Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Stroomvoorziening omvormer
Stroomvoorziening omvormer
Weet iemand waar ik het beste de voeding voor een omvormer van 3000W vandaan kan halen in een t5 uit 2011. Accu zit voorin maar misschien zit er in de auto nog ergens een dikke kabel verstopt.
Re: Stroomvoorziening omvormer
je moet wel er wel rekening mee houden dat als je 3000 watt afneemt dat je 250 ampere door de kabels moet laten gaan. Dus je hebt een hele dikke kabel nodig ( en zeker niet te lang)
Dus al snel 25mm2 of meer
groet
Frank
Dus al snel 25mm2 of meer
groet
Frank

- ratlookcalifornia
- Berichten: 353
- Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10
Re: Stroomvoorziening omvormer
Is eigenlijk niet te doen, zelf even bezig geweest om naar max 1500 watt te gaan ( zelfs nog via de dubbele huishoudaccu`s ) en die "hoor je kreunen"....... Vergt echt dikken kabels en een goede dynamo om het bij te laden... veel succes, ik zou een geneator meenemen
De normale ( veel te kleine accu gaat al leeg als je even alarmlichten aan zet of de radio :alarm )...
* waar heb je 3000 watt voor nodig (behalve een mobiele hennepkwekerij
) ? *

De normale ( veel te kleine accu gaat al leeg als je even alarmlichten aan zet of de radio :alarm )...
* waar heb je 3000 watt voor nodig (behalve een mobiele hennepkwekerij

Re: Stroomvoorziening omvormer
Ik had in mijn vorige bus een 2500 watt uitvoering en die was net te licht. Ik doe veel speciale klussen in de weg en waterbouw en dan is stroom heel handig.
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Stroomvoorziening omvormer
Als je zo'n verbruik wil gaan afnemen , dan zou ik er een tweede batterij bijplaatsen ergens achteraan , en ik zou dan een vrachtwagenbatterij nemen (bvb een 200Ah) , gewoon als "buffer" (om wat reserve te hebben) , maar ook steeds de motor laten draaien tijdens de stroomafname. En inderdaad hele dikke kabels gebruiken .bobkim schreef:Ik had in mijn vorige bus een 2500 watt uitvoering en die was net te licht. Ik doe veel speciale klussen in de weg en waterbouw en dan is stroom heel handig.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Stroomvoorziening omvormer
250A? daar kun je op lassen!bobkim schreef:Ik had in mijn vorige bus een 2500 watt uitvoering en die was net te licht. Ik doe veel speciale klussen in de weg en waterbouw en dan is stroom heel handig.
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 21 mei 2009, 23:37
Re: Stroomvoorziening omvormer
Ik heb dat ook, omvormer 2500 wat een extra accu achterin iets zwaardere, moet kijken welke.
de min met dikke kabel door de bodum aan de auto vast gezet met een oog, en de rode dikke kabel geschat 1 cm dik, via de onderkant achter de beplaten naar de voorste accu laten lopen.
werkt geweldig en de auto laad de 2e accu, wel heb ik er een schakelaar opgezet dat ik eerst de 2e accu leeg kan maken, en dan eventueel de 2e ga gebruiken, zo kan je ook altijd starten.
ik werk veel buiten en gebruik de hele dag stroom op deze manier, vanag 9 uur tot 1500 uur zonder problemen, soms gaat hij dan zoemen en schakel de 2e accu erbij.
dus kan goed en voor niet te veel geld, en makklijk in te bouwen.
de min met dikke kabel door de bodum aan de auto vast gezet met een oog, en de rode dikke kabel geschat 1 cm dik, via de onderkant achter de beplaten naar de voorste accu laten lopen.
werkt geweldig en de auto laad de 2e accu, wel heb ik er een schakelaar opgezet dat ik eerst de 2e accu leeg kan maken, en dan eventueel de 2e ga gebruiken, zo kan je ook altijd starten.
ik werk veel buiten en gebruik de hele dag stroom op deze manier, vanag 9 uur tot 1500 uur zonder problemen, soms gaat hij dan zoemen en schakel de 2e accu erbij.
dus kan goed en voor niet te veel geld, en makklijk in te bouwen.

Re: Stroomvoorziening omvormer
Waarom in zo'n geval geen aggregaat gebruiken?
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
- Space Piraat
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 28 nov 2012, 00:24
- Locatie: Tilburg
- Contacteer:
Re: Stroomvoorziening omvormer
Bij ons op het werk hebben wij allemaal een omvormer van 1700w tot 3500w in onze bedrijfsauto (kleine 60 bussen en 8 vrachtwagens)
Gebruik een 2de accu en plaats deze zo dicht mogelijk bij de omvormer i.v.m. verlies en gebruik dikke kabels
Waarom zo zwaar ? een alleszuiger 2000w / haaks slijper 2200w en bij ons veel gebruikt slagmoer aanzetter ( om boutjes aan te draaien met dop 56)
2800/3000w
Oja Senseo 1700w moet je wel een zuiversinus omvormer hebben
Geen aggregaat ? die zijn zwaar/staan in de weg/overlast i.v.m. uitlaat gassen en deze lopen vaak op benzine en de bus op diesel (bij ons gezeik met de tankpas )
als je wil kan ik wel eens foto's maken van de installatie laat maar weten
Gebruik een 2de accu en plaats deze zo dicht mogelijk bij de omvormer i.v.m. verlies en gebruik dikke kabels
Waarom zo zwaar ? een alleszuiger 2000w / haaks slijper 2200w en bij ons veel gebruikt slagmoer aanzetter ( om boutjes aan te draaien met dop 56)

Oja Senseo 1700w moet je wel een zuiversinus omvormer hebben

Geen aggregaat ? die zijn zwaar/staan in de weg/overlast i.v.m. uitlaat gassen en deze lopen vaak op benzine en de bus op diesel (bij ons gezeik met de tankpas )
als je wil kan ik wel eens foto's maken van de installatie laat maar weten
Re: Stroomvoorziening omvormer
Juist bij ons ook vanallerande boormachines voor in riolering etc. Lijkt me handig zo'n foto van een installatie. Ik denk inderdaad dat een 2e accu noodzakelijk is maar dan zet ik er wel een apparaatje tussen dat wel laadstroom doorlaat maar geen verbruik geeft op de startaccu. Ik moet na het werk nog zeker naar vhuis kunnen.