's en bussen met een Laptop
Ontneem ze de toegang !!
-
- Berichten: 1627
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22
Re: scheepsketting om T5 te verankeren
Misschien toch een idee om een lijstje te maken...
Kopieren en eventueel toevoegen, zo krijgt men een mooi overzicht.
En als het even kan een prijs erbij, is vaak ook de 1ste vraag die er achteraan komt
Steek dan maar gelijk van wal;
-bus alarm (zit er al vaak op)
-Diagnose stekker er uit halen en hangslot erom, dan weg moffelen en een dummy plaatsen slot 5,= dummy ook €5,=
-serie nr achter voorruit kaartje overheen leggen €0,=
-stuurslot (diverse prijzen, maar vanaf 100,= heb je denk ik al en heel goede)
-pedaalslot (kan je vrij eenvoudig zelf maken)
-Versnellingsbak slot prijs weet ik niet.
Kopieren en eventueel toevoegen, zo krijgt men een mooi overzicht.
En als het even kan een prijs erbij, is vaak ook de 1ste vraag die er achteraan komt

Steek dan maar gelijk van wal;
-bus alarm (zit er al vaak op)
-Diagnose stekker er uit halen en hangslot erom, dan weg moffelen en een dummy plaatsen slot 5,= dummy ook €5,=
-serie nr achter voorruit kaartje overheen leggen €0,=
-stuurslot (diverse prijzen, maar vanaf 100,= heb je denk ik al en heel goede)
-pedaalslot (kan je vrij eenvoudig zelf maken)
-Versnellingsbak slot prijs weet ik niet.
Re: scheepsketting om T5 te verankeren
Bearlock kost tussen de €525 en €800 :alarm
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Re: scheepsketting om T5 te verankeren
Dat is wel Heel veel meer geld dan wat Bearlock zelf telt !!!Oviivo schreef:Bearlock kost tussen de €525 en €800 :alarm
Ik zou wel eens willen weten van die 57 transporters die al op het forum zijn gestolen
welke/Hoeveel daarvan waren uitgevoerd met een bearlock???
ik heb die hier laten monteren http://test.niedzwiedz-lock.pl/index.php/serwis" onclick="window.open(this.href);return false;
de montage afdeling van de fabriek van Bearlock (die ligt daar vlakbij Bearlock is een Pools product)
in Polen rijden heel veel auto's rond met een versnellingsbakslot
Ik ben toch 2 a 3x per jaar in Polen
dat koste 123 euro en ik geloof niet dat het daar op een T5 over de 200 euro gaat!!
en die zat er op een half uur in want die lui doen niks anders "specialisten" !!
Distributieriem en dergelijke laat ik natuurlijk ook in Polen bij de VW Dealer doen
een werkplaatstarief bij de officiele VW dialer met het zelfde opgeleide personeel als hier is
daar wel onder de 30 euro/uur in Poznan.
En daar moeten ze wel weten hoe die transporters in elkaar zitten want een deel wordt daar gebouwd

http://www.youtube.com/watch?v=HqG4lijDlIY" onclick="window.open(this.href);return false;
Die originele startblokkering van VW heeft totaal geen waarde want daar zijn de dieven
op voorbereid, Via de OBU is dat bij ALLE VAG producten uit te zetten
Ik heb dan wel geen T5 maar een T4
en daar heb ik in augustus 2006 een bearlock in laten bouwen in Polen bij Bearlock zelf
en die gebruik ik meerder malen per dag (dus nu al 6½ jaar) en geen problemen!!!!
en op riskante plekken komt er nog een stuurklem bij,
verder kan men ook denken aan een magneetkep met een verborgen schakelaar in de brandstoftoevoer
http://www.ebay.at/itm/MAGNETVENTIL-Sir ... 3380c394b9" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door frank884 op 23 mar 2013, 15:38, 2 keer totaal gewijzigd.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Re: scheepsketting om T5 te verankeren
Kalm, kalm, dat zijn nu eenmaal de bedragen die ik weet. De VW dealer hier vroeg EUR 750,-
Via mijn verzekering kon ik het op locatie laten doen voor € 499 maar daar kost het nu ook meer dan € 500.
Ik kan me voorstellen dat, met NL uurtarieven en de administratieve rompslomp van het SCM certificaat, het allemaal goedkoper is in Polen.
Wellicht een goede tip voor de mensen die nog geen Bearlock hebben
Via mijn verzekering kon ik het op locatie laten doen voor € 499 maar daar kost het nu ook meer dan € 500.
Ik kan me voorstellen dat, met NL uurtarieven en de administratieve rompslomp van het SCM certificaat, het allemaal goedkoper is in Polen.
Wellicht een goede tip voor de mensen die nog geen Bearlock hebben

VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Re: scheepsketting om T5 te verankeren
maar wat doe je dan als je bearlock of reparatie niet goed is gegaan of je problemen hebt. Er komt vast geen monteur ff uit polen en je rijd ook niet ff langs.
Ik kan met sommige dingen ook wel goedkoper qua onderhoud voor de bus, maar vind het wel fijn dat ik bij een vraag of probleem zo ff langs kan rijden bij de garage een dorp verderop en dat ze dan ook tijd voor me hebben en anders wel ff maken.
Als je idd regelmatig in Polen komt kun je het idd een keer meenemen maar anders zou ik toch never nooit apart die kant op rijden.
@frank 884:
ben je echt zo bang dat ze je T4 meenemen dat je naast je bearlock ook nog eens een stuurklem plaatst? Kan ik me niks bij voorstellen nl. Dan parkeer je toch nergens meer rustig volgens mij
Ik kan met sommige dingen ook wel goedkoper qua onderhoud voor de bus, maar vind het wel fijn dat ik bij een vraag of probleem zo ff langs kan rijden bij de garage een dorp verderop en dat ze dan ook tijd voor me hebben en anders wel ff maken.
Als je idd regelmatig in Polen komt kun je het idd een keer meenemen maar anders zou ik toch never nooit apart die kant op rijden.
@frank 884:
ben je echt zo bang dat ze je T4 meenemen dat je naast je bearlock ook nog eens een stuurklem plaatst? Kan ik me niks bij voorstellen nl. Dan parkeer je toch nergens meer rustig volgens mij
T4 2.5TDI 88pk 1999
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: scheepsketting om T5 te verankeren
Klusman schreef:Volgens mij kan je het slot er zo afdraaien, is dat niet allemaal kunststof dat contact ,heb je dat al eens geprobeert, en ga er maar van uit dat een dief er voor gaat als die bus van jou besteld is.robertTREBOR schreef:Stelen doe je moderne auto's en bussen met een Laptop
Ontneem ze de toegang !!
Een autodief houdt totaal geen rekening met een weggemoffelde OBD met een slot eromheen, nadat tie z'n laptop heeft aangesloten op die neppe OBD en geen contact krijgt met de elektronica
zal die de benen nemen in de praktijk.
Trouwens als je dat hangslot met geweld van die stekker afbreekt is de stekker dermate beschadigd dat deze niet meer bruikbaar is.
Je moet uitgaan van de praktijk en niet van dat de dief over voorinformatie beschikt,
das niet realistisch.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Re: scheepsketting om T5 te verankeren
Helemaal mee eens!! Zeker als dan ook nog het alarm staat te loeien die op dat moment niet via de OBD is uit te schakelen!!
Re: scheepsketting om T5 te verankeren
Als er een alarm loeit zijn ze zeker weg, tenzij het erg achteraf isRogier663 schreef:Helemaal mee eens!! Zeker als dan ook nog het alarm staat te loeien die op dat moment niet via de OBD is uit te schakelen!!

Re: scheepsketting om T5 te verankeren
En ik blijf erbij als ze je bus nodig hebben nemen ze hem mee, desnoods laden ze hem op met een kraan.
Ze komen anders gewoon binnen de sleutels vragen
De kruimeldieven valen meteen af bij het rode lampje van het alarm.
Alarm en goede verzekering, is genoeg voor mij.

Ze komen anders gewoon binnen de sleutels vragen

De kruimeldieven valen meteen af bij het rode lampje van het alarm.
Alarm en goede verzekering, is genoeg voor mij.


Re: scheepsketting om T5 te verankeren
Volgens de laatste ontwikkelingen hebben ze de OBD niet eens meer nodig en word er vanaf de buitenkant van de auto gewerkt.
Hoe gek het ook klinkt deze methode word op cursussen behandeld hoe dit allemaal werkt!
Hoe gek het ook klinkt deze methode word op cursussen behandeld hoe dit allemaal werkt!
-
- Berichten: 1627
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22
Re: scheepsketting om T5 te verankeren
Welke cursus is dat dan?
En beter wat kan men daar tegen doen?
En beter wat kan men daar tegen doen?