Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Motorisch probleem
Motorisch probleem
Hoi WJW-lers,
Gisteren terug gekeerd uit Italië met een bus die af en toe hapert. Volgende is het geval. Als ik terug schakel naar lagere versnelling en dus laag in de toeren zit en weer snelheid wil gaan maken dan valt de motor uit(niet altijd), als ik dan het gaspedaal omhoog laat komen en weer indruk dan komt de motor weer tot leven. Op de snelweg bij hogere toerentallen geen probleem, soms gebeurt het ook bij optrekken vanuit stilstand(gaspedaal los en hij pakt hem weer op), heb preventief een andere(gebruikt, weet dus niet of deze nog goed is) 109 relais er in gedaan (weet dus niet of deze ok is)Gaat om 2.5 TDI ACV uit 2000, distributie 3 weken geleden vervangen(oorzaak?), brandstoffilter ook vervangen,iemand enig idee??
Grtz . Gert
Gisteren terug gekeerd uit Italië met een bus die af en toe hapert. Volgende is het geval. Als ik terug schakel naar lagere versnelling en dus laag in de toeren zit en weer snelheid wil gaan maken dan valt de motor uit(niet altijd), als ik dan het gaspedaal omhoog laat komen en weer indruk dan komt de motor weer tot leven. Op de snelweg bij hogere toerentallen geen probleem, soms gebeurt het ook bij optrekken vanuit stilstand(gaspedaal los en hij pakt hem weer op), heb preventief een andere(gebruikt, weet dus niet of deze nog goed is) 109 relais er in gedaan (weet dus niet of deze ok is)Gaat om 2.5 TDI ACV uit 2000, distributie 3 weken geleden vervangen(oorzaak?), brandstoffilter ook vervangen,iemand enig idee??
Grtz . Gert
Re: Motorisch probleem
Mogelijk je aansturing van het gaspedaal? Blijft hij wel staionair draaien maar geen reactie op je pedaal. Af en toe weigeren om op te pakken? Het wordt electriesch overgebracht. Misschien de spoel voor doorgeven niet 100% meer. Ik doe een gok, mogelijk dat anderen meer kunnen zeggen. Servo defect of hoe dat ding ook heet.
Lammert
Lammert
Lammert (T4-2002 LWB DC 102<132PK. Vanaf nieuw in bezit. > 444444.4km. 

Re: Motorisch probleem
Stationair draait ie zonder probleem, meeste last bij terug schakelen en weer oppakken en dan bij lage toerentallen, soms bij optrekken,is niet altijd, je kan er geen peil op trekken wanneer het gebeurt, heen naar Italië misschien 8 keer gebeurt, gisteren in de file regelmatiger, als je snelheid 1 keer aan maken bent gebeurt het niet meer
Grtz. Gert
Grtz. Gert
Re: Motorisch probleem
Brandstof filter preventief vervangen, gebeurt vaker dat er iets niet goed zit binnen in waardoor bijvoorbeeld de druk weg valt, hoe is het starten?gert99 schreef:Stationair draait ie zonder probleem, meeste last bij terug schakelen en weer oppakken en dan bij lage toerentallen, soms bij optrekken,is niet altijd, je kan er geen peil op trekken wanneer het gebeurt, heen naar Italië misschien 8 keer gebeurt, gisteren in de file regelmatiger, als je snelheid 1 keer aan maken bent gebeurt het niet meer
Grtz. Gert
Alle vacuum slangen na lopen( EGR turbo, en die van de intercooler en turbo
** VERKOCHT T4 2.4D 1998 123000km, Hoogdak, 15inch VW LMV, Smokey lampunits, Vast toiletruimte Porta Potti , 3 pits, 2pers bed, Victron Phoenix 1600VA , Eberspacher D2 , AGM 135ah, > NU EEN BOXER 2013 29DKM TE VEEL OPTIES OM OP TE NOEMEN
Re: Motorisch probleem
Starten is geen probleem, slaat gelijk aan, alle vacuumslangen vorig jaar vervangen, zie geen lekkage o.i.d. bij brandstoffilter, zou het dan volgens mij ook moeten doen op de snelweg, daar doet tie het niet, als ik wil inhalen met flink het gaspedaal ingedrukt dan is er niets aan de hand
Grtz. Gert
Grtz. Gert
Re: Motorisch probleem
ECU uitgelezen?gert99 schreef:Starten is geen probleem, slaat gelijk aan, alle vacuumslangen vorig jaar vervangen, zie geen lekkage o.i.d. bij brandstoffilter, zou het dan volgens mij ook moeten doen op de snelweg, daar doet tie het niet, als ik wil inhalen met flink het gaspedaal ingedrukt dan is er niets aan de hand
Grtz. Gert
** VERKOCHT T4 2.4D 1998 123000km, Hoogdak, 15inch VW LMV, Smokey lampunits, Vast toiletruimte Porta Potti , 3 pits, 2pers bed, Victron Phoenix 1600VA , Eberspacher D2 , AGM 135ah, > NU EEN BOXER 2013 29DKM TE VEEL OPTIES OM OP TE NOEMEN
Re: Motorisch probleem
nog niet, ben gisteren avond pas terug gekomen, zelf geen apparatuur voor....
