Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T5 2004 roetfilter verwijderen?
T5 2004 roetfilter verwijderen?
Mede weetjewelers.
Na jaren met grote tevredenheid een T4 te hebben gereden wou ik toch wat versers en praktischers voor mijzelf en ben ik voor een T5 gegaan.
Als eerste de EGR maar in zijn geheel vervangen. Zit er ook gelijk fraaier uit. :)
Nu wou ik eigenlijk ook de roetfilter verwijderen en dan naar JDengeneering voor de perfecte afstelling.
Echter heb ik een 2004 t5 en voorzover ik weet heeft die geen regenererend roetfilter maar een gewone.
Ik zie ook nergens aansluitingen voor de diesel etc.
Heeft het nog zin deze te vervangen voor een RVS vervangingspijp?
Ben erg benieuwd naar jullie mening.
Nico
PS: ik heb nauwelijks post alleen lees ik al wel tijden mee wat me al vaak genoeg geholpen heeft. :D
Na jaren met grote tevredenheid een T4 te hebben gereden wou ik toch wat versers en praktischers voor mijzelf en ben ik voor een T5 gegaan.
Als eerste de EGR maar in zijn geheel vervangen. Zit er ook gelijk fraaier uit. :)
Nu wou ik eigenlijk ook de roetfilter verwijderen en dan naar JDengeneering voor de perfecte afstelling.
Echter heb ik een 2004 t5 en voorzover ik weet heeft die geen regenererend roetfilter maar een gewone.
Ik zie ook nergens aansluitingen voor de diesel etc.
Heeft het nog zin deze te vervangen voor een RVS vervangingspijp?
Ben erg benieuwd naar jullie mening.
Nico
PS: ik heb nauwelijks post alleen lees ik al wel tijden mee wat me al vaak genoeg geholpen heeft. :D
Re: T5 2004 roetfilter verwijderen?
Stond pas geleden nog op het forum:
viewtopic.php?f=3&t=42438&p=300678&hili ... t5#p300562" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes,
Mevlut
viewtopic.php?f=3&t=42438&p=300678&hili ... t5#p300562" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes,
Mevlut
Re: T5 2004 roetfilter verwijderen?
Dat topic had ik al gezien maar hij heeft het over regenereren wat bij mij geloof ik niet van toepassing is.
Of is mijn roetfilter dan al pleitte gemaakt door de vorige eigenaar?
En dat is eigenlijk meer mijn vraag. Ik weet dat die DPF roetfilter scheisse sind maar is het normale roetfilter het vervangen waard. Volgens mij heb ik namelijk een normaal roetfilter.
Grt nico
Of is mijn roetfilter dan al pleitte gemaakt door de vorige eigenaar?
En dat is eigenlijk meer mijn vraag. Ik weet dat die DPF roetfilter scheisse sind maar is het normale roetfilter het vervangen waard. Volgens mij heb ik namelijk een normaal roetfilter.
Grt nico
- Multivan Generation
- Berichten: 34476
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T5 2004 roetfilter verwijderen?
Hoi,
het roetfilter, is net zoals bij de T4 het waard om leeg te maken/te verwijderen/te vervangen door een katvervanger.
het roetfilter, is net zoals bij de T4 het waard om leeg te maken/te verwijderen/te vervangen door een katvervanger.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: T5 2004 roetfilter verwijderen?
Hallo Nick, heb sinds een tijdje bij jd engineering de roetfilter laten vervangen en meteen een andere chip! Koste 999,- maar zeker de moeite waard!! Rijd stukken beter, de moter is soepeler, is stuk zuiniger tot 1100 met 83l diesel!! En met inleg k&n filter DIK 210pk en 500nm! Ik hoop dat ik je genoeg heb geinformeerd groeten Ronnie!
Re: T5 2004 roetfilter verwijderen?
Hallo Scheut,
Potjangmoarang dat klinkt als de moeite waard. Maar jij bent wel begonnen met 174 pk of niet?
1100km op 83 is inderdaad een stuk zuiniger dan wat ik nu draai. Ik zit een keer op 950 met 83 ltr.
Ik ben ook van plan binnenkort naar Jdengeneering te gaan. Hoor enkel goede verhalen. :D
Maar die 1000 euro heeft hij dan de roetfiltervervanger gemonteerd of heb jij dat gedaan?
