Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T6 in 2015
- Johan nr.46
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 07 jun 2007, 17:33
T6 in 2015
http://www.autoweek.nl/nieuws/22925/nie ... er-in-2015" onclick="window.open(this.href);return false;
Caravelle Highline 204 pk TDI
Re: T6 in 2015
De laaste foto is de mooisteJohan nr.46 schreef:http://www.autoweek.nl/nieuws/22925/nie ... er-in-2015


- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: T6 in 2015
231 pk bitdi is dus de compleet rode
Dit blok zullen ze vast nog even in het huidige model stoppen denk ik.
Dit blok zullen ze vast nog even in het huidige model stoppen denk ik.
Re: T6 in 2015
Ja maar dat kan toch niet uit een 2.0 literke.Donald4Motion schreef:231 pk bitdi is dus de compleet rode
Dit blok zullen ze vast nog even in het huidige model stoppen denk ik.
De 180 pk is nu al te veel vollgens de liefhebbers van meer cilinder autos.
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: T6 in 2015
Ja ik weet wat je bedoelt en rij zelf liever ook met een dik blok rond, maarja het is de toekomst.
Weet je nog dat vroeger in de F1 1200 pk uit een 1500cc blok geperst werdt.
Weet je nog dat vroeger in de F1 1200 pk uit een 1500cc blok geperst werdt.
-
- Berichten: 1627
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22
Re: T6 in 2015
2015.......
Kan ik vast gaan sparen

Kan ik vast gaan sparen


- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: T6 in 2015
Ja , en die gingen 1 race mee , en dan ging het blok helemaal open ...Donald4Motion schreef:.
Weet je nog dat vroeger in de F1 1200 pk uit een 1500cc blok geperst werdt.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: T6 in 2015
dat zie je ook bij trekkertrekPascal-141 schreef:Ja , en die gingen 1 race mee , en dan ging het blok helemaal open ...Donald4Motion schreef:.
Weet je nog dat vroeger in de F1 1200 pk uit een 1500cc blok geperst werdt.
dat veel vermogen uit kleine motoren, (downsizing) kan bij personenwagens
die spreken dat volle vermogen heel even aan bij inhalen en daarna draaien ze weer op 30% van het maximum
want een passat/golf weegt 1400 - 1500 kilo en er hangt zelden een flinke kar aan.
Een T5 weeg 1800 - 2000 kilo + 1000 kilo laadvermogen + mag een aanhanger van 2200 kilo trekken, totaal 5 ton
+ veel meer luchtweerstand en dan draait zo'n motor vaak uren op vol vermogen
en als je uit een ABL motor (1.9 liter) 68 pk kunt halen ofwel maar 140 nm dan draait die niet kapot
wel als je uit zo'n klein blok heel veel vermogen kunt halen en je gaat dat uren aan een stuk gebruiken.
ze maken bij VW een bedrijfswagen met een personenauto visie

en maken wel audi personenwagen met een 3 liter erin die dat helemaal NIET nodig heeft.
doe er dan een 2.2 liter in als bij Mercedes (optie zelfs 3 liter 6 cyl) en de nieuwe Ford bus dat is al wat meer als 2 liter
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: T6 in 2015
De nw. Ford Fiesta EcoBoost is 998 cc 92KW / 125PK we zullen er ECHT aan moetenKlusman schreef:Ja maar dat kan toch niet uit een 2.0 literke.Donald4Motion schreef:231 pk bitdi is dus de compleet rode
Dit blok zullen ze vast nog even in het huidige model stoppen denk ik.
De 180 pk is nu al te veel vollgens de liefhebbers van meer cilinder autos.
geloven

vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Re: T6 in 2015
heb er ook weinig vertrouwen in met die kleine blokkken met een boel pk's. Zeker idd als je zoals al gezegd met een ton of 5 op pad bent. Heb liever wat grotere motoren.
Zie je met bv trekkers ook. De amerikaanse modellen JD bv met grote 8.1liter motoren gaan veel langer mee en zijn veel sterker en gaan langer door als bv de vergelijkbare europese modellen. Deze grote blokken gaan met normaal onderhoud bijna eeuwig mee.
Zie je met bv trekkers ook. De amerikaanse modellen JD bv met grote 8.1liter motoren gaan veel langer mee en zijn veel sterker en gaan langer door als bv de vergelijkbare europese modellen. Deze grote blokken gaan met normaal onderhoud bijna eeuwig mee.
Laatst gewijzigd door hendrikus op 08 apr 2013, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
T4 2.5TDI 88pk 1999
Re: T6 in 2015
heb er ook weinig vertrouwen in met die kleine blokkken met een boel pk's. Zeker idd als je zoals al gezegd met een ton of 5 op pad bent. Heb liever wat grotere motoren.
Zie je met bv trekkers ook. De amerikaanse modellen JD bv met grote 8.1liter motoren gaan veel langer mee en zijn veel sterker en gaan langer door als bv de vergelijkbare europese modellen. Deze grote blokken gaan met normaal onderhoud bijna eeuwig mee.
Zie je met bv trekkers ook. De amerikaanse modellen JD bv met grote 8.1liter motoren gaan veel langer mee en zijn veel sterker en gaan langer door als bv de vergelijkbare europese modellen. Deze grote blokken gaan met normaal onderhoud bijna eeuwig mee.
T4 2.5TDI 88pk 1999
Re: T6 in 2015
misschien een beetje off topichendrikus schreef:heb er ook weinig vertrouwen in met die kleine blokkken met een boel pk's. Zeker idd als je zoals al gezegd met een ton of 5 op pad bent. Heb liever wat grotere motoren.
Zie je met bv trekkers ook. De amerikaanse modellen JD bv met grote 9liter motoren gaan veel langer mee en zijn veel sterker en gaan langer door als bv de vergelijkbare europese modellen. Deze grote blokken gaan met normaal onderhoud bijna eeuwig mee.
Een vriend van mij heeft deze http://www.tractorfan.nl/picture/698474/" onclick="window.open(this.href);return false; 2 jaar gelden uit de usa zelf opgehaald
daar zit ook een flinke motor in, en hier ingevoerd en het ding is echt apart
Laatst gewijzigd door frank884 op 07 apr 2013, 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Re: T6 in 2015
Met hoeveel gewicht rijdt die fiesta rond????robertTREBOR schreef:De nw. Ford Fiesta EcoBoost is 998 cc 92KW / 125PK we zullen er ECHT aan moetenKlusman schreef:Ja maar dat kan toch niet uit een 2.0 literke.Donald4Motion schreef:231 pk bitdi is dus de compleet rode
Dit blok zullen ze vast nog even in het huidige model stoppen denk ik.
De 180 pk is nu al te veel vollgens de liefhebbers van meer cilinder autos.
gelovenin kleine motoren met veeeeel pk's
die wagen weegt de helft van een LEGE T5 en er hangt ook zws geen aanhanger aan,
dat is een vergelijking die niet opgaat, we hebben het over een 2 meter hoge bedrijfswagen die het met 5 ton gewicht
OOK moet volhouden onder alle omstandigheden.
Ik zal nooit zo'n uitgemergelde motor kopen, uit een 2 liter vindt ik 140 pk meer dan genoeg.
En anders een ander merk die wel een bij het voertuig passende motor monteert.
VW heeft die motoren ook!! en stopt die wel in een Audi A6... die dat vermogen helemaal niet nodig heeft.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Re: T6 in 2015
Vermogen is leuk, maar met gewicht heb je liever koppel 

VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Re: T6 in 2015








