Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
reservewiel SYNCRO
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 04 sep 2012, 22:44
reservewiel SYNCRO
Hallo, Ik ben in het bezit van een t4 syncro met camper inbouw,(reservewiel past niet meer in het interieur) maar nu zit ik met het volgende probleem
de reseverwiel bevestiging zit onder de bus op de beugel na, dit zou te klein zijn voor het normale reservewiel.
Achter op de klep zit een fietsendrager, dus daar kan geen syncrosteun op voor het reservewiel.
Momenteel rij ik rond met een spuitbus voor een lekke band situatie, maar bij een scheur in de band heb je meteen al een probleem.
Vraag: kan ik gebruik maken van een soort thuiskomer voor echte noodgevallen?
lijd dit tot schade aan de aandrijving, diff of visco koppeling bij lage snelheid en korte stukken?
groet jeffrey
de reseverwiel bevestiging zit onder de bus op de beugel na, dit zou te klein zijn voor het normale reservewiel.
Achter op de klep zit een fietsendrager, dus daar kan geen syncrosteun op voor het reservewiel.
Momenteel rij ik rond met een spuitbus voor een lekke band situatie, maar bij een scheur in de band heb je meteen al een probleem.
Vraag: kan ik gebruik maken van een soort thuiskomer voor echte noodgevallen?
lijd dit tot schade aan de aandrijving, diff of visco koppeling bij lage snelheid en korte stukken?
groet jeffrey
T4 75 kw dc caravelle 2001(wijsneus), T4 2.4d syncro 1994(ex akzo)
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: reservewiel SYNCRO
Welke maat van banden rijd je ?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 04 sep 2012, 22:44
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 04 sep 2012, 22:44
Re: reservewiel SYNCRO
niemand een idee???????
T4 75 kw dc caravelle 2001(wijsneus), T4 2.4d syncro 1994(ex akzo)
- Multivan Generation
- Berichten: 34476
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: reservewiel SYNCRO
vwboyruurlo schreef:de reseverwiel bevestiging zit onder de bus op de beugel na, dit zou te klein zijn voor het normale reservewiel.
Dat is de standaard bandenmaat en zou gewoon moeten passen.vwboyruurlo schreef:195/70r15
Wat is precies het probleem?
Het dichtdoen?
Het naar boven halen en in het boutje haken?
Velg met de buitenkant naar onderen leggen? Dus de holle kant naar boven..
wellicht kun je er iets mee?
groeten Peter
ps even afgezien van de vraag of je bij een synchro wel zo'n beugel zou kunnen passen..
Re: reservewiel SYNCRO
Volgens mij is er gewoon geen ruimte voor een reservewiel op die plek en is die daarom ook niet met een beugel uitgerust.
Daar hebben ze die bevestiging op de achterklep/deur toch voor uitgedacht?
Maar als je daar een fietsendrager hebt....

Daar hebben ze die bevestiging op de achterklep/deur toch voor uitgedacht?

Maar als je daar een fietsendrager hebt....


Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe)
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe)

