@multivangeneration, gelukkig niet op mijn site

Daar staat de info puur haha. Ik zal zodra ik tijd heb alle pdf files er bij plaatsen en dergelijke.
En inderdaad een dure vroege kerst, was vanmorgen nog bij mijn VW juwelier. En die stond verbaasd van wat ik aan het doen was
@Frank. Ik weet niet hoe de D5 motor's zich houden dan wel presteren. Ik kan mij best voorstellen met een continue veranderende regelgeving mbt milieu, dat ze de motoren verbeteren, nou moet ik heel eerlijk zeggen dat de constructie van de AXE motor vrij simpel is, der zit weinig poespas in zeg maar. Het zijn alleen een aantal constructieve fouten die ze hebben gemaakt. Ik heb een tijdje terug nog iets geplaatst over de tandempomp
hier en dat deze ook zo eenvoudig gemaakt is, daarbij komt dat heel veel producten zoals valeo/bosch etc vervangen zijn door Poolse fabrikanten. En dan waar ik nu mee bezig ben de cilinderkop, wat eigenlijk ook constructief net niet voldoende is. Ik heb Motoren revisie Valkenswaard een mailtje gestuurd of zij misschien een optie hebben om dit constructief te verbeteren, ik heb alleen nog geen antwoord. Zodra de cilinderkop terug is zal ik zelf eens kijken wat mogelijk is om de verstuivers beter vast te zetten.
Ik zag zelf al dat naast het blokje waar de PDE mee op z'n plek gehouden wordt ook een slijt plek zat. En dat de slijtage aan de PDE precies tegenover de bevestiging zit.
Als het blokje wat de PDE op zijn plek houdt nou eens een stuk breder zou zijn, waardoor de klem met bout niet meer krom kan trekken dan zou dat de beweging op de PDE's ook verminderen, met als gevolg dat de kans op slijtage ook minder zou kunnen worden.
De anderekant van de PDE heeft niet veel ruimte en opties om de bevestiging te optimaliseren. Ik laat nu stalen bussen plaatsen in de cilinderkop, dus de kop zelf slijt niet meer in, maar de kans nu is wel dat de verstuiver kan gaan slijten. Tot nu toe heb ik nog verder niets gehoord over mensen die de stalen bussen hebben, ik heb vandaag er ook nog over gesproken met de VW juwelier en die laten dit ook doen bij dit soort gevallen

dus ze zijn op de hoogte van het probleem

Alleen bij hun kost het meer dan bij MRV