Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
mogelijke aanschaf T4 2,5i automaat
- Rauwesnuit
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 11 feb 2008, 16:34
- Locatie: Regio Kortrijk
mogelijke aanschaf T4 2,5i automaat
Ik heb het ook geschreven in het 'voorstellen' - topic, maar hier hoop ik toch maar technische commentaren te krijgen:
Ik Ben op zoek naar een 2e wagen, lichte vracht.
Ik heb nu een transporter op het oog, ex-politie wagen. Het is een 2,5i (benzine) automaat, van 1997. Hebben mensen (positieve/negatieve) ervaring met deze combinatie? De kilometerstand is 197000.
Enig probleem is wel, volgens de eigenaar, dat hij sinds een paar dagen niet meer start. Hier wil ik dan ter plaatse wel achterkomen. Volgens de eigenaar komt het niet-willen-starten door vuiligheid in de toevoer naar de motor. Kan ik al ergens mee rekening houden? Morgen ga ik kijken naar de wagen.
Het plan is ook om er een lpg installatie in te leggen.
Ik Ben op zoek naar een 2e wagen, lichte vracht.
Ik heb nu een transporter op het oog, ex-politie wagen. Het is een 2,5i (benzine) automaat, van 1997. Hebben mensen (positieve/negatieve) ervaring met deze combinatie? De kilometerstand is 197000.
Enig probleem is wel, volgens de eigenaar, dat hij sinds een paar dagen niet meer start. Hier wil ik dan ter plaatse wel achterkomen. Volgens de eigenaar komt het niet-willen-starten door vuiligheid in de toevoer naar de motor. Kan ik al ergens mee rekening houden? Morgen ga ik kijken naar de wagen.
Het plan is ook om er een lpg installatie in te leggen.
fotogalerij NR 330
Re: mogelijke aanschaf T4 2,5i automaat
Als je goed gelezen hebt bij weetjewel over wat men zoal over automaten schrijft, wil jij er waarschijnlijk geen meer kopen. neem de zoekfunctie maar eens.En dan nog wel eentje van de politie.
Fred
Fred
T4 EXCLUSIVE 2001 TDI 150 PK Met een beetje tolerantie is het altijd vakantie
Re: mogelijke aanschaf T4 2,5i automaat
niet starte
+ eerst ff ruiken of er diesel in zit
daar doet een benzine het niet op

daar doet een benzine het niet op

Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Re: mogelijke aanschaf T4 2,5i automaat
+ sterke audi motor, moet met gemak 3 ton mee kunnen.
+ pittig en in combinatie met automaat heel lux rijden vind ik zelf.
+ LPG rijden is schoner dan Diesel en omgerekend ongeveer even duur in verbruik.
-automaatbak zwak, een keer revisie moet je echt op rekenen (ca. 2000 euro)
-niet zuinig; rijd 1 op 6
-geen zware aanhangers willen trekken, motor kan het hebben maar de bak niet.
Succes.
+ pittig en in combinatie met automaat heel lux rijden vind ik zelf.
+ LPG rijden is schoner dan Diesel en omgerekend ongeveer even duur in verbruik.
-automaatbak zwak, een keer revisie moet je echt op rekenen (ca. 2000 euro)
-niet zuinig; rijd 1 op 6
-geen zware aanhangers willen trekken, motor kan het hebben maar de bak niet.
Succes.
T4 2.5i Benzine/LPG Automaat 1993
Re: mogelijke aanschaf T4 2,5i automaat
een proefritje is wel aan te raden, dan weet je of de automaat meteen een revisie nodig heeft of dat het uitgesteld kan worden. maar het zal er een keer van komen!!
ik heb er ook 1 uit 2003 en ben er zeer tevreden mee. auto is ook wat stiller dan een diesel, en je krijgt een groene sticker in duitsland (mocht je dat nodig hebben)
Ik rijd ook op lpg met een onderbouw tank van bruto 74liter, moet bij 350km toch echt op zoek naar een tankstation...

ik heb er ook 1 uit 2003 en ben er zeer tevreden mee. auto is ook wat stiller dan een diesel, en je krijgt een groene sticker in duitsland (mocht je dat nodig hebben)
Ik rijd ook op lpg met een onderbouw tank van bruto 74liter, moet bij 350km toch echt op zoek naar een tankstation...