Dat kan ik namelijk zelf prima en naar mijn idee scheelt dat aardig in de prijs.
En je hebt zeker ook een run laten doen op de bank?
Ik heb nu 130pk. Binnenkort geen roetfilter en EGR meer + K&N filter(was al bestelt) dan moet ik toch over de 170 komen met een lekker lopende motor. :D
Potjangmoarang dat klinkt als de moeite waard. Maar jij bent wel begonnen met 174 pk of niet?
1100km op 83 is inderdaad een stuk zuiniger dan wat ik nu draai. Ik zit een keer op 950 met 83 ltr.
Ik ben ook van plan binnenkort naar Jdengeneering te gaan. Hoor enkel goede verhalen. :D
Maar die 1000 euro heeft hij dan de roetfiltervervanger gemonteerd of heb jij dat gedaan?
Dat kan ik namelijk zelf prima en naar mijn idee scheelt dat aardig in de prijs.
En je hebt zeker ook een run laten doen op de bank?
Ik heb nu 130pk. Binnenkort geen roetfilter en EGR meer + K&N filter(was al bestelt) dan moet ik toch over de 170 komen met een lekker lopende motor. :D
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: T5 2004 roetfilter verwijderen?
Even de zoekfunctie gebruiken hier op het forum (betreffende chiptuning en leeghalen van kat .) om te zien wie van de WJW-ers dit ook kan doen , kan je al snel vele honderden euro's "winst" opleveren . 

My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: T5 2004 roetfilter verwijderen?
Klopt als een BUS, hier exact dezelfde ervaring. Eerst 850 km op 83 ltr. diesel , na roetkat weg , egr dicht en chippen door JDScheut schreef:Hallo Nick, heb sinds een tijdje bij jd engineering de roetfilter laten vervangen en meteen een andere chip! Koste 999,- maar zeker de moeite waard!! Rijd stukken beter, de moter is soepeler, is stuk zuiniger tot 1100 met 83l diesel!! En met inleg k&n filter DIK 210pk en 500nm! Ik hoop dat ik je genoeg heb geinformeerd groeten Ronnie!
ruim 1100 km op 83 ltr. diesel !!
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
- Multivan Generation
- Berichten: 34476
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T5 2004 roetfilter verwijderen?
@ Stuntnick,
klopt je avatar niet?
Daarin staat een T4 terwijl je in het T5 forum post..
Als je interesse hebt in chiptuning etc, stuur me dan even een PB
Lees ook eens hier:
viewtopic.php?f=13&t=34670
Of hier:
viewtopic.php?f=3&t=42438
Of hier:
viewtopic.php?f=3&t=41025&p=288875#p288875
Of hier:
klopt je avatar niet?
Daarin staat een T4 terwijl je in het T5 forum post..
Als je interesse hebt in chiptuning etc, stuur me dan even een PB

Lees ook eens hier:
viewtopic.php?f=13&t=34670
Of hier:
viewtopic.php?f=3&t=42438
Of hier:
viewtopic.php?f=3&t=41025&p=288875#p288875
Of hier:
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: T5 2004 roetfilter verwijderen?
roetkat, en Erg plaatje heb ik ook gedaan, (turbo pakt 200 a 300 rpm eerder op, door minder weerstand in de uitlaat,robertTREBOR schreef:Klopt als een BUS, hier exact dezelfde ervaring. Eerst 850 km op 83 ltr. diesel , na roetkat weg , egr dicht en chippen door JDScheut schreef:Hallo Nick, heb sinds een tijdje bij jd engineering de roetfilter laten vervangen en meteen een andere chip! Koste 999,- maar zeker de moeite waard!! Rijd stukken beter, de moter is soepeler, is stuk zuiniger tot 1100 met 83l diesel!! En met inleg k&n filter DIK 210pk en 500nm! Ik hoop dat ik je genoeg heb geinformeerd groeten Ronnie!
ruim 1100 km op 83 ltr. diesel !!
zuiniger rijden dat heeft weinig met chippen te maken, maar alles met de de bediening van de rechtervoet
en relatief lage snelheden rijden. ( onder de 100 km/h)
op een volle tank heb ik als eens 1295 km gereden en er is niet geklungeld aan de motor
ik zou nog niet in 99 jaar daar 999 euro voor uitgeven. verder vindt ik de huidige 250 nm koppel voldoende voor deze wagen.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Re: T5 2004 roetfilter verwijderen?
