Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Type Vw Transporter
Type Vw Transporter
Hallo, Ik heb wat vragen, een aantal projecten gelezen maar toch,
Heb het project van een defecte/versleten kopp. gelezen dd ong. 7 maart jl.. Ik kan aardig sleutelen maar mijn kennis sluit niet aan bij jullie kennis.
vr1 :Ik heb een Vw T4 2.5 TDI (I is blank) 65 kw / 88 pk (378.560 km op de tll.)met een AJT motor met Turbo geen interkoeler.
De code's heb ik afgelezen van de uitdraai dealer waarop vele code's staan. Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen een blankeI en een blauwe I 88 pk.
Heb nu problemen met de kopp. Bij optrekken, nu ook zonder carv., in de 1 ste versn. hapt/ trilt/ de kopp en voelt rauw aan maar het toerental neemt geen spurt naar hogere toeren, verder opschakelen geeft niet zoveel problemen.
vr 2 : lees zoveel gegevens/ideen over ACV / AJT 220mm / 240 mm kopp.pl. dat mijn vraag is, waar moet ik van uitgaan, voor mijn T4, welke kopp.grp. geschikt is, sorry goed bedoeld maar kom er niet meer uit. En waar kan ik het beste de groep bestellen.
Ik trek een carv.van 1500 kg, ben geen asfalt verplaatser, trek op en in het t.tal gebied 2200 en 3000 toeren schakel ik over, indien nodig eerder.
vr 3 : Ik heb wel gereedschap, maar zoals hierboven al gezegt zou ik de klus zelf kunnen klaren of is het verstandiger door iemand met kennis te laten uitvoeren, heb geen brug moet op straat gebeuren. De T4 is in prima staat maar helaas gaat mijn pensioen niet de nodige €rootjes opleveren zodat ik hetzelf wil doen en wil nog wat gaan genieten met de carv. Reken wel op een €1000,00 onkosten.
Heel verhaal maar laat mij horen, ben u zeer dankbaar.
gr Robert v.d. Berg
Heb het project van een defecte/versleten kopp. gelezen dd ong. 7 maart jl.. Ik kan aardig sleutelen maar mijn kennis sluit niet aan bij jullie kennis.
vr1 :Ik heb een Vw T4 2.5 TDI (I is blank) 65 kw / 88 pk (378.560 km op de tll.)met een AJT motor met Turbo geen interkoeler.
De code's heb ik afgelezen van de uitdraai dealer waarop vele code's staan. Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen een blankeI en een blauwe I 88 pk.
Heb nu problemen met de kopp. Bij optrekken, nu ook zonder carv., in de 1 ste versn. hapt/ trilt/ de kopp en voelt rauw aan maar het toerental neemt geen spurt naar hogere toeren, verder opschakelen geeft niet zoveel problemen.
vr 2 : lees zoveel gegevens/ideen over ACV / AJT 220mm / 240 mm kopp.pl. dat mijn vraag is, waar moet ik van uitgaan, voor mijn T4, welke kopp.grp. geschikt is, sorry goed bedoeld maar kom er niet meer uit. En waar kan ik het beste de groep bestellen.
Ik trek een carv.van 1500 kg, ben geen asfalt verplaatser, trek op en in het t.tal gebied 2200 en 3000 toeren schakel ik over, indien nodig eerder.
vr 3 : Ik heb wel gereedschap, maar zoals hierboven al gezegt zou ik de klus zelf kunnen klaren of is het verstandiger door iemand met kennis te laten uitvoeren, heb geen brug moet op straat gebeuren. De T4 is in prima staat maar helaas gaat mijn pensioen niet de nodige €rootjes opleveren zodat ik hetzelf wil doen en wil nog wat gaan genieten met de carv. Reken wel op een €1000,00 onkosten.
Heel verhaal maar laat mij horen, ben u zeer dankbaar.
gr Robert v.d. Berg
Re: Type Vw Transporter
robertbg schreef:Hallo, Ik heb wat vragen, een aantal projecten gelezen maar toch,
Heb het project van een defecte/versleten kopp. gelezen dd ong. 7 maart jl.. Ik kan aardig sleutelen maar mijn kennis sluit niet aan bij jullie kennis.
vr1 :Ik heb een Vw T4 2.5 TDI (I is blank) 65 kw / 88 pk (378.560 km op de tll.)met een AJT motor met Turbo geen interkoeler.
De code's heb ik afgelezen van de uitdraai dealer waarop vele code's staan. Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen een blankeI en een blauwe I 88 pk.
Blanke I is de 102 pk versie (ACV motor) en blauwe I de 88 pk versie
Heb nu problemen met de kopp. Bij optrekken, nu ook zonder carv., in de 1 ste versn. hapt/ trilt/ de kopp en voelt rauw aan maar het toerental neemt geen spurt naar hogere toeren, verder opschakelen geeft niet zoveel problemen.
Dat happen.trillen bij optrekken is vervelend, maar is niet zo spannend, dat doe mijn bus al 6 jaar
zolang die niet doorslipt zijn de platen ook nog niet versleten
vr 2 : lees zoveel gegevens/ideen over ACV / AJT 220mm / 240 mm kopp.pl. dat mijn vraag is, waar moet ik van uitgaan, voor mijn T4, welke kopp.grp. geschikt is, sorry goed bedoeld maar kom er niet meer uit. En waar kan ik het beste de groep bestellen.
De koppelingsplaten die origineel in de Blauwe I zitten (88 pk versie) zijn beduidend slechter van kwaliteit
(zwakker) dan die van de 102 pk versie, zoals ik op het forum tot nu toe heb begrepen, doet iedereen die een 88 pk
versie heeft later bij problemen er platen van de 102 pk versie in.
Ik trek een carv.van 1500 kg, ben geen asfalt verplaatser, trek op en in het t.tal gebied 2200 en 3000 toeren schakel ik over, indien nodig eerder.
vr 3 : Ik heb wel gereedschap, maar zoals hierboven al gezegt zou ik de klus zelf kunnen klaren of is het verstandiger door iemand met kennis te laten uitvoeren, heb geen brug moet op straat gebeuren. De T4 is in prima staat maar helaas gaat mijn pensioen niet de nodige €rootjes opleveren zodat ik hetzelf wil doen en wil nog wat gaan genieten met de carv. Reken wel op een €1000,00 onkosten.
het zijn dure dingen als het goed is gaan ze ook wel 3 a 4 ton mee!!!
ter indicatie voor het complete spul van goede merken
http://www.ebay.de/itm/400388385989?ssP ... 1438.l2649" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/LuK-ZMS-ZweiMass ... 3cb6690ecc" onclick="window.open(this.href);return false;
Heel verhaal maar laat mij horen, ben u zeer dankbaar.
gr Robert v.d. Berg
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Re: Type Vw Transporter
hallo Frank,
bedankt voor de uitgebreide reactie en ik twijfel niet aan jou kennis, echter op mijn kentekenbewijs waar ik van uit ben gegaan, staat echt 0,8 TDI 65 kw D.C. ( 88 pk) en AJT moter vermeld, met zowel voor als achter op de T4 een blanke I.
Om problemen te voorkomen met de te bestellen onderdelen, wil dan wel weten wat leading is.
Heb al wel gekeken naar door jou opgegeven site van "voorgemonteerde Sachs" kopp.groep. Hierbij komt dan nog het dr.lager en oliekeering, als ik iets vergeet geef dat even aan,....?.
Hoor van je,
gr Robert
bedankt voor de uitgebreide reactie en ik twijfel niet aan jou kennis, echter op mijn kentekenbewijs waar ik van uit ben gegaan, staat echt 0,8 TDI 65 kw D.C. ( 88 pk) en AJT moter vermeld, met zowel voor als achter op de T4 een blanke I.
Om problemen te voorkomen met de te bestellen onderdelen, wil dan wel weten wat leading is.
Heb al wel gekeken naar door jou opgegeven site van "voorgemonteerde Sachs" kopp.groep. Hierbij komt dan nog het dr.lager en oliekeering, als ik iets vergeet geef dat even aan,....?.
Hoor van je,
gr Robert
Re: Type Vw Transporter
Badges zijn natuurlijk makkelijk te vervangen.
Kijk eens onder de kap: zit daar geen intercooler, zal het een 88pk zijn. Op de 102pk zit die nl. wel standaard, de 88pk niet.
Zit die er wel, kan deze later geplaatst zijn en weet je het nog niet zeker.
Zou je ook via de code's op de sticker kunnen vinden.
Maar ook op een 88pk kan je toch beter een 102pk koppeling (als upgrade) plaatsen?

