Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Steeds meer problemen!!!!!
Steeds meer problemen!!!!!
Is het niet de steekas is het wel een motorstoring . Bij 150 km/h gaat op noodloop en gaan de gloeispiraal lampje knipperen. Storings code 0299 maar daar staan zoveel problemen maar weet iemand wat het KAN zijn zonder dat ik toch alles moet checken. Als ik de bus uitzet dan is het weer goed .
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: Steeds meer problemen!!!!!
Schoepjes van de turbo vast?
Turbo gymnastiek lost dat probleem vaak wel op.

Turbo gymnastiek lost dat probleem vaak wel op.



groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: Steeds meer problemen!!!!!
Had ik ook ! Precies hetzelfde ! T5 128kw 8-2008 90.000 km.
Bij mij was het een verstopte roetkat ! Tegendruk te hoog daarom in noodloop.
Roetkat er onder vandaan en 15% zuiniger en 20 % sneller als voorheen
Bij mij was het een verstopte roetkat ! Tegendruk te hoog daarom in noodloop.
Roetkat er onder vandaan en 15% zuiniger en 20 % sneller als voorheen
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Re: Steeds meer problemen!!!!!
Waarschijnlijk vaste schoepen of problemen met je turbodrukregelaar. Dat laatste lijkt me een kleine kans trouwens..
Dat de bus het weer goed doet na het uitzetten komt doordat de ECU zich reset en hierdoor weer opnieuw begint, totdat hij weer in overdruk komt en weer in noodloop vliegt.. Het beste zou rijdend uitlezen zijn om het probleem op te zoeken.
Dat de bus het weer goed doet na het uitzetten komt doordat de ECU zich reset en hierdoor weer opnieuw begint, totdat hij weer in overdruk komt en weer in noodloop vliegt.. Het beste zou rijdend uitlezen zijn om het probleem op te zoeken.
Groeten, Anil Muldur
Caravelle 2.5TDI BNZ & Lupo 3L 1.2 TDI AYZ
Caravelle 2.5TDI BNZ & Lupo 3L 1.2 TDI AYZ
Re: Steeds meer problemen!!!!!
Nu heb ik de powerbox er weer tussen zitten geen probleem ???? Vreemd
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: Steeds meer problemen!!!!!
Ik had toen tot 140 nergens last van daarboven noodloop.
Ook als je bijv. de tunnel uitreed naar boven toe klimmend, hup noodloop.
Zit bij jouw die roetkat er nog onder ??
Ook als je bijv. de tunnel uitreed naar boven toe klimmend, hup noodloop.
Zit bij jouw die roetkat er nog onder ??
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Re: Steeds meer problemen!!!!!
PowerboxGeerlings schreef:Nu heb ik de powerbox er weer tussen zitten geen probleem ???? Vreemd

VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
-
- Berichten: 1627
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22
Re: Steeds meer problemen!!!!!
En wat is dat??harry t5 191 schreef: Turbo gymnastiek lost dat probleem vaak wel op
Re: Steeds meer problemen!!!!!
Zie: viewtopic.php?f=3&t=28546" onclick="window.open(this.href);return false;ronald tdi schreef:En wat is dat??harry t5 191 schreef: Turbo gymnastiek lost dat probleem vaak wel op
Re: Steeds meer problemen!!!!!
Alles zit nog onder de bus
Re: Steeds meer problemen!!!!!
Ik heb ook hetzelfde probleem gehad.
Roetkat eronder vandaan en probleem opgelost.
Bijkomend voordeel, zoals eerder al vermeld, minder brandstof verbruik en reageert sneller op het gaspedaal.
Roetkat eronder vandaan en probleem opgelost.
Bijkomend voordeel, zoals eerder al vermeld, minder brandstof verbruik en reageert sneller op het gaspedaal.