VERBETERDE NOZZLES
Diesel-Service is importeur van de verbeterde nozzles van Fratelli Bosio!
Waarom "verbeterde nozzles?"
Het is de eenvoudigste manier manier om het vermogen van de 1.9 TDI motor drastisch omhoog te brengen zonder chiptuning. Daarnaast zijn de prijzen van de verbeterde nozzles in vergelijking met het origineel LAAG. Dus : wilt u veel extra vermogen voor relatief lage investering dan adviseert Diesel-Service deze verbeterde nozzle.
Ik ben beniewd wie ze heeft
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
wie heeft ervaring met ?
- bas caravelle
Er zijn verschillende manieren om vermogen te vergroten, toch lijkt mij dat het vervangen van de nozzles een dure bezigheid is. Ik denk dan aan de prijs van een ruilverstuiver. Deze liggen zo rond de 100 - 125 euris per stuk. Voor een 4 cilinder kost dit dus minimaal 400.-. Chippen is goedkoper.
Als je daarentegen toch nieuwe moet hebben is het een overweging waard. Maar wat is de levensduur van zulke nozzles. Voor een normale Tdi gaat een verstuiver ( met optimaal resultaat ) zo'n 2 ton mee. Wat doet deze goedkopere en geoptimaliseerde uitvoering. Ik denk dat het inspuitbeeld is gewijzigt waardoor er makkelijker vernevelt wordt. Dit betekent ook een dunnere wanddikte.
Ik vraag me ten zeerste af of het goedkoper is bij gelijke km-stand.
ps: Afgelopen week via marja laten chippen. Fantastische resultaten tegen een zeer comfortabele instellingen.

Als je daarentegen toch nieuwe moet hebben is het een overweging waard. Maar wat is de levensduur van zulke nozzles. Voor een normale Tdi gaat een verstuiver ( met optimaal resultaat ) zo'n 2 ton mee. Wat doet deze goedkopere en geoptimaliseerde uitvoering. Ik denk dat het inspuitbeeld is gewijzigt waardoor er makkelijker vernevelt wordt. Dit betekent ook een dunnere wanddikte.

Ik vraag me ten zeerste af of het goedkoper is bij gelijke km-stand.

ps: Afgelopen week via marja laten chippen. Fantastische resultaten tegen een zeer comfortabele instellingen.
VW Caravelle 2.5 Tdi Lwb 1997
- Roger B. (11)61
- bas caravelle