De grap is dat hij weer een VW heeft gekocht.Oviivo schreef:Robert,
Volgens mij heb je je punt wel gemaakt. Het is niet prettig om een auto te bezitten die je op kosten jaagt. Je hebt gekozen voor een andere auto. Die keuze hoef je niet te verdedigen, ik zou echt niet weten waarom . Laat je nou niet uitlokken door alle VW fans hier en geniet van je keuze![]()
Grt
Ivo
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Definitief Afscheid van de T5
Re: Definitief Afscheid van de T5
Re: Definitief Afscheid van de T5
Robert, een Up is een VW, je had een Picanto moeten kopen volgens je eigen verhalen.robertTREBOR schreef:teevijf schreef:TS mooie verhalen over garantie maar je bent vergeten aan KIA te vragen of je ook nog garantie hebt als je je Sportage laat chippen door en chipsbakker zoals je ook bij je T5 hebt gedaan.
Over VW gesproken, je verkoopt je bus, brandt VAG af maar koopt wel een 'fully loaded' Up terug. Wordt die bij KIA gemaakt?
Nog even een reactie !
bla bla en dan:
Als het allemaal netjes was opgelost had ik weer een VW gekocht !
Pon bewandelt de weg van zakken vullen over de rug van de gedupeerde klanten.
Ik rij al 25 jaar auto en heb nog NOOIT meegemaakt dat ik voor 6500 euro excl. btw aan rep.kosten in 6 mnd. heb gehad.
Aan mijn rijstijl ligt het zeker niet met mijn verbruik van 1 op 13 en 120.000 km doen met een setje remblokken.
Verder is dit alleen een nuchtere opsomming van wat mij is overkomen, heeft niets met afbranden van het merk te maken.
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: Definitief Afscheid van de T5
Beste Teevijf
Als je het draadje een beetje gevolgd hebt zou je moeten weten dat de slechte kwaliteit niet mijn ergernis is, maar
de wijze waarop de dealerorganisatie en PON hiermee omgaan.
Zoals ik schreef, als ik netjes middels coulance garantie geholpen zou zijn had ik gewoon weer een T5 gekocht !
Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt, geen enkel probleem, maar sta dan wel achter je product !
Uiteraard weet ik als geen ander dat de UP (CityGo) ook van Vw en PON is , maar er zit 36 maanden garantie op en ik rij er maar max. 18 maanden in, dus ik loop geen enkel risico, ik heb GARANTIE !
De 14% bijtelling (1500 euro) komen me even prima uit om even 18 maanden lang financieel op adem te komen nu.
Daarna gaan we weer een ECHTE auto kopen ergens rond de 30.000 euro
Helaas zit ik in een branche waar er meer failliet gaan als overleven, dus het laatst waar ik op zit te wachtten zijn hoge onverwachte garage rekeningen.
Dus nogmaals ik heb er geen enkele moeite mee dat een product slecht is, maar laat je klant niet zakken zeker als het
om allemaal constructieve fouten gaat.
Het vreemde is dat kapotte pompverstuivers in Duitsland en Frankrijk wel binnen 250.000km voor coulance worden vervangen,
terwijl hier in Nederland ,( PON) dit NIET gebeurd, vreemd toch ??
Bij mij ging de eerste stuk op 125.000km na 4 jaar en kostte me 1230 euro, coulance garantie kreeg ik niet !
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 3&t=113512" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je het draadje een beetje gevolgd hebt zou je moeten weten dat de slechte kwaliteit niet mijn ergernis is, maar
de wijze waarop de dealerorganisatie en PON hiermee omgaan.
Zoals ik schreef, als ik netjes middels coulance garantie geholpen zou zijn had ik gewoon weer een T5 gekocht !
Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt, geen enkel probleem, maar sta dan wel achter je product !
Uiteraard weet ik als geen ander dat de UP (CityGo) ook van Vw en PON is , maar er zit 36 maanden garantie op en ik rij er maar max. 18 maanden in, dus ik loop geen enkel risico, ik heb GARANTIE !
