Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Verbruik 102 pk Multivan 2000
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 22 jul 2007, 21:10
- Locatie: Leeuwarden
Verbruik 102 pk Multivan 2000
Hallo weetjewellers,
sinds een maandje ook de trotse bezitter van een Bus. Zijn echter een paar dingetjes die mij opvallen, met name m.b.t. het brandstofverbruik.
Als ik 80 rijd zit ik zo rond de 7 liter per 100 km
bij 120 is het al gauw 9,4 per 100 km
boven de 130/140 durf ik al niet eens meer te kijken.
volgens mij is dit verbruik vrij hoog of verbeeld ik me dat?
groet Patrick
ps: chiptunen bij volkswagen laten doen?
sinds een maandje ook de trotse bezitter van een Bus. Zijn echter een paar dingetjes die mij opvallen, met name m.b.t. het brandstofverbruik.
Als ik 80 rijd zit ik zo rond de 7 liter per 100 km
bij 120 is het al gauw 9,4 per 100 km
boven de 130/140 durf ik al niet eens meer te kijken.
volgens mij is dit verbruik vrij hoog of verbeeld ik me dat?
groet Patrick
ps: chiptunen bij volkswagen laten doen?
Multivan T4-2000-102PK
- appie310-winschoten
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 16 jun 2007, 22:25
- Locatie: WINSCHOTEN
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 22 jul 2007, 21:10
- Locatie: Leeuwarden
Dag Patrick,
Ik heb ook een 102 pk T4 (uit 2003) en ik heb ongeveer dezelfde waarden als jij. Lijken mij heel normale waarden. Ligt ook allemaal behoorlijk aan de rechtervoet zullen we maar zeggen....
Ik rij gemiddeld ongeveer 1 op 12 a 1 op 13 en ik hou van lekker doorrijden...
Chippen kan je bij de VW dealer laten doen. Maar er zijn betere en goedkopere alternatieven. Ik hoor veel goede dingen over Marja.
Even de zoekfunctie gebruiken en dan lees je er meer over.
Groeten,
Niels949
Ik heb ook een 102 pk T4 (uit 2003) en ik heb ongeveer dezelfde waarden als jij. Lijken mij heel normale waarden. Ligt ook allemaal behoorlijk aan de rechtervoet zullen we maar zeggen....

Ik rij gemiddeld ongeveer 1 op 12 a 1 op 13 en ik hou van lekker doorrijden...

Chippen kan je bij de VW dealer laten doen. Maar er zijn betere en goedkopere alternatieven. Ik hoor veel goede dingen over Marja.
Even de zoekfunctie gebruiken en dan lees je er meer over.
Groeten,
Niels949
T4 102 PK uit 2003
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 12 feb 2007, 15:35
- Locatie: Torhout
Bij rustig rijden rij ik 1 op 14 maar als de rechtervoet "kramp" krijgt dan ga ik snel naar de 1 op 10 / 11. Dus hou het inderdaad maar op 1 op 12/13 gemiddeld. Als ik zo op vakantie gaat en de autobahn op draaf met wat spulletjes achterin zit ik op een verbruik van 1 op 11, dan rij ik ong 130 km.
De mijne is wel gechipt en geen kat......
Voor chippen zou ik (weer) naar MarJa gaan, zie eerdere berichten.
De mijne is wel gechipt en geen kat......
Voor chippen zou ik (weer) naar MarJa gaan, zie eerdere berichten.


- Wim T4 935
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
- Locatie: Randstad
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Verbruik 102 pk Multivan 2000
Belangrijke zaken bij brandstofverbruik is hoe hard je rijdtpatrickvanthaar schreef:Hallo weetjewellers,
sinds een maandje ook de trotse bezitter van een Bus. Zijn echter een paar dingetjes die mij opvallen, met name m.b.t. het brandstofverbruik.
Als ik 80 rijd zit ik zo rond de 7 liter per 100 km
bij 120 is het al gauw 9,4 per 100 km
boven de 130/140 durf ik al niet eens meer te kijken.
volgens mij is dit verbruik vrij hoog of verbeeld ik me dat?
groet Patrick
ps: chiptunen bij volkswagen laten doen?
omdat een T4 1.94m hoog is en een veel groter front heeft als een auto
heb je een flinke luchtweerstand.
vandaar dat hard rijden met een bus in een vrij fors verbruik resulteerd.
**De banden spanning tussen de 3.8 en de 4 bar scheelt ook.
**En brede banden is meer weerstand (denk aan de tour de france)
195/70 R 15 C Is gewoon het beste, en ze gaan ook nog veel langer mee
als brede en of platte banden.
** En laag in de toeren rijden scheelt ook veel.
Bij mijn ACV is het zo (ben vr 13-7 nog heen en zo 15-7 terug geweest naar Polen)
en dan reed ik zondag (vr was het te druk) continu vanaf Frankfurt-Oder
tot Venlo op CC 150 km/h en dan gebruikt die 1:10.5.
Hoger krijg ik het verbruik niet (zonder aanhanger)
Maar als ik niet harder rijdt als 100km/h en laag in de toeren rijdt
dan is 1:15 goed mogelijk
vakantie 2006 In Zuid-Polen v.a. Poznan 1320 km 2 baansweg met tractoren enz en nog in de bergen gezeten (zakopane) met snelheden in dorpjes 50 rest 90-100 km/h deed die 1320 km op 83 liter en dat is 1:15.9.
1320 km op 83 liter en dat is 1:15.9
gemiddeld aan de 1 op 13,78
Wauw, ben wel wel jaloers op zulke verbruikenrij ik 1 op 14


Mwah, eigenlijk heb ik dus geen klagen


1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Ik denk dat de gemiddelde personenautobezitter hier heeel jalours op isDirk/970 schreef:1320 km op 83 liter en dat is 1:15.9gemiddeld aan de 1 op 13,78Wauw, ben wel wel jaloers op zulke verbruikenrij ik 1 op 14, ik zit zelf met mijn 102 pk acv gemiddeld op 1:12 en ik rij denk ik gemiddeld (geen circuit aspiraties, maar wel redelijk vlot doorrijden
en op de snelweg gewoon 120) maar omdat mijn T4 een campertje is zal ik wel continu met dik 2000 kg onderweg zijn. En d'r hangt wekelijks nog eens 2000 kg achter en dan trek ik wel door naar de 3000 rpm (anders kom ik niet echt boven de 2200).
Mwah, eigenlijk heb ik dus geen klagen