- Rauwesnuit
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 11 feb 2008, 16:34
- Locatie: Regio Kortrijk
Re: mogelijke aanschaf T4 2,5i automaat
Bedankt voor de positieve reacties allemaal
.
Ik ben zojuist gaan kijken naar de wagen, hieronder mijn bevindingen:
1) de motor draait rond als je de sleutel omdraait.
2) de bougies krijgen hun vonken allemaal
3) Maar de motor slaat niet aan
4) carrosserie is, behalve dat hij vuil is, zeeeer goed.
5) Er is niet aan de wagen "geprutst"
6)
De wagen startte eerst wel. Het probleem is dat de handelaar ALLE benzine uit de tank heeft gezogen voor zijn eigen auto. Daarna had hij, om te willen starten, er weer benzine bij gedaan, maar dat lukte dus niet. Hij denkt dat de toevoer van de benzine dus vervuild is.
Is dit een realistisch verhaal? De meesten van jullie zullen wellicht dit soort gevallen laten staan...
Maar ik zie hier nog wel een potentiële volgende auto in, ook vanwege de extreem lage vraagprijs. Alleen moet ik weten hoe ik deze wagen weer aan de praat kan krijgen!
Iemand die hulp kan bieden? Ik wil gerust nog een keertje gaan kijken voor ik beslis het ding mee te nemen.
Zijn er forumleden die in België wonen die mij evt. kunnen helpen om deze wagen bij mij thuis te krijgen en rijdend te maken? Ik woon in regio Kortrijk. Ik heb zelf al redelijk wat aan auto's gesleuteld, maar specifieke kennis van de Transporter heb ik niet.