De 14% bijtelling (1500 euro) komen me even prima uit om even 18 maanden lang financieel op adem te komen nu.
Daarna gaan we weer een ECHTE auto kopen ergens rond de 30.000 euro
Helaas zit ik in een branche waar er meer failliet gaan als overleven, dus het laatst waar ik op zit te wachtten zijn hoge onverwachte garage rekeningen.
Dus nogmaals ik heb er geen enkele moeite mee dat een product slecht is, maar laat je klant niet zakken zeker als het
om allemaal constructieve fouten gaat.
Het vreemde is dat kapotte pompverstuivers in Duitsland en Frankrijk wel binnen 250.000km voor coulance worden vervangen,
terwijl hier in Nederland ,( PON) dit NIET gebeurd, vreemd toch ??
Bij mij ging de eerste stuk op 125.000km na 4 jaar en kostte me 1230 euro, coulance garantie kreeg ik niet !
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 3&t=113512" onclick="window.open(this.href);return false;
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Definitief Afscheid van de T5
Waar heb je deze informatie vandaan? ---> linkjes?robertTREBOR schreef:
Het vreemde is dat kapotte pompverstuivers in Duitsland en Frankrijk wel binnen 250.000km voor coulance worden vervangen,
terwijl hier in Nederland ,( PON) dit NIET gebeurd, vreemd toch ??
Ook dank dat je de Up-rijders ondertussen even neersabelt als dat ze geen ECHTE auto rijden.
Er is zoveel meer als zwart en wit, bijvoorbeeld veel grijstinten..

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: Definitief Afscheid van de T5
Beste Multivan,
De link staat onderaan mijn tekst boven jouw reactie , even goed kijken (trosradar)
even op klikken , 13e aline , tekst van 125KWtdihighline , in Frankrijk is er zelfs een terugroep aktie van vw geweest
vanwege de slechte kwaliteit van de pompverstuivers, het is idd. zo dat de motor helemaal stil valt en er niets anders opzit
als met een oprijwagen naar de dealer te worden gebracht, vervolgens is het wegslepen/ophalen gratis (mobiliteitsgarantie mits dealer onderhouden en dat was mijn bus ) en betaal je 1230 euro voor het vervangen van EEN pompverstuiver, alsof het allemaal nog niet erg genoeg is zegt de receptionist er sarcastisch bij;
De overige 4 zullen er ook wel snel aan komen !! ( is 4 x 1230 euro !! ) , en zo sturen ze je weer vrolijk de weg op. ( ik kan het weten ! heb het allemaal meegemaakt.) Hoe ziek wil je iemand van zijn eigen bussie maken ?
In Frankrijk vervangen ze alle pompverstuivers voor gemodificeerde onder coulance tot 250.000 km.
Verder is het mijn persoonlijke mening en dat is hier door anderen ook al beaamd, als je gewend bent in een T5 van 2000 kg
te rijden een Up van 840kg maar een koekblik is , qua rijden bevalt het prima boven verwachting, je moet er niet aan denken
dat je ooit een frontale botsing gaat meemaken.............maar eh lieve Up rijders trek het je niet aan hoor :-)
dees is ook wel duidelijk hoe er met 2 maten gemeten wordt !! een passat M. 2006 in juli 2013 !! (bron trosradar.)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wij hebben hetzelfde gehad, ongeveer een jaar geleden. Ik kwam stil te staan op de autoweg in Nederland. Wij hebben onze VW Passat model 2006, niet bij de dealer in onderhoud. De reparatie van een verstuiver kostte € 1100, want de vervanging en het controleren van de verstuivers is door een gespecialiseerd bedrijf geschied.
In juli 2013, reden we op de Franse autoroute en toen gebeurde hetzelfde. We zijn opgesleept naar de Volkswagengarage en daar zijn de DRIE overige verstuivers gratis vervangen, omdat er sprake was van een TERUGROEPACTIE van Volkswagen voor verstuivers met een bepaalde nummercode en wel uit het jaar 2010!