Re: Motorisch probleem
Bij geen fouten toch het brandstof filter vervangengert99 schreef:nog niet, ben gisteren avond pas terug gekomen, zelf geen apparatuur voor....
** VERKOCHT T4 2.4D 1998 123000km, Hoogdak, 15inch VW LMV, Smokey lampunits, Vast toiletruimte Porta Potti , 3 pits, 2pers bed, Victron Phoenix 1600VA , Eberspacher D2 , AGM 135ah, > NU EEN BOXER 2013 29DKM TE VEEL OPTIES OM OP TE NOEMEN
Re: Motorisch probleem
denk eerst nog een andere 109 relais proberen, zat een grijze in en volgens mij is dat al een vervangende voor de zwarte(momenteel weer een (gebruikte)zwarte erin, lijkt mij vreemd dat alle 2 kapot zijn, als brandstoffilter het zou zijn dan zou het volgens mij niet alleen bij lage toerentallen zijn.........
grtz gert
grtz gert
Re: Motorisch probleem
Dat kan wel hoor als het binnen werk niet goed is.gert99 schreef:denk eerst nog een andere 109 relais proberen, zat een grijze in en volgens mij is dat al een vervangende voor de zwarte(momenteel weer een (gebruikte)zwarte erin, lijkt mij vreemd dat alle 2 kapot zijn, als brandstoffilter het zou zijn dan zou het volgens mij niet alleen bij lage toerentallen zijn.........
grtz gert
** VERKOCHT T4 2.4D 1998 123000km, Hoogdak, 15inch VW LMV, Smokey lampunits, Vast toiletruimte Porta Potti , 3 pits, 2pers bed, Victron Phoenix 1600VA , Eberspacher D2 , AGM 135ah, > NU EEN BOXER 2013 29DKM TE VEEL OPTIES OM OP TE NOEMEN
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Motorisch probleem
Ik zou de brandstofpomp timing controleren,
en het elektronisch gaspedaal uittesten..
en het elektronisch gaspedaal uittesten..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Motorisch probleem
Hoi Peter,
Hoe is het pedaal te testen?
Grtz. Gert
Hoe is het pedaal te testen?
Grtz. Gert
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Motorisch probleem
via vagcom.
Bijvoorbeeld hiermee:
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_g79.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Bijvoorbeeld hiermee:
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_g79.html" onclick="window.open(this.href);return false;
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Motorisch probleem
Hoi,
Kabelbreuk bij de pomp misschien. Bij gas geven kantelt de motor iets en is er misschien even geen (goed) contact mogelijk. Geen brandstoftoevoer want de magnetische klep gaat dicht. Dit was een half jaar geleden bij mijn bus het geval. De ANWB-monteur rommelde wat met de draadjes en de bus veranderde in toeren. Nieuw draadje gemonteerd en opgelost.
Groet,
Herman744
Kabelbreuk bij de pomp misschien. Bij gas geven kantelt de motor iets en is er misschien even geen (goed) contact mogelijk. Geen brandstoftoevoer want de magnetische klep gaat dicht. Dit was een half jaar geleden bij mijn bus het geval. De ANWB-monteur rommelde wat met de draadjes en de bus veranderde in toeren. Nieuw draadje gemonteerd en opgelost.
Groet,
Herman744