Ok vandaag even een onderdeel voor de airco ophalen bij de dealer ( voor de zoveelste keer) en rijd daar dus de parkeerplaats op en bij het achteruit rijden ruik ik diesel, en zie tot mijn schrik een plas diesel op de grond liggen waar ik net gekeerd had. Ook de diesel meter gaf van daarvoor een ¼ nu nog maar bijna niets aan.
Binnen eerst het onderdeel gehaald ( temperatuur voeler G454) en gevraagd om een paar poetsdoeken voor de parkeerplaats. Start de auto en kijk onder de kap, hier tref ik aan een grote sproei nevel/wolk van diesel.

Wat blijkt is de slang tussen de tandempomp en de verdeel leiding geknapt. Dus ik loop de werkplaats binnen en vraag de monteur om grit voor onder de auto, en leg hem uit wat gaande is, zegt hij dat dit wel eens vaker voorkomt.
Waarom ik dit verhaal hier plaats is, mochten er mensen zijn die het besluit nemen om de verstuivers te laten voorzien van nieuwe O ringen, neem dan dit slangetje van €30,- ook even mee in de begroting. Je tank gaat zo snel leeg dat door rijden niet echt een optie is, en je wilt om die 3 tientjes ook niet stil staan in de göthard tunel
En voor de doorgewinterde hobby rakkers is dit prima zelf te doen. (mits kleine handjes)
Morgen ligt de nieuwe slang voor mij klaar, en zal deze er onder knoeien. Ondertussen begin ik steeds vaker een moment te krijgen dat ik tot 10 moet tellen met de T5.

hoe lang hou ik dit nog vol.