Danny schreef:Toch vindt ik dat een auto van een gerenommeerd bedrijf als VW niet zulke defecten mag vertonen, bij 168000km
Let op ik ben 't met je eens hoor maar er rijden er evenveel rond die geen problemen hebben, ik erger me ook blauw zij het tot hier toe aan futuliteiten die ik ook niet vind kunnen...maar 't is ergerlijk en vooral duur
nu staan de instapbakken weer vol water (beter gezegd de bovenkant van de rubber grrr)
Zeker dat er ook bussen van VW rond rijden die wel goed blijven. Maar dit zijn niet voor niets de bekende/beruchte kwaaltjes van de 2,5TDI T5
Ik kan me ook heel goed voorstellen dat een nieuw type auto kinderziektes heeft/kan hebben. (Mijn T5 is onderhand 9 jaar oud, dus die garantie is weg) Maar als de klant als test persoon wordt gebruikt om de auto te verbeteren, kom dan met verbeterde producten. En kom de kinderziektes/zwakke punten tegemoet. In het geval van het uitlaatspruitstuk, kom met een verbeterde versie. De dealer zegt dat er maar één model is 070 253 017 A. De "A" zegt mij dat dit de eerste model is, en nog niet een geüpgraded versie. Tja dan breekt mij de klomp, en die mag ik dan bestellen/kopen voor 430,- ex btw, en het risico nemen dat deze het vol gaat houden.
Bij een kia van 18000 euro neem je dit soort dingen voor lief. Maar niet bij een VW of een Mercedes.
Back on topic:
Morgen krijg ik even hulp, T5 staat even noodgedwongen buiten

Ik moest de zitmaaier uit de garage hebben

. En morgen gaat het front in de service stand, en kan ik verder werken aan inlaat spruitstuk, PDE injectors, gloeispriralen, en alle andere aanbouw delen. Ik zal toch even moeten sparen voor ik 2500/3000 euro bij elkaar heb, dus neem even lekker de tijd om alles goed te controleren en schoon te maken etc.
Iemand een idee hoe ik zonder de specifieke tools de motor op cilinder 1 zet ??