Beste T4 specialisten,
Ik zou graag de riem van mijn T4 uit `96 vervangen hebben (2.4D).
Weet iemand waar ik dit voor niet te veel centen kan laten doen?
b.v.d. Joost
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Distributie riem vervangen
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 31 jul 2009, 04:21
Re: Distributie riem vervangen
Ik heb het vandaag zelf gedaan, riem en spanrol bij de dealer gehaald voor 115 euro en 1 uur bezig geweest.
Was voor mij de eerste keer dus de volgende keer zit ie in een half uur er in, 1.9d 1993.
Stel dat de dealer 50% korting krijgt op onderdelen dus 57,50 euro en de dealer vraagt ?400? euro, is dat halve uur van de monteur te duur betaald?
Was voor mij de eerste keer dus de volgende keer zit ie in een half uur er in, 1.9d 1993.
Stel dat de dealer 50% korting krijgt op onderdelen dus 57,50 euro en de dealer vraagt ?400? euro, is dat halve uur van de monteur te duur betaald?
Re: Distributie riem vervangen
Heb het gisteren laten doen bij ABC bussen in Schiedam.
Was 476 euro kwijt voor nieuwe distributieriem, waterpomp en diverse boutjes, moertjes en andere riempjes...
Groeten,
Niels 949
Was 476 euro kwijt voor nieuwe distributieriem, waterpomp en diverse boutjes, moertjes en andere riempjes...

Groeten,
Niels 949
T4 102 PK uit 2003
Re: Distributie riem vervangen
1.9 en 2.4 is totaal verschillende riem constructie en prijsverschil. 1.9 stelt idd niks voortransporter4 schreef:Ik heb het vandaag zelf gedaan, riem en spanrol bij de dealer gehaald voor 115 euro en 1 uur bezig geweest.
Was voor mij de eerste keer dus de volgende keer zit ie in een half uur er in, 1.9d 1993.
Stel dat de dealer 50% korting krijgt op onderdelen dus 57,50 euro en de dealer vraagt ?400? euro, is dat halve uur van de monteur te duur betaald?
RUBBEREXPRESS
Re: Distributie riem vervangen
Zelfs bij de 1.9D ben je altijd langer dan een half uur bezig, of je doet aan half werk. Wanneer je de riem vervangt zoals het hoort, dus klepdeksel eraf om de nokkenasstand te controleren en de pomptiming met meetklok goed te zetten èn je vervangt de krukasbout red je het niet binnen èèn uur. wanneer er dan ook nog keerringen lek zijn al helemaal niet.
Jos.
Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM