Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
koppeling
Re: koppeling
Nee het gaat via de rem hydrauliek en is helaas niet te stellen.
Re: koppeling
Dacht het ff niet.
Alleen bij de 102 en de 151 pk TDI en misschien nog een VR6 gaat het hydraulisch.
De 1,9 diesel en turbodiesel alsmede de 2,4 diesel en zelfs de 88 pk TDI hebben gewoon een kabel bediende koppeling.
Als die al te stellen is, dan is dat meestal met een draadeind op de hevel op de versnellingsbak, maar tegenwoordig zijn de meeste kabelgestuurde koppelingen zelfstellend. Ik denk dat er vast wel iemand is die weet hoe het bij een 1900 diesel zit.
mvg Rick
Alleen bij de 102 en de 151 pk TDI en misschien nog een VR6 gaat het hydraulisch.
De 1,9 diesel en turbodiesel alsmede de 2,4 diesel en zelfs de 88 pk TDI hebben gewoon een kabel bediende koppeling.
Als die al te stellen is, dan is dat meestal met een draadeind op de hevel op de versnellingsbak, maar tegenwoordig zijn de meeste kabelgestuurde koppelingen zelfstellend. Ik denk dat er vast wel iemand is die weet hoe het bij een 1900 diesel zit.
mvg Rick
Re: koppeling
nijn 1.9 td is wel hydraulisch ligt misschien aan het bouwjaar
- volvosurfer
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 10 mei 2009, 22:32
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: koppeling
Kijk hier even: http://www.t4-wiki.de/wiki/Kategorie:Antrieb_-_Kupplung" onclick="window.open(this.href);return false;
Echt wel hydraulisch!
Echt wel hydraulisch!
Jaaaaaa, een mooie California gekocht!!
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: koppeling
De tdi's hebben hydraulische bediening.
De oude 19d,td en 24d hebben kabelbediening,jongere modellen (ik dacht vanaf 96) zijn hydraulisch bediend.
Ik heb hier allebei de types staan.
De oude 19d,td en 24d hebben kabelbediening,jongere modellen (ik dacht vanaf 96) zijn hydraulisch bediend.
Ik heb hier allebei de types staan.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: koppeling
Mijn 1.9D van 1991 is nochtans hydraulisch !
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: koppeling
Dan hebben ze 2 types tegelijk gebruikt om een of andere reden , want ik heb ook een 1.9D uit '91 , en die heeft kabel bediening. Ik heb de motor en bak er toevallig afgelopen maandag uitgehaald , dus ik weet het héél zeker dat de mijne met kabel was .driezer schreef:Mijn 1.9D van 1991 is nochtans hydraulisch !
Ik heb ook nog een 1.9TD van '98 en een van '01 , en die hebben allebei hydraulische bediening.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: koppeling
Bij Volkswagen zijn ze begonnen met kabel maar al snel overgestapt. Het kan dus zijn dat bouwjaar 1991 een kabel heeft en dat bouwjaar 1991 maar model 1992 ( vanaf sept- oktober) het hydraulisch werd.
Home is where the Van is.
Volkswagen California Club 1994
Volkswagen California Club 1994
Re: koppeling
Ik zal kijken of ik een kabeltje zie zitten.
Mocht het hydraulisch zijn neem ik aan dat de koppeling aan het opraken is?
Mocht het hydraulisch zijn neem ik aan dat de koppeling aan het opraken is?
Re: koppeling
Ojee Ricky toch je hebt het gewoon helemaal MIS !! mijn 1.9 TD van 1998 heeft van af de fabriek een hydraulische koppeling en deze pakt ook heel hoog op Ismet zegt dat het zo hoort en er valt niets aan te stellen.rick_k schreef:Dacht het ff niet.
Alleen bij de 102 en de 151 pk TDI en misschien nog een VR6 gaat het hydraulisch.
De 1,9 diesel en turbodiesel alsmede de 2,4 diesel en zelfs de 88 pk TDI hebben gewoon een kabel bediende koppeling.
Als die al te stellen is, dan is dat meestal met een draadeind op de hevel op de versnellingsbak, maar tegenwoordig zijn de meeste kabelgestuurde koppelingen zelfstellend. Ik denk dat er vast wel iemand is die weet hoe het bij een 1900 diesel zit.
mvg Rick
oja ik heb ook standaard rond om schijf remmen.
Gr.

wie het onkruid in zijn eigen tuintje wied ziet de rotzooi bij zijn buurman niet
Re: koppeling
Als het idd zo hoort hoef ik me dr geen zorgen over te maken
Re: koppeling
Ik denk dat het verschil van hydraulisch en kabel misschien zit in de uitvoering bij de eerste bussen , want mijn t4 is 1 van de allereersten , en aangezien ik pas mijn koppelingspompje heb vervangen , ben ik wel vrij zeker dat ie hydraulisch is ! En inderdaad , mijn koppeling pakt ook vrij hoog aan !
Re: koppeling
toenik onze 1.9 td kocht greep de koppeling hoog aan en had toen 138000 gelopen .mijn monteur zei dat hij er aan zat tekomen om hem te vervangen.ik heb er nog 3jaar mee gestuurd en bij 190000 begon hij onderweg te slippen en is hij vervangen en pakte toen mooi in de midden aan .