Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

flinke rookontwikkeling bij koude motor

vragen over de T4
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: flinke rookontwikkeling bij koude motor

Bericht door sgsdebruijn »

Het zijn meer de electronische componenten in de computer die verouderen.
Denk niet dat tuning/aanpassen ECU dat oplost.

Johan heeft toen wel mijn druksensor gemaakt in de ECU, die bleek defect te zijn.

Volgens mij heb ik een 074 906 021 L type
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
roelssroyce
Berichten: 120
Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:32

Re: flinke rookontwikkeling bij koude motor

Bericht door roelssroyce »

sgsdebruijn schreef:Het zijn meer de electronische componenten in de computer die verouderen.
Denk niet dat tuning/aanpassen ECU dat oplost.

Johan heeft toen wel mijn druksensor gemaakt in de ECU, die bleek defect te zijn.

Volgens mij heb ik een 074 906 021 L type
misschien dat de verouderde componenten te vervangen zijn?
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: flinke rookontwikkeling bij koude motor

Bericht door sgsdebruijn »

Weet je wat er allemaal in zit :ie
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
roelssroyce
Berichten: 120
Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:32

Re: flinke rookontwikkeling bij koude motor

Bericht door roelssroyce »

nee

misschien een nieuwere plaatsen dan
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: flinke rookontwikkeling bij koude motor

Bericht door sgsdebruijn »

Op MP 269 euro ofzo? wel sleutels in laten programmeren dan
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: flinke rookontwikkeling bij koude motor

Bericht door Pascal-141 »

Ik heb nog diverse motorsturingen liggen , en goedkoper dan marktplaats. :knipoog
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
roelssroyce
Berichten: 120
Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:32

Re: flinke rookontwikkeling bij koude motor

Bericht door roelssroyce »

update:

Vóór mijn vakantie in mei heeft Peter (Multivan Generetion) een nieuwere motorcomputer voor mij geherprogrammeerd. Mijn camper rijdt nu erg lekker. Veel koppel bij weinig gasgeven en lage toeren (1800rpm) en voor het gevoel zonder koppelverlies door tot 3200rpm. Bij veel gasgeven nog meer power! Heb een heerlijke vakantie gehad en probleemloos 5000 km gereden. Geen olieverbruik, geen koelvloeistof verbruik en ook mijn koelsysteem heeft zich keurig gedragen (gemonitord met drukmetertje van Oskar!!).

Mijn vorige motorcomputer was ook al getuned (vorige eigenaar) en daar kwam vrij abrubt veel power los, met een behoorlijke dip richting de hogere toeren. Nu met die Peter een fijner, soepeler en krachtigere camper!

Voor wat betreft het roken bij koude temperaturen: dat kan ik pas weer testen bij koude temperaturen (nog ff niet dus). Ik hoop dat het over is, door de gloeistiftkabelboom van Oskar en de nieuwe motorcomputer van Peter.

Groeten!
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: flinke rookontwikkeling bij koude motor

Bericht door rick_k »

Eigenlijk moet mijnes ook een andere motorcomputer, maar ik zit eraan te denken een LT te gaan kopen, dus wil niet meer investeren in de bus.

Hij moet alleen nog ff mee, ik wil wel een bepaalde uitvoering een LT35 lang hoog en minstens 80 kW met een paar luxe opties (centrale vergrendeling, elektrische spiegels en ramen).

Maar zelfs nu 's morgens heeft mijn busje een beetje rook. Ik vind het wel prima eigenlijk. Werkt uitstekend tegen bumperklevers.

mvg Rick
Plaats reactie