Ik ben zojuist gaan kijken naar de wagen, hieronder mijn bevindingen:
1) de motor draait rond als je de sleutel omdraait.
2) de bougies krijgen hun vonken allemaal
3) Maar de motor slaat niet aan
4) carrosserie is, behalve dat hij vuil is, zeeeer goed.
5) Er is niet aan de wagen "geprutst"
6)
De wagen startte eerst wel. Het probleem is dat de handelaar ALLE benzine uit de tank heeft gezogen voor zijn eigen auto. Daarna had hij, om te willen starten, er weer benzine bij gedaan, maar dat lukte dus niet. Hij denkt dat de toevoer van de benzine dus vervuild is.
Is dit een realistisch verhaal? De meesten van jullie zullen wellicht dit soort gevallen laten staan...
Maar ik zie hier nog wel een potentiële volgende auto in, ook vanwege de extreem lage vraagprijs. Alleen moet ik weten hoe ik deze wagen weer aan de praat kan krijgen!
Iemand die hulp kan bieden? Ik wil gerust nog een keertje gaan kijken voor ik beslis het ding mee te nemen.
Zijn er forumleden die in België wonen die mij evt. kunnen helpen om deze wagen bij mij thuis te krijgen en rijdend te maken? Ik woon in regio Kortrijk. Ik heb zelf al redelijk wat aan auto's gesleuteld, maar specifieke kennis van de Transporter heb ik niet.
fotogalerij NR 330
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: mogelijke aanschaf T4 2,5i automaat
je kunt het eens aan Pascal-141 vragen.
Die is altijd wel in voor "leuke dingen"
zie ook: viewtopic.php?f=7&t=40988
Die is altijd wel in voor "leuke dingen"
zie ook: viewtopic.php?f=7&t=40988
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: mogelijke aanschaf T4 2,5i automaat
Ik heb eenzelfde bus 2500cc, 5cyl (wel van 1998) in 2003 gekocht, toen 50000km op de tellen, direct lpg laten inplaatsen (BRC sequentiële gasinjectie), nu staat er 240000 km op, snort nog altijd lekker.
Voordeel:
- rijdt stil zonder de typische dieselsound
- trekt op als een speer, beste snelheid is 135km/u
Kosten tot nu toe?
- 1x thermometer van gasinstallatie
- 1x relais 109
- 1x cylinderklep
- 3x automaatolie
Nadeel:
- verbruikt 15l LPG per 100 km
- in Oostenrijk, Slovenie, en Spanje is LPG bijna niet te vinden
Dus ja, ik ben er heel tevreden over!
Voordeel:
- rijdt stil zonder de typische dieselsound
- trekt op als een speer, beste snelheid is 135km/u
Kosten tot nu toe?
- 1x thermometer van gasinstallatie
- 1x relais 109
- 1x cylinderklep
- 3x automaatolie
Nadeel:
- verbruikt 15l LPG per 100 km
- in Oostenrijk, Slovenie, en Spanje is LPG bijna niet te vinden
Dus ja, ik ben er heel tevreden over!
Re: mogelijke aanschaf T4 2,5i automaat
Als ik jou verhaal zo aanhoor dan is er grote kans dat de rede waarom hij niet loopt een defecte opvoer pomp in de tank die stuk is gegaan door uitdroging. Mijn garage waarschuwt mij altijd dat ik met tenminste een half volle tank benzine moet rondrijden, zodat hij dan ten aller tijden 'onder water staat'. Dit geldt ook voor LPG rijders.
T4 2.5i Benzine/LPG Automaat 1993
- Rauwesnuit
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 11 feb 2008, 16:34
- Locatie: Regio Kortrijk
Re: mogelijke aanschaf T4 2,5i automaat
Ik ga toch maar afzien van de aankoop van deze T4.
Het zal zeer waarschijnlijk een diesel worden, welke weet ik nog niet. Ik zit helaas sinds vrijdag zonder auto, dus hoe vlugger ik een Transporter vind, hoe beter
Het zal zeer waarschijnlijk een diesel worden, welke weet ik nog niet. Ik zit helaas sinds vrijdag zonder auto, dus hoe vlugger ik een Transporter vind, hoe beter

fotogalerij NR 330
- Rauwesnuit
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 11 feb 2008, 16:34
- Locatie: Regio Kortrijk
Re: mogelijke aanschaf T4 2,5i automaat
Jan, bedankt voor de link.
Ik woon in belgië
, ik heb sinds vorige week vrijdag geen auto meer (afgekeurd), en ik moet dus heeel snel een andere auto...
Invoeren is geen optie, alhoewel het me altijd al geïnteresseerd heeft.
Ik heb nu de volgende auto's op het oog:(gelieve ze niet voor mijn neus weg te kapen)
- http://www.2dehands.be/autos/bestelbusj ... n&start=35
- http://www.2dehands.be/autos/bestelbusj ... volkswagen
ik hoop dit weekend te kunnen gaan kijken, en dan te beslissen. Zal moeilijk worden.
Wat denken jullie ervan?
Ik woon in belgië

Invoeren is geen optie, alhoewel het me altijd al geïnteresseerd heeft.
Ik heb nu de volgende auto's op het oog:(gelieve ze niet voor mijn neus weg te kapen)