Dus ik vind het belachelijk dat er hier in Nederland zo gereageerd wordt door PON en/of Volkswagen. Dat er in de dealer garage uit 'coulance' 1 van de 4 vervangen wordt, maar dat er geen sprake is van een terugroepactie. Als je geen terugroepactie wilt als fabricant, noem je zo'n euvel een MODIFICATIE en dan hoef je niet alle bezitters van de betreffende auto's op te roepen via de RDW en je hoeft niet gelijk het hele setje van vier te vervangen, maar slechts die ene, terwijl je weet dat de rest ook van inferieure kwaliteit is.
Wij zijn dus al twee keer op de grote weg stil komen te staan. En zowel VW als PON weet van de slechte kwaliteit van de verstuivers met die bepaalde fabricatiecode.
Pon Nederland moet dezelfde verantwoordelijkheid nemen als VW Frankrijk, het euvel is immers sinds 2010 bekend!
De link staat onderaan mijn tekst boven jouw reactie , even goed kijken (trosradar)
even op klikken , 13e aline , tekst van 125KWtdihighline , in Frankrijk is er zelfs een terugroep aktie van vw geweest
vanwege de slechte kwaliteit van de pompverstuivers, het is idd. zo dat de motor helemaal stil valt en er niets anders opzit
als met een oprijwagen naar de dealer te worden gebracht, vervolgens is het wegslepen/ophalen gratis (mobiliteitsgarantie mits dealer onderhouden en dat was mijn bus ) en betaal je 1230 euro voor het vervangen van EEN pompverstuiver, alsof het allemaal nog niet erg genoeg is zegt de receptionist er sarcastisch bij;
De overige 4 zullen er ook wel snel aan komen !! ( is 4 x 1230 euro !! ) , en zo sturen ze je weer vrolijk de weg op. ( ik kan het weten ! heb het allemaal meegemaakt.) Hoe ziek wil je iemand van zijn eigen bussie maken ?
In Frankrijk vervangen ze alle pompverstuivers voor gemodificeerde onder coulance tot 250.000 km.
Verder is het mijn persoonlijke mening en dat is hier door anderen ook al beaamd, als je gewend bent in een T5 van 2000 kg
te rijden een Up van 840kg maar een koekblik is , qua rijden bevalt het prima boven verwachting, je moet er niet aan denken
dat je ooit een frontale botsing gaat meemaken.............maar eh lieve Up rijders trek het je niet aan hoor :-)
dees is ook wel duidelijk hoe er met 2 maten gemeten wordt !! een passat M. 2006 in juli 2013 !! (bron trosradar.)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wij hebben hetzelfde gehad, ongeveer een jaar geleden. Ik kwam stil te staan op de autoweg in Nederland. Wij hebben onze VW Passat model 2006, niet bij de dealer in onderhoud. De reparatie van een verstuiver kostte € 1100, want de vervanging en het controleren van de verstuivers is door een gespecialiseerd bedrijf geschied.
In juli 2013, reden we op de Franse autoroute en toen gebeurde hetzelfde. We zijn opgesleept naar de Volkswagengarage en daar zijn de DRIE overige verstuivers gratis vervangen, omdat er sprake was van een TERUGROEPACTIE van Volkswagen voor verstuivers met een bepaalde nummercode en wel uit het jaar 2010!
Dus ik vind het belachelijk dat er hier in Nederland zo gereageerd wordt door PON en/of Volkswagen. Dat er in de dealer garage uit 'coulance' 1 van de 4 vervangen wordt, maar dat er geen sprake is van een terugroepactie. Als je geen terugroepactie wilt als fabricant, noem je zo'n euvel een MODIFICATIE en dan hoef je niet alle bezitters van de betreffende auto's op te roepen via de RDW en je hoeft niet gelijk het hele setje van vier te vervangen, maar slechts die ene, terwijl je weet dat de rest ook van inferieure kwaliteit is.