Ohja me avatar is tamelijk oud. Excuus, deze account heb ik lange tijd geleden al aangemaakt en eigenlijk post ik nooit. Ik lees veel mee voornamelijk. :D
Echt mooie fotos heb ik eigenlijk nog niet gemaakt van me nieuwe aanwinst maar hier is ff een sfeer indicatie.
T5 130 pk creme wit LWB 2004. En eindelijk alles dicht ergo geen ramen!!! :D
Net nieuw geschoeit met 20inch Breyton Spirits met 295/35 R20 Pirelli Pzero eronder.

Ik wil trouwens het zuinigheidsverhaal wel even iets bijstellen want ik rij dagelijks naar me werk over de N34. Een 100 weg waar ik nog nooit de 100 gehaald heb en altijd de CC op 80 instel. Mijn T4 draaide op hetzelfde traject 1 op 14. En deze 1 op 11,5. Mijns inziens behoorlijk slecht omdat de T5 bij dezelfde snelheid 1000tpm minder draait.
Maar om heel eerlijk te zijn zal mij dit nog niet zo heel erg interesseren. Een lekker lopend blok met minder vervuilende mileu elementen met iets meer power zijn mijn doelen.
Ik zal je topic trouwens een lezen MG. Ben benieuwd hoe je het doet.
Echt mooie fotos heb ik eigenlijk nog niet gemaakt van me nieuwe aanwinst maar hier is ff een sfeer indicatie.
T5 130 pk creme wit LWB 2004. En eindelijk alles dicht ergo geen ramen!!! :D
Net nieuw geschoeit met 20inch Breyton Spirits met 295/35 R20 Pirelli Pzero eronder.

Ik wil trouwens het zuinigheidsverhaal wel even iets bijstellen want ik rij dagelijks naar me werk over de N34. Een 100 weg waar ik nog nooit de 100 gehaald heb en altijd de CC op 80 instel. Mijn T4 draaide op hetzelfde traject 1 op 14. En deze 1 op 11,5. Mijns inziens behoorlijk slecht omdat de T5 bij dezelfde snelheid 1000tpm minder draait.
Maar om heel eerlijk te zijn zal mij dit nog niet zo heel erg interesseren. Een lekker lopend blok met minder vervuilende mileu elementen met iets meer power zijn mijn doelen.
Ik zal je topic trouwens een lezen MG. Ben benieuwd hoe je het doet.
Re: T5 2004 roetfilter verwijderen?
Beste WJW-ers,
ik heb sinds kort een T5 (4 cylinder 105 pk uit 2004 met 105.000 km op de klok). Nu heb ik ook het idee dat ie niet helemaal lekker soepel oppakt op de turbo en soms wat inhoudt. Heb op dit forum gelezen dat in ieder geval verwijderen roetkat een optie is voor verbetering. Ik heb hiervoor jaren probleemloos in een T4 uit 1994 gereden dus dit is allemaal nieuw voor mij en heb er 0,0 ervaring mee.
Vraag: wie kan mij hiermee helpen? Ik bedoel advies geven wat ik kan doen (meer pk's hoeft voor mij niet, wat meer koppel en minder brandstofverbruik zijn natuurlijk welkom). Verder wie zou dit voor me kunnen uitvoeren of links geven die daarnaar verwijzen)?
Alvast dank voor de reactie(s).
ik heb sinds kort een T5 (4 cylinder 105 pk uit 2004 met 105.000 km op de klok). Nu heb ik ook het idee dat ie niet helemaal lekker soepel oppakt op de turbo en soms wat inhoudt. Heb op dit forum gelezen dat in ieder geval verwijderen roetkat een optie is voor verbetering. Ik heb hiervoor jaren probleemloos in een T4 uit 1994 gereden dus dit is allemaal nieuw voor mij en heb er 0,0 ervaring mee.
Vraag: wie kan mij hiermee helpen? Ik bedoel advies geven wat ik kan doen (meer pk's hoeft voor mij niet, wat meer koppel en minder brandstofverbruik zijn natuurlijk welkom). Verder wie zou dit voor me kunnen uitvoeren of links geven die daarnaar verwijzen)?
Alvast dank voor de reactie(s).