Vanmorgen de T5 van stal gehaald, en laat deze even warm lopen buiten om ondertussen even een jas en wat papieren te pakken. Ik stap in de T5 en rij rustig (koude motor) de dam af, trek op richting de 2000/2300 toeren, en ik schrik me helemaal de tie***s

Ondertussen maar even met de passat naar het werk gegaan, en nu de T5 koud is even goed gekeken wat er nu aan de hand is, het uitlaatspruitstuk is op de meest linker cilinder (bij het lucht filter) op de las gescheurd. Dit geeft dus hete gas lucht naar buiten en blaast dit direct over de koelvloeistof slangen. Dus nu verdorie ben ik de T5 aan het uit elkaar meubelen om in ieders geval het uitlaatspruitstuk uit te nemen en kijken of deze vervangen moet worden of dat de las gelast kan worden. Ondertussen al even contact gehad met de lokale VW dealer, en gevraagd naar de prijs van één en ander. Uitlaatspruitstuk €430,- nieuwe kop (compleet met kleppen en verstuivers ) €4352,- En natuurlijk alles ex BTW en montage. Totaal som €5786.- zonder werk uren en wat eventueel nog meer komt. Al met al kan ik beter een gereviseerd blok op Ebay kopen verdorie, en eigenlijk heb ik dan nog geen garantie dat die het 100000km vol gaat houden omdat VW hier eigenlijk een inferieur stuk heeft neer gezet.
Allemachtig wat baal ik van deze auto.

Ik had beter een klassieker kunnen kopen een T4 bijvoorbeeld.