Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
pompverstuiver
pompverstuiver
goedendag leden.
bij onze multivan moet na het uitlezen bij de dealer de pompverstuiver van cilinder 1 vervangen worden.
dit omdat de motor erg trilt en schokt.
is hier iemand bekend mee en zoja wat zullen de kosten hiervan worden.
weet iemand een goede monteur in de regio oss.
bvd groeten een trouwe multivan rijder
bij onze multivan moet na het uitlezen bij de dealer de pompverstuiver van cilinder 1 vervangen worden.
dit omdat de motor erg trilt en schokt.
is hier iemand bekend mee en zoja wat zullen de kosten hiervan worden.
weet iemand een goede monteur in de regio oss.
bvd groeten een trouwe multivan rijder
Re: pompverstuiver
Misschien de zoek functie ff gebruiken, is hier al heel veel over geschreven!! Zoek ook op coulance hiervan, het zou in Duitsland onder coulance gerepareerd kunnen worden.
Re: pompverstuiver
Je hebt een pb
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
-
- Berichten: 1627
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22
Re: pompverstuiver
kan me een (lang) verhaal herrinneren over zo iets....
Dikke 1200 euro plus.....
Dikke 1200 euro plus.....
Re: pompverstuiver
Zeker een lang verhaal,Robert kan hier over meepraten..


T5 GP 2011 deepblackpareleffect metallic
Re: pompverstuiver
Voel je ook trillingen bij stationair ?
Re: pompverstuiver
ja een lichte trilling loopt onregelmatigDeki schreef:Voel je ook trillingen bij stationair ?
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: pompverstuiver
Eyyyyy............. de haperende pompverstuiver !!
Volgens de vw dealer (eigen woorden.) dan binnen 15.000 km de andere 4 ook stuk , uiteindelijk zijn ze
allemaal hetzelfde en even oud, 1200 euro per stuk , kassaaaah x 5 = 6000 eurootjes
Als je nu ook binnen 6 mnd. slecht aanslaan gaat krijgen omdat de pompverstuiver schachten ovaal zijn getrild dan ben je net als ik ook nog eens een kleine 4500 euro erbij armer voor een nieuwe cijlinderkop met stalen bussen erin ,
en dat allemaal bij een transporter van 4.5 jr. oud en binnen 6 maanden tussen de 125 en 130 dkm , gewoon gebeurd !
Hier in Nederland ( PON.) zegt de Dealer zonder enige schroom dat ouder dan 4 jaar of 100.000 km geen garantie meer is.
Op het www kan je vinden dat in Duitsland en Frankrijk (Geen PON.) er anders gedacht wordt over kwalen en constructieve fouten waar je uiteindelijk zelf niets aan kan doen , daar worden pompverstuivers tot 250.000 km vervangen voor garantie.
Vette pech voor ons ( PON ) Nederlanders dus, en ronduit lastig om je bus naar Duitsland te moeten brengen,zeker als je
zoals ik in Rotterdam e.o. woont.
Succes in ieder geval , leuk als je laat weten hoe het afgelopen is.
p.s. een haperende pompverstuiver merk je aan schokkend rijden bij ca 1800 omw. , een kapotte pompverstuiver betekent
afslaan van de motor niet meer gestart kunnen krijgen de software blokkeert dat ter bescherming van de motor, bellen en je weglaten slepen is de enige mogelijkheid dan. In mijn geval ging de haperende pompverstuiver na ca 5000 km echt kapot.
Volgens de vw dealer (eigen woorden.) dan binnen 15.000 km de andere 4 ook stuk , uiteindelijk zijn ze
allemaal hetzelfde en even oud, 1200 euro per stuk , kassaaaah x 5 = 6000 eurootjes
Als je nu ook binnen 6 mnd. slecht aanslaan gaat krijgen omdat de pompverstuiver schachten ovaal zijn getrild dan ben je net als ik ook nog eens een kleine 4500 euro erbij armer voor een nieuwe cijlinderkop met stalen bussen erin ,
en dat allemaal bij een transporter van 4.5 jr. oud en binnen 6 maanden tussen de 125 en 130 dkm , gewoon gebeurd !
Hier in Nederland ( PON.) zegt de Dealer zonder enige schroom dat ouder dan 4 jaar of 100.000 km geen garantie meer is.
Op het www kan je vinden dat in Duitsland en Frankrijk (Geen PON.) er anders gedacht wordt over kwalen en constructieve fouten waar je uiteindelijk zelf niets aan kan doen , daar worden pompverstuivers tot 250.000 km vervangen voor garantie.
Vette pech voor ons ( PON ) Nederlanders dus, en ronduit lastig om je bus naar Duitsland te moeten brengen,zeker als je
zoals ik in Rotterdam e.o. woont.
Succes in ieder geval , leuk als je laat weten hoe het afgelopen is.
p.s. een haperende pompverstuiver merk je aan schokkend rijden bij ca 1800 omw. , een kapotte pompverstuiver betekent
afslaan van de motor niet meer gestart kunnen krijgen de software blokkeert dat ter bescherming van de motor, bellen en je weglaten slepen is de enige mogelijkheid dan. In mijn geval ging de haperende pompverstuiver na ca 5000 km echt kapot.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Re: pompverstuiver
Is het een mogelijkeid om direct met VW Duitsland te communiceren over coulance? Ik kan mij zo voorstellen dat er wel met één maat gemeten moet worden vwb aansprakelijkheid mbt Europese regelgeving.. Mogelijk een lang traject maar toch... 't eerste schaap en een dam....
Eigenlijk zou de arrogantie van Pon eens flink de kop ingedrukt moeten worden door massaal in Belgie/Duitsland te gaan orderen...
Pon...: Problemen Oplossen? Niet dus
Eigenlijk zou de arrogantie van Pon eens flink de kop ingedrukt moeten worden door massaal in Belgie/Duitsland te gaan orderen...
Pon...: Problemen Oplossen? Niet dus

- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: pompverstuiver
In Belgie moet je er ook niet voor aankloppen hoor , de Belgische invoerder heeft dezelfde "eigenschappen" als de Nederlandse ...heemskerk schreef:Is het een mogelijkeid om direct met VW Duitsland te communiceren over coulance? Ik kan mij zo voorstellen dat er wel met één maat gemeten moet worden vwb aansprakelijkheid mbt Europese regelgeving.. Mogelijk een lang traject maar toch... 't eerste schaap en een dam....
Eigenlijk zou de arrogantie van Pon eens flink de kop ingedrukt moeten worden door massaal in Belgie/Duitsland te gaan orderen...
Pon...: Problemen Oplossen? Niet dus

My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: pompverstuiver
Hier heeft ook weer iemand de klok horen luiden........., pompverstuivers kosten gemiddeld € 525,=(ruil) p/st bij de dealer, alleen gaan deze niet heel vaak stuk. Coulance of garantie op de verstuivers betreft alleen een serie van Siemens. Deze zitten alleen in de 140pk (Passat) en de 170pk 16v motoren. Wanneer een kop ingeslagen is zijn hier andere (lees; goedkopere en betere) mogelijkheden voor. Er is nu een betere aftermarket kop beschikbaar waarbij er (RVS)busje gebruikt zijn op de plek waar er normaal een rand in ontstond.robertTREBOR schreef:Eyyyyy............. de haperende pompverstuiver !!
Volgens de vw dealer (eigen woorden.) dan binnen 15.000 km de andere 4 ook stuk , uiteindelijk zijn ze
allemaal hetzelfde en even oud, 1200 euro per stuk , kassaaaah x 5 = 6000 eurootjes
Als je nu ook binnen 6 mnd. slecht aanslaan gaat krijgen omdat de pompverstuiver schachten ovaal zijn getrild dan ben je net als ik ook nog eens een kleine 4500 euro erbij armer voor een nieuwe cijlinderkop met stalen bussen erin ,
en dat allemaal bij een transporter van 4.5 jr. oud en binnen 6 maanden tussen de 125 en 130 dkm , gewoon gebeurd !
Hier in Nederland ( PON.) zegt de Dealer zonder enige schroom dat ouder dan 4 jaar of 100.000 km geen garantie meer is.
Op het www kan je vinden dat in Duitsland en Frankrijk (Geen PON.) er anders gedacht wordt over kwalen en constructieve fouten waar je uiteindelijk zelf niets aan kan doen , daar worden pompverstuivers tot 250.000 km vervangen voor garantie.
Vette pech voor ons ( PON ) Nederlanders dus, en ronduit lastig om je bus naar Duitsland te moeten brengen,zeker als je
zoals ik in Rotterdam e.o. woont.
Succes in ieder geval , leuk als je laat weten hoe het afgelopen is.
p.s. een haperende pompverstuiver merk je aan schokkend rijden bij ca 1800 omw. , een kapotte pompverstuiver betekent
afslaan van de motor niet meer gestart kunnen krijgen de software blokkeert dat ter bescherming van de motor, bellen en je weglaten slepen is de enige mogelijkheid dan. In mijn geval ging de haperende pompverstuiver na ca 5000 km echt kapot.
Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Re: pompverstuiver
Bedankt Jos. Er zijn nog een paar topics waar behoefte is aan verstandig commentaar, ga zo door.
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: pompverstuiver
teevijf schreef:Bedankt Jos. Er zijn nog een paar topics waar behoefte is aan verstandig commentaar, ga zo door.
Helaas zitten er op dit forum een aantal LOOSERS die altijd denken het beter te weten.
Als bijlage en bewijs de faktuur van 26-02-2013 km stand 120.466 mijn bus was 4 jaar en 6 mnd. oud en altijd v.w. dealer onderhouden, zonder trekhaak, rustige rijstijl verbruik 1 op 13 Weggesleept uit de stad voor een stoplicht met een kapotte
pompverstuiver kosten zie bijlage 1216,41 euro !!! Betaald aan v.w. dealer Maarten de Koning in Rotterdam en de mededeling van de werkplaatschef erbij dat de overige 4 er binnen de 15.000 km ook aan zitten te komen omdat ze even oud zijn en van dezelfde verrotte kwaliteit en dat het GEEN garantie meer zou kunnen zijn omdat dit maar tot 4 jaar of max. 100.000 km is.
Ik heb hier niets te verdienen of verliezen het enige waar dit forum voor dient is eerlijke info uitwisselen zonder fratsen.
omdat de bon slecht leesbaar is onderstaand de kosten spec.
de pompverstuiver 074 130 073 NX kost 533.50 excl, 21 % btw
analyse storing ............................. 26.28 excl
uitdraai ...................................... 6.5o excl
storing wissen ............................... 29.21 excl
uit en inbouw ............................... 345,95 excl
10 pasbout a 5.52............................ 55.20 excl
pakking ........................................ 3.28 excl
bout M6x55 ................................... 1.53 excl
hulpmateriaal ..................................2.48 excl
millieu...........................................1.47 excl
uitrukken mobiliteits garantie............... 0.00
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: pompverstuiver
@Robert,
Om nu gelijk met grote woorden als loozer te gebruiken is niet netjes en verstandig.
Ik krijg eerder de indruk dat jij behoorlijk bent gesneden door jouw garage.
De enige die volgens mij de actuele prijzen kent is toch wel Jos.
Hoe vervelend ik het voor jou ook vind,Jos is in mijn ogen in deze geloofwaardig.
Maar we weten onderhand wel hoe jij over VW en of Pon denkt.
Niet iedereen heeft gelukkig die slechte ervaring.

Om nu gelijk met grote woorden als loozer te gebruiken is niet netjes en verstandig.
Ik krijg eerder de indruk dat jij behoorlijk bent gesneden door jouw garage.
De enige die volgens mij de actuele prijzen kent is toch wel Jos.
Hoe vervelend ik het voor jou ook vind,Jos is in mijn ogen in deze geloofwaardig.
Maar we weten onderhand wel hoe jij over VW en of Pon denkt.
Niet iedereen heeft gelukkig die slechte ervaring.



groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
-
- Berichten: 1627
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22
Re: pompverstuiver
525 en 533 ligt toch dicht bij elkaar.
Laten we zeggen prima zo....
En nu lekker slapen gaan jongens
Laten we zeggen prima zo....
En nu lekker slapen gaan jongens
