Mijn t4 1996 1900td heeft als je optrekt, in elke versnelling een trilling/resonantie, dit is voelbaar in het gaspedaal (trilt onder je voeten).
Hij doet dit alleen bij een bepaalt toerental, je trekt op in de eerste versnelling en bij 2000 rpm ( schat ik want ik heb geen toerenteller ) tot 2300 rpm en dan is het weg, in de tweede versnelling tot vijfde versnelling allemaal het zelfde verhaal. Onder die toeren is er niets aan de hand en boven die toeren ook niets. Je voelt dit dus alleen in het gaspedaal.
Wie herkent dit verhaal en heeft dit opgelost
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
trilling/resonantie
Re: trilling/resonantie
probleem opgelost
er is bij de vorige eigenaar een hagel nieuwe brandstofpomp gemonteerd.
die zit aan de poelie kant met drie bouten vast, dit was ook goed , maar aan de achterkant van de pomp moet hij ook vast worden aan de bevestigings steun met één bout.
maar deze bout zat er niet in, met als gevolg trillingen die je voelde in het gaspedaal.
door dit probleem was bij mij ook al tot twee keer toe een brandstofleiding ( die van de pomp naar de tweede verstuiver gaat ) afgeknapt, eerste keer denk je nog , hij zal wel onder spanning gemonteerd zijn , maar bij de tweede keer dacht ik, dit moet een andere oorzaak hebben.
ik hoop en denk dan ook dat hij geknapt/afgescheurd was door de trillingen van de pomp.
maar goed één bout gemonteerd en trillingen zijn weg en hopelijk scheurt de leiding ook niet meer

er is bij de vorige eigenaar een hagel nieuwe brandstofpomp gemonteerd.
die zit aan de poelie kant met drie bouten vast, dit was ook goed , maar aan de achterkant van de pomp moet hij ook vast worden aan de bevestigings steun met één bout.
maar deze bout zat er niet in, met als gevolg trillingen die je voelde in het gaspedaal.
door dit probleem was bij mij ook al tot twee keer toe een brandstofleiding ( die van de pomp naar de tweede verstuiver gaat ) afgeknapt, eerste keer denk je nog , hij zal wel onder spanning gemonteerd zijn , maar bij de tweede keer dacht ik, dit moet een andere oorzaak hebben.
ik hoop en denk dan ook dat hij geknapt/afgescheurd was door de trillingen van de pomp.
maar goed één bout gemonteerd en trillingen zijn weg en hopelijk scheurt de leiding ook niet meer
Re: trilling/resonantie
Mooi,
goed gevonden, Was je daar al langer dan 2 weken mee bezig (tijd tussen 1 en tweede item?)
grtz.
P.
goed gevonden, Was je daar al langer dan 2 weken mee bezig (tijd tussen 1 en tweede item?)
grtz.
P.
Life's no monkey business.........