Wij zijn dus al twee keer op de grote weg stil komen te staan. En zowel VW als PON weet van de slechte kwaliteit van de verstuivers met die bepaalde fabricatiecode.
Pon Nederland moet dezelfde verantwoordelijkheid nemen als VW Frankrijk, het euvel is immers sinds 2010 bekend!
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Re: Definitief Afscheid van de T5
Je hebt je bus laten chippen en je wilt coulance wegens motorschade. Je vindt de service/garantie/coulance van PON beneden de maat maar je koopt weer een VW omdat je dan garantie hebt.
Als je het zelf maar begrijpt vind ik het best.
Als je het zelf maar begrijpt vind ik het best.
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Definitief Afscheid van de T5
Ik heb eens zitten spitten..
Voor Robert Trebor:
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 65684.html
Dus even de dealer contacteren, nu je nog garantie hebt.. (let op gaat om productiemaanden, dus levering is later).
En voor de T5 rijders wellicht interessant:
http://www.volkswagen.de/de/servicezube ... ionen.html
Tik je chassisnummer in en je weet meer..
Of deze:
http://www.kba-online.de/gpsg/jsp/gpsg1.jsp
Is zeg maar vergelijkbaar met de RDW in Nederland..
Succes en laat even weten of er voor de T5 rijders terugroepacties zijn..
Voor Robert Trebor:
http://www.auto-motor-und-sport.de/news ... 65684.html
Dus even de dealer contacteren, nu je nog garantie hebt.. (let op gaat om productiemaanden, dus levering is later).
En voor de T5 rijders wellicht interessant:
http://www.volkswagen.de/de/servicezube ... ionen.html
Tik je chassisnummer in en je weet meer..
Of deze:
http://www.kba-online.de/gpsg/jsp/gpsg1.jsp
Is zeg maar vergelijkbaar met de RDW in Nederland..
Succes en laat even weten of er voor de T5 rijders terugroepacties zijn..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
- Berichten: 1627
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22
Re: Definitief Afscheid van de T5
Nu is mijn duits aller belaberst
,
Spreken en verstaan geen enkel probleem, wil ook wel in discusie gaan, maar lezen?, nee aberacadabera....
waar gaat het precies om?
Zoals ik het probeer te lezen is chassisnr invullen en dan zie je of je naar de garage moet voor een herstel?

Spreken en verstaan geen enkel probleem, wil ook wel in discusie gaan, maar lezen?, nee aberacadabera....
waar gaat het precies om?
Zoals ik het probeer te lezen is chassisnr invullen en dan zie je of je naar de garage moet voor een herstel?
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Definitief Afscheid van de T5
Als je het chassisnummer invoegt, dan kun je zien of er terugroep acties zijn.ronald tdi schreef:Nu is mijn duits aller belaberst,
Spreken en verstaan geen enkel probleem, wil ook wel in discusie gaan, maar lezen?, nee aberacadabera....
waar gaat het precies om?
Zoals ik het probeer te lezen is chassisnr invullen en dan zie je of je naar de garage moet voor een herstel?
Die link met KBA is wellicht gemakkelijker..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
- Berichten: 1627
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22
Re: Definitief Afscheid van de T5
Had ik het toch goed gegokt..... 

- Yasmine D & Wesley V
- Berichten: 573
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:54
- Locatie: Belgie, Bazel
Re: Definitief Afscheid van de T5
Geen terugroepactie voor ons




VW T6 Caravelle Highline 204pk Dsg 4 motion, full option. 

- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: Definitief Afscheid van de T5
teevijf schreef:Je hebt je bus laten chippen en je wilt coulance wegens motorschade. Je vindt de service/garantie/coulance van PON beneden de maat maar je koopt weer een VW omdat je dan garantie hebt.
Als je het zelf maar begrijpt vind ik het best.
