
Ik zal me ook even voorstellen.
Mijn naam is Simon, ben 20 jaar, woon in Ruinerwold en ik heb een t5 1.9tdi 63KW 2004 enkele cabine en korte uitvoering. Het is de meest kale uitvoering die er is. (op de cruise control na want die heb ik er na aankoop zelf ingebouwd) Ik heb een eigen fietsenzaak en gebruik de bus dus om fietsen op te halen. Verder rijd ik er prive ook gewoon mee. Heb hem namelijk in de bijtelling gedaan(scheelt mij heel veel geld prive) omdat ik in mn prive auto een ton in 2 jaar tijd heb gereden. Nu met de t5 in 10 maand tijd ongeveer 35000 en ik vind het een fijne bus om in te rijden!
Mijn vader had een Peugeot Expert en daar heb ik dus ook nog een tijdje in gereden. Uiteindelijk weg gedaan omdat de koppakking eruit lag, de intercooler lekte, het druklager van de koppeling er bijna uit lag en er 2 verstuivers gereviseerd moesten worden.(KM stand ''al'' 120000

Ik vind het altijd mooi om op zulke forums mee te lezen, kennis op te doen en eventueel ook wat bij te dragen waar ik kan.
Ik doe al het onderhoud zelf en hij gaat alleen naar de garage voor APK. Auto's maken is eigenlijk een beetje een hobby van me geworden. Heb inmiddels al meerdere auto's helemaal in onderhoud: de 2 auto's van vaders(golf 3 tdi grijs kenteken en een volvo 240 uit 76, de golf 2 uit 84 van z'n vriendin, de Daihatsu Cuore uit 2001 en Ford fiesta van 84 van mn stiefzussen, de golf 4 en Opel vivaro van mn schoonouders enn heb pas geleden een Toyota starlet gekocht voor mn vriendin. Verder heb ik zelf nog een Mercedes 190 van 86 waar ik heel veel geld en tijd in heb zitten en welke ook werkelijk als nieuw rijd

Ja ik weet het, het zijn bijna allemaal oudjes, maar die vind ik toch wat meer hebben dan die nieuwe auto's waar ik gelijk mn laptop aan moet hangen om een of andere vage storing te zoeken...
Maargoed, genoeg over die andere auto's! We gaan weer verder over de t5.
Ik heb er verder geen gekke dingen mee gehad. Alleen wat slijtage delen maarja daar is de KM stand van 210K toen ik heb kocht en inmiddels 245K ook naar. Heb de bus laatst een hele grote beurt gegeven. Nieuwe olie+filter, nieuwe bakolie, nieuw dieselfilter, nieuwe schokdempers rondom, nieuwe schijven + blokken rondom, nieuwe banden rondom, 2 nieuwe fusseekogels en de tandempomp is ook nieuw want die lekte diesel naar buiten toe. Ook heb ik de EGR afgesloten, cruise control ingebouwd en de rechter aandrijfas even preventief ingevet zodat ik niet, zoals zovelen, de uitgaande as van de bak moet vernieuwen door roestvorming en daardoor het afbrokkelen van de vertanding.(tenminste, iemand heeft mij wijs gemaakt dat dat de oorzaak is)
Nou volgens mij was dat hem zo'n beetje

Groeten Simon