Hallo beste Forumleden.
Mijn naam is Marcel en ik heb sinds 2009 een T4 camper van Westfalia uit 1995. Ik ben verschrikkelijk blij met het busje. van april tot oktober staat hij op de oprit voor een weekendje weg, de "grote vakantie"en een weekje weg met de vriendin. Frankrijk, Kroatie, Italie, Zuid-Engeland, Berlijn, Parijs en veel plaatsen in Nederland; hij heeft me er allemaal naar toegebracht. Geweldig ding!
Ik heb nooit bespaard op onderhoud maar wel een garagehouder getroffen met slechte stagairs. 2 jaar terug is bij de vervanging van mijn waterpomp de poeli niet goed vastgedraaid=>snaar eraf=>overhit=>kop stuk etc etc.
Nu heb ik nog last van de gevolgen van die zware motorschade. De garagist heeft ook een nieuwe Turbo geplaatst die hij in eerste instantie niet goed had afgesteld: geen vermogen. Nu loopt en trekt het goed maar de Turbo maakt herrie: valse fluit en wanneer de motor warm is dan begint hij te huilen bij belasting.
Ik denk dat de turbo is beschadigd door gebrek aan smering. Dit heb ik op dit forum gelezen. Mijn nieuwe garagist besteedt er eigenlijk geen aandacht aan. Hij zegt: hij loopt goed. dat is waar, maar het geluid doet af aan het rijplezier.
ik zoek nu dus eigenlijk nog iemand die verstand heeft van deze oude motoren/turbo's die er een oordeel over kan vellen.
Ik woon in Sittard en ik hoor het graag!
groet Marcel
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Westfalia T4 1.9TD
-
Re: Westfalia T4 1.9TD

Jammer van die motor/turbo probleem.
Maar ik weet heel zeker dat je veel reacties zal krijgen.
Stel/zet je vraag/verhaal op het forum, dan zul je sneller een reactie krijgen en wie weet zelfs goede hulp.
Persoonlijk zeg ik laat de 1ste garage de boel herstellen, maar ik weet dan niet de hoe en wat in het geheel.
Ook snap ik dat je er wel klaar mee kan zijn met zo'n garage (al dan niet zijn eigen fout), maar blijft wel verantwoordelijk voor de fouten die zijn personeel maakt.
Ik hoop dat je de rekeningen nog hebt en met een goed 2e oordeel sta je sterker, das zeker.
Suc7 met de turbo en laat weten hoe het verloopt.
Want die weekends moeten door gaan

- jacobsentertainment476
- Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
- Contacteer:
Welkom Marcel,
Ik dacht dat de T4 vanaf 1996 pas op de markt zijn gekomen met turbo diesels. Maar er zijn hier zat mensen die hier voldoende over weten.
Ik dacht dat de T4 vanaf 1996 pas op de markt zijn gekomen met turbo diesels. Maar er zijn hier zat mensen die hier voldoende over weten.

Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl

Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl

- Pascal-141
Nope , de TD was er in 93 ook aljacobsentertainment476 schreef:Welkom Marcel,
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper