boomingbus schreef:toch heb ik er 215/45/17 91w extra load op liggen het zijn linglong banden en die heb ik bij de autobandenmarkt.nl vandaan
L688 215/45 R17 91W XL
Zomerbanden
Test-beoordeling:
TyreTest.com (english)
In het geval dat op de foto een bepaald type velg is afgebeeld, is deze afbeelding uitsluitend ter illustratie.
sorry ff typfoutje dit zijn de banden die ik heb let wel op de 91w xl (xl staat voor extra load) wat dus wel weer goed komt met je load index en de prijs hoef je het niet te laten voor 61,30euro per band
Een band met loadindex van slechts 91 op een T4 ???
Levensgevaarlijk !!
Sorry dat ik het moet zeggen , maar ik hoop dat de Politie je eens van de weg haalt met die banden ...vooraleer je door een klapband iemand van de weg maait ...
Enne ... het is niet omdat er XL op die band staat , dat het automatisch wil zeggen dat die stevig genoeg is om op een T4 te monteren hé ... 215/45/17 is een veel voorkomende AUTOband , geen band voor een (zware)T4 . De meeste van deze banden hebben een LI van 88 , maar omdat dit nu XL banden zijn met LI van 91 , wil dit niet zeggen dat ze goed zijn voor een T4 .
De juiste band voor een T4 in 17 inch is 235/45/17 (die zijn bovendien correct ivm afrolomtrek) , daar heb je dan weer een LI van 97 beschikbaar , en dat is toch al héél wat veiliger dan die andere banden...
Denk er toch nog maar eens goed over na , vooraleer je de baan opgaat met jouw banden... Ik spreek uit eigen ervaring: ik heb ook al 2 klapbanden gehad (op de snelweg) door banden die het gewicht niet aankonden ...