-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 04 sep 2012, 22:44
Re: reservewiel SYNCRO
Hallo peter, bij een syncro past wel een beugel onder en alle bevestigingen zitten er ook wel aan.
Maar....
Toen ik de bus kocht lag het reservewiel achterin, verder zijn er voor syncro speciale beugels om het reserve op te hangen aan de klep/deur
dit lijkt me toch ook overbodig als het wiel er onder kan hangen.
alle bevistiging past maar ik ben bang dat het cardan in de weg zit,
dit weekend ga ik proberen en laat ik hier wel even weten of het lukt
groet jeffrey
Maar....
Toen ik de bus kocht lag het reservewiel achterin, verder zijn er voor syncro speciale beugels om het reserve op te hangen aan de klep/deur
dit lijkt me toch ook overbodig als het wiel er onder kan hangen.
alle bevistiging past maar ik ben bang dat het cardan in de weg zit,
dit weekend ga ik proberen en laat ik hier wel even weten of het lukt
groet jeffrey
T4 75 kw dc caravelle 2001(wijsneus), T4 2.4d syncro 1994(ex akzo)
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 04 sep 2012, 22:44
Re: reservewiel SYNCRO
das mooi dennis, maar koelen dan????????
de bus word al redelijk warm bij gebruikt in terrein en met aanhanger, ik ga zaterdag passen
als er een kleiner wiel onder past dan gaat die er onder en anders moet er maar een klein pop up dakje op en een dakrek voor het reservewiel
groet jeffrey
de bus word al redelijk warm bij gebruikt in terrein en met aanhanger, ik ga zaterdag passen
als er een kleiner wiel onder past dan gaat die er onder en anders moet er maar een klein pop up dakje op en een dakrek voor het reservewiel
groet jeffrey
T4 75 kw dc caravelle 2001(wijsneus), T4 2.4d syncro 1994(ex akzo)
Re: reservewiel SYNCRO
Of zoiets?

Over het warm worden; gaan de lamellen van de ventilatoren achter de radiator nog wel goed/helemaal open?

Over het warm worden; gaan de lamellen van de ventilatoren achter de radiator nog wel goed/helemaal open?
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe)
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe)

- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: reservewiel SYNCRO
Een motor die in orde staat , word niet warm.vwboyruurlo schreef:das mooi dennis, maar koelen dan????????
de bus word al redelijk warm bij gebruikt in terrein en met aanhanger
Als die van jou al warmer word door in het terrein te rijden , dan is er wat mis. 2.4d blokken zijn daar heel gevoelig aan.
De lamellenringen kunnen vastzitten , de radiator zelf kan uitwendig volgeslibt zitten door bvb modder van het offroaden , of door corrosie van het aluminium (door ouderdom) , radiator kan inwendig dichtgeslibt zitten door afzetting van oude koelvloeistof ...
Best de zaak eens goed nakijken , voor je eens schade rijd .

My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 04 sep 2012, 22:44
Re: reservewiel SYNCRO
koelprobleem is opgelost inmiddels, maar dan nog ik wil geen wiel op de neus,
ring van expansiedop dop was weg waardoor systeem geen druk op kon bouwen dus warmer word dan hoort
gr jeffrey
ring van expansiedop dop was weg waardoor systeem geen druk op kon bouwen dus warmer word dan hoort
gr jeffrey
T4 75 kw dc caravelle 2001(wijsneus), T4 2.4d syncro 1994(ex akzo)
Re: reservewiel SYNCRO
Hoi Jeffrey,
Er past inderdaad geen reservewiel onder de bus omdat het differentieel bij deze in de weg zit, normaal ligt deze achterin.
En een thuiskomer dan moet je wel zorgen voor de juiste diameter en draag vermogen(laatst een gezien in een BMWdeze komt aardig overeen ik weet alleen niet of deze velg op de bus past)
Er past inderdaad geen reservewiel onder de bus omdat het differentieel bij deze in de weg zit, normaal ligt deze achterin.
En een thuiskomer dan moet je wel zorgen voor de juiste diameter en draag vermogen(laatst een gezien in een BMWdeze komt aardig overeen ik weet alleen niet of deze velg op de bus past)
Met vriendelijke groet Tjeerd
VW T4 2.5l benzine syncro 1993
VW T4 2.5l benzine syncro 1993
Re: reservewiel SYNCRO
Velg gaat niet passen, bmw heeft geen 5x112. Die hebben 5x120.
Ik vrees dat je draagvermogen toch al een probleem gaat zijn.
Maar de diameter is ook héél belangrijk bij een syncro!
Syncro zit eronder om in te grijpen als de wielen een verschillende snelheid draaien.
Ik vrees dat je draagvermogen toch al een probleem gaat zijn.
Maar de diameter is ook héél belangrijk bij een syncro!
Syncro zit eronder om in te grijpen als de wielen een verschillende snelheid draaien.