In plaats van een vast raam hebben wij een schuifdeur links, dus dat was nog even spannend. maar volgens de geleerden (Pascal)
is de gat maat gelijk. Alleen de staande voor en achterkant zijn dikker. Gelijk even passen, voor zover dat ging met die 10 schroefeindjes. Oh jee: die staande stukjes worden zichtbaar achter het raam, die dus zwart gemaakt.
Aftekenen waar de gaten geboord moeten worden. Beetje gepiel.. En een paar maten groter geboord dan de M6 waar ik mee begon.(uiteindelijk M8 geworden)
Bijlagen
lijkt groot (is het ook )
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Ook maar voor de vier staande draadeindjes gaatjes geboord. Ook al zitten deze in een soort dichte kokers en kan er geen moer op. Gelijk primer erop tegen de roest duivel, en natuurlijk eerst alle boorrommel weggezogen.
Bijlagen
Lekker bezig en drogen
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Aan het raam zelf heb ik alleen een hoekje uit het geleide-railtje moeten slijpen omdat deze niet ging passen.
Met zwarte sikaflex besloten het raam te lijmen ipv het standaard pakkingsetje. Ik voelde mij niet helemaal zeker dat dit af zou dichten daar de vier staande bevestigings bouten niet kunnen worden aangedraaid. Ook is het natuurlijk een schuifdeur en geen vast raam. Er komt dus meer kracht op.
Wel lastig waarschijnlijk om het raam te demonteren voor het een en ander maar dat zien we dan weer
Bijlagen
Binnenzijde
zit erin
klein hoekje eruit
Groetjes Thomas
Ha Thomas,
Dat ziet er strak en stralend uit! Wat een mazzel dat die carglassmeneer je zo eventjes heeft geholpen. Het kostte mij destijds zeker 2 en een half uur... (maar dat kwam vooral door het ruwe knabbelwerk dat ik in de kit tegen kwam... ruit was eerst een dicht paneel geweest :-( ) Het is ontzettend handig zo'n schuifraam, vooral als je aan het koken bent. Geniet er van!
Endebendebus schreef: Met zwarte sikaflex besloten het raam te lijmen ipv het standaard pakkingsetje. Ik voelde mij niet helemaal zeker dat dit af zou dichten daar de vier staande bevestigings bouten niet kunnen worden aangedraaid. Ook is het natuurlijk een schuifdeur en geen vast raam. Er komt dus meer kracht op.
Wel lastig waarschijnlijk om het raam te demonteren voor het een en ander maar dat zien we dan weer
Verstandig om het te lijmen, die pakkingen kunnen op den duur toch rottig gaan doen. Al is de constructie van het schuifraam wel anders dan een klapraam. Beter zekerheid! En het eruit halen is met wat moeite met kit denk ik ook wel weer te doen. Maar ja, wil je dat nog?
Mooie klus! en een helder verslag!
Succes,
Odorf
Had een VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 1994 >>projecten<<
spyke schreef:En mijn vraag is het een betje werkbaar? oftewel blijft het goed zitten ik ben NL nu ook bezig vandaar.
Het is goed te doen Maar ik heb het raam en de kit laten wegsnijden, volgens mij het meeste werk.
De ramenboer gebruikt ook sikaflex, dus geen probleem. Zit als een huis, ik ben bang zo vast, dat als het er ooit uit moet het een hele klus gaat worden. Doe jij een schuifraam in plaats van een vast raam? Of ga je een stuk blik wegknabbelen...Das wel meer werk!
Groetjes Thomas
Endebendebus schreef:Daarna voorzichtig met een verfstripper de strip voorzichtig verwarmd en in vorm gebracht. Toevallig had ik van een oude rail nog runnertjes liggen zonder wieltjes, maar die dingetjes die precies in het profiel glijden. Dat heeft geholpen met het in model krijgen van het zachte pvc. Hier en daar nog plaatselijk zachtjes verwarmen om een oneffenheid weg te kunnen "runnen". Op het laatst met een schuurpapiertje de laatste stroefheden gepoetst.
Goed ontvetten (sikaprimer) en een beetje opruwen en daarna met witte sikaflex de rail gelijmd. Nu nog een hor-gordijn maken.
Tip: sikaflex laat zich prima bewaren in de vriezer.
Ahaaa
Dat is een beetje pielen met de verfstripper, vooral niet te warm en veel geduld.
Met de runnertjes de rail als hij nog zacht is in vorm blijven runnen totdat het runbaar blijft.
met Sika erop lijmen...daar kun je aan gaan hangen hoor
Succes man!
Groetjes Thomas
Vlak voor de vakantie nog bezig geweest met lades onder het bed. Een frame gemaakt wat zelf op balkjes steunt, en feitelijk ook zelf een lade is, en dus bij niet in gebruik uit de auto genomen kan worden. Daarin lopen op dunne strookjes teak twee lichtgewicht lades. Voor de kleding. Ideaal!
Bijlagen
Groetjes Thomas
Trouwens per toeval een mooie camping met uitzicht op zee en een zwembad in Bretagne. Klein en niet duur. Camping Les Madieres te Pordic. 48 34'56 N 002 48'18 W een aanrader
Bijlagen
Even een korte broek pakken...
Groetjes Thomas
Ook een beetje de inrichting die ik in gedachtte heb volkedig breedte het bed met daaronder lades.
Wel wil ik het bed op een frame welke omhoog scharniert met gasveren zodat je van binnenuit ook in de bovenste lades kan.
Fijne vakantie !
2.5 TDI 102pk bj 2003 --》in ombouw fase naar camper