
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
acv motor ombouwen naar 850 TDI
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
De originele van VW voor de 102PK kost ongeveer hetzelfde. 

Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe)
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe)

Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
Intercooler kost idd incl. verzenden iets meer dan 300 euro.
De originele acv intercooler kost trouwens imitatie nog geen 100 euro.
Zal zondag weer wat nieuwe foto's en wat ik heb gedaan posten, ben momenteel beetje te druk met mijn gewone werk, moet ook geld verdiend worden he...
De originele acv intercooler kost trouwens imitatie nog geen 100 euro.
Zal zondag weer wat nieuwe foto's en wat ik heb gedaan posten, ben momenteel beetje te druk met mijn gewone werk, moet ook geld verdiend worden he...
T4 Caravelle dc 2.5 tdi acv 142 KW


Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
Eat Sleep Race Edition.
Alleen al voor die naam zou ik € over hebben.
Complimenten!
Ben erg benieuwd naar het vervolg
Groeten,
Odorf
Alleen al voor die naam zou ik € over hebben.

Complimenten!
Ben erg benieuwd naar het vervolg

Groeten,
Odorf
Had een VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 1994
>>projecten<<
>>projecten<<
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
Nieuwe intercooler helaas nog niet binnen, er was niemand thuis toen hij bezorgd werd dus ga m dinsdag zelf ff halen.
Wel nog wat foto's van uitlaat en inlaat, inlaat loopt nu nog naar originele intercooler maar is al voorbereid op de grote dus nieuwe intercooler zit er in een uurtje op.
De uitlaat loopt kaarsrecht naar achter 3inch alleen nog een demper uitzoeken ook al maakt hij niet eens zoveel herrie, onbelast hoor je bijna geen verschil met de originele uitlaat.
Wel nog wat foto's van uitlaat en inlaat, inlaat loopt nu nog naar originele intercooler maar is al voorbereid op de grote dus nieuwe intercooler zit er in een uurtje op.
De uitlaat loopt kaarsrecht naar achter 3inch alleen nog een demper uitzoeken ook al maakt hij niet eens zoveel herrie, onbelast hoor je bijna geen verschil met de originele uitlaat.
T4 Caravelle dc 2.5 tdi acv 142 KW


Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
Carterpan en inbouw olietempsensor.
Laatst gewijzigd door julien op 07 jul 2013, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
T4 Caravelle dc 2.5 tdi acv 142 KW


Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
Even weinig tijd gehad maar zaterdag intercooler ophalen en monteren en dan aftellen, nog 9 dagen en dan naar JD engineering.
In de tussentijd nog wel even onderste motorsteun vervangen en de linker bij versnellingsbak en het elektrisch deel van contactslot, rijdt weer heerlijk geen enkele speling bij gas geven en loslaten.
De 1872 Kg zware caravelle gaat nu in 9 sec van nul naar 100 en loopt 180 km/h, niet sneller omdat ik dan aan 4300 toeren zit en de inspuiting dan al begrenst begint te worden, dat zal na 26 juli over zijn.
Foto's en filmpjes van intercooler en andere wijzigingen volgen snel en natuurlijk die van de rollenbank uitdraaien van JD Engineering.
In de tussentijd nog wel even onderste motorsteun vervangen en de linker bij versnellingsbak en het elektrisch deel van contactslot, rijdt weer heerlijk geen enkele speling bij gas geven en loslaten.
De 1872 Kg zware caravelle gaat nu in 9 sec van nul naar 100 en loopt 180 km/h, niet sneller omdat ik dan aan 4300 toeren zit en de inspuiting dan al begrenst begint te worden, dat zal na 26 juli over zijn.
Foto's en filmpjes van intercooler en andere wijzigingen volgen snel en natuurlijk die van de rollenbank uitdraaien van JD Engineering.
T4 Caravelle dc 2.5 tdi acv 142 KW


- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
Lijkt me spannend,
een hete uitlaatbuis op een paar cm van een kunststof brandstoftank
Lijkt mij niet veilig :alarm
een hete uitlaatbuis op een paar cm van een kunststof brandstoftank


Lijkt mij niet veilig :alarm
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
Kan je uit ervaring vertellen dat dit echt wel goed gaat (hier inmiddels 200000km) bij zware belasing.Multivan Generation schreef:Lijkt me spannend,
een hete uitlaatbuis op een paar cm van een kunststof brandstoftank![]()
![]()
Lijkt mij niet veilig :alarm
Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
idd en daarbij probeer diesel maar eens aan te steken met een aansteker...
Daarbij wordt de uitlaat bij de tank al heel stukje minder heet dan vlak bij turbo.
Daarbij wordt de uitlaat bij de tank al heel stukje minder heet dan vlak bij turbo.
T4 Caravelle dc 2.5 tdi acv 142 KW


Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
Gisteren gesport met een t5 174 pk, we liepen even gelijk op maar al snel begon ik op m in te lopen en ik bleef sneller accelleren dan hij tot we stopten bij rond de 180 a 185, en ik had voor zeker 500 kilo gereedschap achterin liggen.
Sta er ook niet heel gek van te kijken want een t5 174 pk doet volgens Autoweek 13,1 sec over 0-100 Km/h en ik 8 a 9.
Ben echt benieuwd naar me rollerbank test voor het chippen...
Sta er ook niet heel gek van te kijken want een t5 174 pk doet volgens Autoweek 13,1 sec over 0-100 Km/h en ik 8 a 9.
Ben echt benieuwd naar me rollerbank test voor het chippen...
T4 Caravelle dc 2.5 tdi acv 142 KW


- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard