Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Project Motorsport bus

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Project Motorsport bus

Bericht door Jurgen VH »

Vette bestickering :yes
Gebruikersavatar
curlyone
Berichten: 90
Lid geworden op: 04 nov 2013, 13:00
Locatie: Den Haag-Leidschenveen

Re: Project Motorsport bus

Bericht door curlyone »

Hoe is het afgelopen, ik ben heel benieuwd, mijn bus heeft hetzelfde,maar mijn garage wilde eerst maar niet geloven dat dat slangetje vervangen moet worden. Maar kan dat door een luikje in de vloer? Ik sleutel zelf niet dus hij moet naar de garage, maar vind het handig als ik kan uitleggen hoe hij het kan doen, aangezien hij er nog nooit van gehoord had ;) Voordat hij de hele tank er onder uit gaat halen als dan niet nodig is....
Ik heb een T4 van april 2003, en ik ben er erg blij mee :)
groet Hannie
Hendrickx Motorsport
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 jan 2013, 16:47

Re: Project Motorsport bus

Bericht door Hendrickx Motorsport »

Even druk geweest, feestdagen etc.. Maar dus bus start weer perfect!


Begonnen met de bestuurderstoel er uit halen, mat los, handrem los.. Daaronder inderdaad het luik om bij de tankvlotter te kunnen. Even worstelen met de ring die de vlotter vast zet en daar is dan de tankvlotter.
image.jpg
Er zit inderdaad een scheur in, zowel aan de buitenzijde als binnen ook. MAAR, er loopt een stalen (koper, whatever, een metaal) pijpje doorheen, dus lekken kan hij niet. + als zou hij hier lek zijn, dan zou alsnog niet de hele toevoerleiding leeg mogen lopen. Ik niet overtuigd dat hier het probleem zit.

Verder zoeken dus. Ik verwacht het probleem ergens tussen de pomp en de tankvlotter te zitten, want als hij daar ergens lek is, loopt het hele aanvoer systeem leeg. Er zit een doorzichtige leiding bij het filter, je kan met je telefoon een filmpje maken als je hem start om te zien of er lucht doorheen komt. Bij mij was dit het geval.

Alle vettigheid bij de motor, verstuivers/leidingen schoon gemaakt met remreiniger. Vervolgens bij de tankvlotter op de aanzuigleiding blazen. Terug kijken bij de motor, die perskoppeling van de aanzuigleiding nat. Dus uiteindelijk deze vervangen en voor de zekerheid ook de vlotter.

Alles teruggebouwd en gestart, volgende dag weer gestart en tot de conclusie gekomen dat hij weer in orde is. €180 voor de aanzuigleiding (set) en en €120 voor de vlotter.
image.jpg
Rechts op de foto, zie je een leiding die van dik (rubber) naar kunstof gaat. Daar bij de perskoppeling was hij lek. Dit zie je eigenlijk niet, omdat het een zuigleiding is en er dus geen diesel naar buiten komt! Als de motor niet loopt, kan er wel lucht in. Door de wet van communicerende vaten loopt dus je aanvoer leeg.
Hendrickx Motorsport
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 jan 2013, 16:47

Re: Project Motorsport bus

Bericht door Hendrickx Motorsport »

image.jpg
Om het nog duidelijker te maken
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Project Motorsport bus

Bericht door matje86 »

ik heb me bril niet op :knipoog
Bijlagen
lekkie.jpg
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Plaats reactie