Beste kerel,
Je kan je VW ook gewoon bij de off. dealer laten chippen.
pompverstuivers gaan toch wel stuk gechipt of niet..................verder en je leest kennelijk slecht WIL ik
helemaal niets, ik heb nix te willen, ik ben alleen heel teleurgesteld in de coulance garantie van
het merk VW dat ik voor 6500 euro excl. btw
aan kosten heb in 6 mnd. tijd aan een bus van 4,5 jr. oud met 125.000 - 133.000 km.
==========================================================
Verder is het een vreemde zaak dat in Frankrijk er wel terugroep aktie's zijn en coulance garantie is
als het om pompverstuivers gaat tot 250.000 km maar niet in Nederland.
Kennelijk wil VW in Frankrijk "de goede naam hooghouden :-) "
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Re: Definitief Afscheid van de T5
Het coulance beleid van Pon
Dat is ook precies de reden, waarom ik meestal hier net effe de grens over wip naar Duitsland.
Heb een prima verstandhouding met de VW dealer in Kevelaer http://www.suergers.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
De jonge Sügers, die de zaak heeft overgenomen van zijn vader, spreekt ook uitstekend Nederlands. (afgestudeerd HEAO Arnhem)
Deze tikt het Fahrgestelnummer (VIN) in de computer, en Wolfsburg verteld meteen of iets onder coulance is of niet.
En het maakt voor hun niet uit welke importeur de auto heeft geleverd. Binnen de EEG is elke importeur verplicht de fabrieksgarantie over te nemen.
Hij heeft mij ook verteld dat het beleid van Pon, Wolfsburg een doorn in het oog is.
Wolfsburg zou graag een dikkere vinger in de Nederlandse pap willen hebben, maar schijnbaar zijn de Pon-bedrijven ( VAG, Continental banden, SAF- trailerassen, Caterpillar, enz..) daar te machtig in.
Vergeet niet dat er ook historische belangen meespelen.......Pon is de ontwerper van de OER-Transporter, de T1.
Steeds meer VW-Audi-Skoda-Seat (VAG) rijders hier in de grensstreek wippen de grens over, vanwege bovenstaande reden. En ook, omdat de pakketprijzen voor onderhoud een stuk aantrekkelijker zijn.
Het je ook nog een eigen BTW nummer (ZZP'ers, zelfstandige, bedrijven, enz.) hoef je ook geen BTW te betalen in een ander EEG land. Het wordt dan een zogenaamde intercommunitair transaktie. Ook wel "BTW verleggen" genoemd.
(NL- BTW nummer tegen D-BTW nummer, of uit een ander EEG land = 0% BTW)
Robert, misschien toch een tripje wagen naar een Duitse dealer, vlak over de grens.
Drop je bus daar neer voor een week, om alles te laten repareren.
Moet je eens kijken, wat je allemaal alsnog wél voor elkaar krijgt onder coulance................waar Pon stoïcijns niet thuis geeft.
Zeg er wel bij, dat ze géén software update mogen uitvoeren, want dan wordt de JD-Software overschreven en ben je je tuning kwijt.
Dat ritje 2x op en neer vanuit omgeving Rotterdam verdient zich dan dik en dubbel terug.
Dat zou ik alsnog doen, ook al heb je de bus ingeruild.
Daarmee oefen je tevens druk uit op je eigen VW dealer.
Als je eigen dealer ballen heeft, belt ie rechtstreeks met Wolfsburg of Hannover. Zij kunnen wél druk uitoefen op Pon.
Vaak rolt er dan een compromie uit, in de trent van..........Onderdelen onder coulance, arbeidsloon voor de klant.
Dit meegemaakt met een gescheurde cilinderkop 2.0l 170PK TDI Passat. + verzopen DPF-kat + EGR koeler.
Maar bij een Duitse dealer........... valt arbeidsloon in een coulancegeval ook onder de coulance regeling.
De meeste medewerkers van dealers durven niet rechtstreeks met Wolfsburg te bellen, vanwege zakelijke belangen/verstandhouding met Pon.
Wij Nederlanders, zijn in de loop der jaren superieur geworden in het afschuiven van verantwoordelijkheden......