- http://www.2dehands.be/autos/bestelbusj ... n&start=35
- http://www.2dehands.be/autos/bestelbusj ... volkswagen
ik hoop dit weekend te kunnen gaan kijken, en dan te beslissen. Zal moeilijk worden.
Wat denken jullie ervan?
fotogalerij NR 330
Re: mogelijke aanschaf T4 2,5i automaat
Ik zou persoonlijk voor de 2de advertentie gaan. Reden: distributieriem is vernieuwd, heeft airco en heeft 102 pk. Niet dat de 88 pk slechter is, maar de 102 pk rijdt net wat lekkerder.
Groetjes,
Mevlut
Groetjes,
Mevlut
- Rauwesnuit
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 11 feb 2008, 16:34
- Locatie: Regio Kortrijk
Re: mogelijke aanschaf T4 2,5i automaat
Dag allemaal,
Gisteren ben ik gaan kijken naar beide auto's:
de T4 2,5 tdi 102 pk Syncro:
- veel kilometers, interieur enorm versleten, allerhande gaten in het dashboard, verlichting werkte maar half en half.
- De eigenaar had hem maar 6 maanden in bezit.
- Carrosserie was herspoten, echter zonder de roest weg te werken en zonder het dak mee te spuiten, dus op het dak nog roest plekken...
- blauwe walmen bij vertrek in 1e versnelling (slijtage motor?)
- geen gordels achterin
- Ging prima vooruit, dankzij korte versnellingen, maar kan ook een nadeel zijn voor het verbruik.
T4 2,5 tdi 88pk:
- volledig ingevuld onderhoudsboek, laatste onderhoud bij VW-garage op 244000 km, nu heeft ie 247000 km.
- prima carrosserie, beetje roestplekken boven de voorruit
- 2 airbags (vind ik toch wel belangrijk)
- gordels achterin
- nieuwe remmen
- goede banden (geen tractorprofiel zoals bij de syncro het geval was)
- laadruimte is volledig bekleed met blauw tapijt
, op de zijkanten slechts geschroefd, maar tegen de wand van de dubbele cabine is het gelijmd met silicone... Wat een hele hoop werk zal zijn om dat te verwijderen.
U ziet het misschien al, ik ben dus voor de 88 pk versie gegaan. Vooral het ingevulde onderhoudsboekje, de lagere km-stand en de gordels achterin hebben me doen kiezen voor deze versie. Beide wagens hadden hetzelfde type van dubbele cabine, dus daar moest ik niet naar kijken.
Wel jammer van het lagere vermogen. Dinsdag of woensdag kan ik hem gaan halen.
Gisteren ben ik gaan kijken naar beide auto's:
de T4 2,5 tdi 102 pk Syncro:
- veel kilometers, interieur enorm versleten, allerhande gaten in het dashboard, verlichting werkte maar half en half.
- De eigenaar had hem maar 6 maanden in bezit.
- Carrosserie was herspoten, echter zonder de roest weg te werken en zonder het dak mee te spuiten, dus op het dak nog roest plekken...
- blauwe walmen bij vertrek in 1e versnelling (slijtage motor?)
- geen gordels achterin
- Ging prima vooruit, dankzij korte versnellingen, maar kan ook een nadeel zijn voor het verbruik.
T4 2,5 tdi 88pk:
- volledig ingevuld onderhoudsboek, laatste onderhoud bij VW-garage op 244000 km, nu heeft ie 247000 km.
- prima carrosserie, beetje roestplekken boven de voorruit
- 2 airbags (vind ik toch wel belangrijk)
- gordels achterin
- nieuwe remmen
- goede banden (geen tractorprofiel zoals bij de syncro het geval was)
- laadruimte is volledig bekleed met blauw tapijt

U ziet het misschien al, ik ben dus voor de 88 pk versie gegaan. Vooral het ingevulde onderhoudsboekje, de lagere km-stand en de gordels achterin hebben me doen kiezen voor deze versie. Beide wagens hadden hetzelfde type van dubbele cabine, dus daar moest ik niet naar kijken.
Wel jammer van het lagere vermogen. Dinsdag of woensdag kan ik hem gaan halen.

fotogalerij NR 330
- Rauwesnuit
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 11 feb 2008, 16:34
- Locatie: Regio Kortrijk
Re: mogelijke aanschaf T4 2,5i automaat
Gefeliciteerd met je T4, en veel veilige kilometers toegewenst.
Groetjes,
Mevlut
Groetjes,
Mevlut