De banden maat zou theoretisch 35 hoog moeten zijn ipv 40 ...echter na het lezen van een hele hoop topics over deze maat banden op het engelse t4/t5 forum heb ik ook voor 40 hoog gekozen ( ik zou een afwijking van 6 % hebben in vergelijking met mn vorige set , dat waren 255 / 40 /19 banden ...echter de praktijk heeft vanmiddag uitgewezen dat 50 /70 /120 /160 /km p uur op de teller dat ook exact is volgens de gps ...dus nu is het echt spot on !)
Ook zorgt de hoogte van 40 ,dat ik totaal geen comfort verlies heb ten op zichte van mn vorige set ,ook zijn de wiekasten mooier gevuld ...Ondanks de maat van 275 /40 /20 heb ik geen aanloop van de banden bij maximale stuur uitslag (ik had er wel op gerekend ,na het lezen van ervaringen met deze maat banden op het engelse forum ,..maar bij mij slijt er niks aan ...wellicht dat dat komt door de et waarde van 40 ...)
Deze velgen worden ook Bij Hartmann tuning aangeboden ,maar dan schrik je je wezenloos qua prijzen ,...zelf even shoppen loont aanzienlijk ...Niet dat het goedkoop was ...