Kijk eens onder de kap: zit daar geen intercooler, zal het een 88pk zijn. Op de 102pk zit die nl. wel standaard, de 88pk niet.
Zit die er wel, kan deze later geplaatst zijn en weet je het nog niet zeker.

Zou je ook via de code's op de sticker kunnen vinden.
Maar ook op een 88pk kan je toch beter een 102pk koppeling (als upgrade) plaatsen?
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe)
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe)

Re: Type Vw Transporter
Nog een verschil : bij de 88 pk zit de achteruitversnelling linksboven en bij de 102 pk rechtsonder.
Groetjes,
Mevlut
Groetjes,
Mevlut
Re: Type Vw Transporter
Goede morgen allen,
DNS, er zit geen interkoeler in, wel een Turbo.
MeVlut, de achteruit versn. zit naar links boven.
Ik ga er dan maar vanuit dat het toch een TDI 2.5 65 KW/88pk is. Misschien zijn de badges wel een keer vervangen,?
Blijft mijn vraag, is het te doen, het vervangen van de kopp.groep op de grond, geen brug ter beschikking, en is het aan te raden iemand met kennis te benaderen danwel bv, een derde handje is nooit weg, vooral als de bak eraf moet ?.
Monteer zeker een kopp.groep voor 102 pk. carv. = caravan. ( Afkortingen aangepast )
Wat heb ik veel bewondering voor de mensen die deze site hebben opgericht en diegene die andere bijstaan met raad en daad.
Gr Robert
DNS, er zit geen interkoeler in, wel een Turbo.
MeVlut, de achteruit versn. zit naar links boven.
Ik ga er dan maar vanuit dat het toch een TDI 2.5 65 KW/88pk is. Misschien zijn de badges wel een keer vervangen,?
Blijft mijn vraag, is het te doen, het vervangen van de kopp.groep op de grond, geen brug ter beschikking, en is het aan te raden iemand met kennis te benaderen danwel bv, een derde handje is nooit weg, vooral als de bak eraf moet ?.
Monteer zeker een kopp.groep voor 102 pk. carv. = caravan. ( Afkortingen aangepast )
Wat heb ik veel bewondering voor de mensen die deze site hebben opgericht en diegene die andere bijstaan met raad en daad.
Gr Robert
Laatst gewijzigd door robertbg op 24 mar 2013, 12:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Type Vw Transporter
Ik ben blij dat iemand je begrijpt, met al die afkortingen raak ik het spoor bijster
Verv vd kopp grp tbs pl carv

Verv vd kopp grp tbs pl carv

VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Type Vw Transporter
Dat krijg je als je "op het verkeerde forum" komt..Oviivo schreef:Ik ben blij dat iemand je begrijpt, met al die afkortingen raak ik het spoor bijster![]()
Verv vd kopp grp tbs pl carv
Ik krijg dat als ik op het T5 forum een bezoek breng

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Type Vw Transporter
ik de afkortingen aangepast, echter wat is er mis met dit forum ? vind het een prima forum.Multivan Generation schreef:Dat krijg je als je "op het verkeerde forum" komt..Oviivo schreef:Ik ben blij dat iemand je begrijpt, met al die afkortingen raak ik het spoor bijster![]()
Verv vd kopp grp tbs pl carv
Ik krijg dat als ik op het T5 forum een bezoek breng
gr Robert
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Type Vw Transporter
is als humor te zien hoor topic starter,
even een steekje onder water naar oviivo..
even een steekje onder water naar oviivo..

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Type Vw Transporter
Grappig, mag ik wel, mochten we elkaar een keer ontmoeten beklinken dat met een pintje.
gr Robert
gr Robert
Re: Type Vw Transporter
Kijk, pintje, dat snap ik dan weer wel
Ik zal hier voortaan niet meer komen


Ik zal hier voortaan niet meer komen


VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Type Vw Transporter
@ oviivo,
je mag van mij dat pintje wel krijgen hoor..
Ik drink geen alcoholische versnaperingen .... nooit..
je mag van mij dat pintje wel krijgen hoor..
Ik drink geen alcoholische versnaperingen .... nooit..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Endebendebus
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
- Locatie: Midden Nederland
Re: Type Vw Transporter
Hoi,Heb nu problemen met de kopp. Bij optrekken, nu ook zonder carv., in de 1 ste versn. hapt/ trilt/ de kopp en voelt rauw aan maar het toerental neemt geen spurt naar hogere toeren, verder opschakelen geeft niet zoveel problemen.
Heb ook wel eens begrepen dat dat schokken in de eerste versnelling met wegtrekken veroorzaakt kan worden door slechte motorsteunen. 3 stuks.
Ook nog duur, maar goedkoper dan een nieuwe koppelings set, en het proberen waard...(ga ik zelf binnenkort ook doen)

Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Re: Type Vw Transporter
Hoi Thomas,
Okó zal daar ook naar kijken, bedankt, wat een fijne site he " VW transporter Weet je wel ",
Gr Robert
Okó zal daar ook naar kijken, bedankt, wat een fijne site he " VW transporter Weet je wel ",
Gr Robert