Suc6 & wijsheid toegewenst,
Gr, Geert.


Dat is ook precies de reden, waarom ik meestal hier net effe de grens over wip naar Duitsland.
Heb een prima verstandhouding met de VW dealer in Kevelaer http://www.suergers.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
De jonge Sügers, die de zaak heeft overgenomen van zijn vader, spreekt ook uitstekend Nederlands. (afgestudeerd HEAO Arnhem)
Deze tikt het Fahrgestelnummer (VIN) in de computer, en Wolfsburg verteld meteen of iets onder coulance is of niet.
En het maakt voor hun niet uit welke importeur de auto heeft geleverd. Binnen de EEG is elke importeur verplicht de fabrieksgarantie over te nemen.
Hij heeft mij ook verteld dat het beleid van Pon, Wolfsburg een doorn in het oog is.
Wolfsburg zou graag een dikkere vinger in de Nederlandse pap willen hebben, maar schijnbaar zijn de Pon-bedrijven ( VAG, Continental banden, SAF- trailerassen, Caterpillar, enz..) daar te machtig in.
Vergeet niet dat er ook historische belangen meespelen.......Pon is de ontwerper van de OER-Transporter, de T1.
Steeds meer VW-Audi-Skoda-Seat (VAG) rijders hier in de grensstreek wippen de grens over, vanwege bovenstaande reden. En ook, omdat de pakketprijzen voor onderhoud een stuk aantrekkelijker zijn.
Het je ook nog een eigen BTW nummer (ZZP'ers, zelfstandige, bedrijven, enz.) hoef je ook geen BTW te betalen in een ander EEG land. Het wordt dan een zogenaamde intercommunitair transaktie. Ook wel "BTW verleggen" genoemd.
(NL- BTW nummer tegen D-BTW nummer, of uit een ander EEG land = 0% BTW)
Robert, misschien toch een tripje wagen naar een Duitse dealer, vlak over de grens.
Drop je bus daar neer voor een week, om alles te laten repareren.
Moet je eens kijken, wat je allemaal alsnog wél voor elkaar krijgt onder coulance................waar Pon stoïcijns niet thuis geeft.
Zeg er wel bij, dat ze géén software update mogen uitvoeren, want dan wordt de JD-Software overschreven en ben je je tuning kwijt.
Dat ritje 2x op en neer vanuit omgeving Rotterdam verdient zich dan dik en dubbel terug.
Dat zou ik alsnog doen, ook al heb je de bus ingeruild.
Daarmee oefen je tevens druk uit op je eigen VW dealer.
Als je eigen dealer ballen heeft, belt ie rechtstreeks met Wolfsburg of Hannover. Zij kunnen wél druk uitoefen op Pon.
Vaak rolt er dan een compromie uit, in de trent van..........Onderdelen onder coulance, arbeidsloon voor de klant.
Dit meegemaakt met een gescheurde cilinderkop 2.0l 170PK TDI Passat. + verzopen DPF-kat + EGR koeler.
Maar bij een Duitse dealer........... valt arbeidsloon in een coulancegeval ook onder de coulance regeling.
De meeste medewerkers van dealers durven niet rechtstreeks met Wolfsburg te bellen, vanwege zakelijke belangen/verstandhouding met Pon.
Wij Nederlanders, zijn in de loop der jaren superieur geworden in het afschuiven van verantwoordelijkheden......
Suc6 & wijsheid toegewenst,
Gr, Geert.
Laatst gewijzigd door Geert G op 04 nov 2013, 13:25, 4 keer totaal gewijzigd.
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Re: Definitief Afscheid van de T5
Dat is een heel helder verhaal Geert,bedankt hiervoor. 

Re: Definitief Afscheid van de T5
Dat is zeker duidelijk....maar het eigenlijk van de gekken dat Nederlanders uit moeten wijken naar Duitsland!!!!!
groeten bram

groeten bram

T5 GP 2011 deepblackpareleffect metallic