Hoi
Ik ben Marjolein en samen met m'n vriend hebben we de Caddy sdi uit 2001 ingeruild voor een T4 2.5Tdblauwei uit 2000.
Het is een simpele metallicgrijze uitvoering met dubbele cabine!
Plannen:
uiteindelijk ombouwen naar simpele camper. Vervolgens natuurlijk met de motoren op de aanhanger lekker op vakantie!
De bus wordt natuurlijk ook privé gebruikt voor woon/werk.
We hebben enkele weken geleden een ongeremde aanhanger gekocht voor de motoren... de caddy ging het niet redden met een max laadvermogen van 500kg ongeremd. Met de 700kg van deze bus voldoen we net.. Aanhanger 150kg, ene motor 250 en de ander 200kg.
M'n pan european kan nu niet gelijktijdig met de motor van de vriend op de aanhanger (dan wordt het 330kg ipv de 200kg), dus neem ik wel de transalp mee het eerste jaar ;)
Als de keuringsplicht erdoor is voor aanhagers, dan komt er onder de aanhanger een 1000kg geremde as en gaan we een kenteken aanvragen.
Ervaring:
mijn ouders hebben sinds 2000 hun T4 uit 1995, de gewone 1.9D.
Hier heb ik natuurlijk zelf ook de nodige km's in gereden :p
Ondertussen 350.000 gelopen en loopt nog super!
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
even voorstellen!
-
Re: even voorstellen!

Het gaat allemaal lukken, dat weet ik zeker

Welkom bij
Tja, zelf rij ik tot nu toe gewoon op de motor naar leukere oorden. Eerste honderden kilometers wel wat saaier, maar dan ben je natuurlijk wel een echte
Heb je nog meer motoren?
Ik heb eerlijk gezegd ook al wel naar een aanhangertje zitten loeren, maar met name snelheidsbeperkingen schrikken me af om zo op vakantie te gaan. Daarom o.a. een California i.p.v een plastic camper of caravan.

Tja, zelf rij ik tot nu toe gewoon op de motor naar leukere oorden. Eerste honderden kilometers wel wat saaier, maar dan ben je natuurlijk wel een echte

Heb je nog meer motoren?
Ik heb eerlijk gezegd ook al wel naar een aanhangertje zitten loeren, maar met name snelheidsbeperkingen schrikken me af om zo op vakantie te gaan. Daarom o.a. een California i.p.v een plastic camper of caravan.
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
-
Dank jullie!
Ik heb nu een jaartje m'n motorrijbewijs en m'n vriend heeft hem sinds begin juni :)
hij heeft een Yamaha xj900S diversion uit 1995
k heb zelf een Honda Pan European 1100 uit 1999 en een Honda Transalp XL600V uit 1999
De pan en yamaha mogen niet gelijktijdig op de aanhager, vandaar dat er op den duur minimaal een 1000kg as onder komt.
Wij kunnen 2x per jaar op vakantie, 1x 2 weken en 1x 3 weken, omdat we overuren opbouwen.
We sparen per vakantie ongeveer 200 euro aan brandstof uit, door de aanhanger mee te pakken...
dan hebben we die aanhanger er zo uit :) Plus dat de aanhanger ook geschikt is voor zandladingen e.d.
aanschafprijs v/d aanhanger was 300 en we waren 300 aan onderdelen kwijt.
we hebben het volgende aangeschaft hiervoor:
http://www.acebikes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
De steadystand fixed (om het voorwiel in te zetten)
De Tyrefix (om de achterband stabiel vast te zetten)
Als de aanhanger gereed is, post ik wel een foto van het geheel :)
Ik heb nu een jaartje m'n motorrijbewijs en m'n vriend heeft hem sinds begin juni :)
hij heeft een Yamaha xj900S diversion uit 1995
k heb zelf een Honda Pan European 1100 uit 1999 en een Honda Transalp XL600V uit 1999
De pan en yamaha mogen niet gelijktijdig op de aanhager, vandaar dat er op den duur minimaal een 1000kg as onder komt.
Wij kunnen 2x per jaar op vakantie, 1x 2 weken en 1x 3 weken, omdat we overuren opbouwen.
We sparen per vakantie ongeveer 200 euro aan brandstof uit, door de aanhanger mee te pakken...
dan hebben we die aanhanger er zo uit :) Plus dat de aanhanger ook geschikt is voor zandladingen e.d.
aanschafprijs v/d aanhanger was 300 en we waren 300 aan onderdelen kwijt.
we hebben het volgende aangeschaft hiervoor:
http://www.acebikes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
De steadystand fixed (om het voorwiel in te zetten)
De Tyrefix (om de achterband stabiel vast te zetten)
Als de aanhanger gereed is, post ik wel een foto van het geheel :)