Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
brandstofverbruik 102 of 151 pk
- Hans uut Aalten 275
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 23:24
- Locatie: Aalten
Re: brandstofverbruik 102 of 151 pk
Ik rijd een 2.5 TDI, 102 pk en een chip, dus 131 pk.
Auto van 2002, KWB, zelf ben ik een pittige rijder, mijn vrouw wat rustiger.
1000 km op een tank haal ik zelden, volgens mij nog maar 1 keer.
Verbruik ligt zo rond de 1 op 12.
Auto van 2002, KWB, zelf ben ik een pittige rijder, mijn vrouw wat rustiger.
1000 km op een tank haal ik zelden, volgens mij nog maar 1 keer.
Verbruik ligt zo rond de 1 op 12.
Vallen is géén falen,
niet weer opstaan is falen.
niet weer opstaan is falen.
Re: brandstofverbruik 102 of 151 pk
1:8.
102 pk TDI, roetbox (powerbox), autoambulance en redelijk zware rechtervoet... Auto staat op 288.000 km, maar telt zijn km's niet goed (bij koud weer telt hij vaak niet), schat hem nu ff over de 4 ton.
mvg Rick
102 pk TDI, roetbox (powerbox), autoambulance en redelijk zware rechtervoet... Auto staat op 288.000 km, maar telt zijn km's niet goed (bij koud weer telt hij vaak niet), schat hem nu ff over de 4 ton.
mvg Rick
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 08 jan 2014, 16:48
- Locatie: groningen
Re: brandstofverbruik 102 of 151 pk
zit nog steeds in de twijfelmodus.
het zal het liefst een 102/151 pk worden.
maar die zijn natuurlijk veel waardevoller en dus meer aan de prijs (lees boven mijn budget).
in hoeverre is het mogelijk om een 88 pk om te bouwen naar 102?
is dat met een chippie en een paar honderd doekoens gefixt of praten we over andere pompen en trek-de-kast-maar-open tarieven?
want ik vind deze: http://link.marktplaats.nl/765929629 wel interessant.
wederom dank voor meekijken/reageren!
het zal het liefst een 102/151 pk worden.
maar die zijn natuurlijk veel waardevoller en dus meer aan de prijs (lees boven mijn budget).
in hoeverre is het mogelijk om een 88 pk om te bouwen naar 102?
is dat met een chippie en een paar honderd doekoens gefixt of praten we over andere pompen en trek-de-kast-maar-open tarieven?
want ik vind deze: http://link.marktplaats.nl/765929629 wel interessant.
wederom dank voor meekijken/reageren!
rij en reed voormalig Frans en Zweeds maar wie weet wordt het nu Duits...
Re: brandstofverbruik 102 of 151 pk
voor zo,n prijs moet je rennen
maar er zal het een en ander aan gedaan moeten worden vrees ik, remblokken- distributie (1000 euro exstra)

Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 08 jan 2014, 16:48
- Locatie: groningen
Re: brandstofverbruik 102 of 151 pk
zou kunnen :-)matje86 schreef:voor zo,n prijs moet je rennenmaar er zal het een en ander aan gedaan moeten worden vrees ik, remblokken- distributie (1000 euro exstra)
vraag blijft of van een 88 makkelijk een 102 pk te realiseren is
rij en reed voormalig Frans en Zweeds maar wie weet wordt het nu Duits...
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: brandstofverbruik 102 of 151 pk
hugo-grunn schreef:zit nog steeds in de twijfelmodus.
het zal het liefst een 102/151 pk worden.
maar die zijn natuurlijk veel waardevoller en dus meer aan de prijs (lees boven mijn budget).
in hoeverre is het mogelijk om een 88 pk om te bouwen naar 102?
is dat met een chippie en een paar honderd doekoens gefixt of praten we over andere pompen en trek-de-kast-maar-open tarieven?
want ik vind deze: http://link.marktplaats.nl/765929629 wel interessant.
wederom dank voor meekijken/reageren!
Een 88PK heeft identiek dezelfde motorblok als een 102PK . Het verschil ? 88PK heeft andere verstuivers dan de 102PK , geen interkoeler , en andere software .
Een 88PK laten chippen geeft je al 115PK , da's al voldoende om vlot mee te kunnen hoor. Een Interkoeler van een 102Pk kun je er ook nog altijd bij plaatsen .
Een 88PK heeft wel een lichtere (lees : zwakkere) versnellingsbak . De bak van een 102PK is "hufterproof"

Maar indien nodig , ook de bak van de 88PK kun je vervangen door een van een 102PK .
Ik heb zelf een (gechipte) 88PK versie als werkbus , en een 151PK versie als camper (California) .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 08 jan 2014, 16:48
- Locatie: groningen
Re: brandstofverbruik 102 of 151 pk
dus een 88 pk laten chippen kan.
zonder aanpassen van verstuivers of intercooler levert dat al 115 pk op.
da's goed nieuws want chippen kost maar <500 euro, als ik mezelf goed geïnformeerd heb.
dus nu nog hopen dat deze bus, of een andere, een goede bak heeft en deze dan rustig berijden (aan mij wel besteed...)
is er een manier om te voelen of een bak van een 88pk al op z'n einde is?
bak ombouwen kan ik niet zelf dus dat wordt me te gortig...
zonder aanpassen van verstuivers of intercooler levert dat al 115 pk op.
da's goed nieuws want chippen kost maar <500 euro, als ik mezelf goed geïnformeerd heb.
dus nu nog hopen dat deze bus, of een andere, een goede bak heeft en deze dan rustig berijden (aan mij wel besteed...)
is er een manier om te voelen of een bak van een 88pk al op z'n einde is?
bak ombouwen kan ik niet zelf dus dat wordt me te gortig...
rij en reed voormalig Frans en Zweeds maar wie weet wordt het nu Duits...
Re: brandstofverbruik 102 of 151 pk
Ik zou als je gaat chippen toch kijken voor een intercooler. Je thermische belasting wordt hoger. Dit compenseer je weer met een intercooler. Ik rij zelf een gechipte 88. Ik heb er een katvervanger onder, EGR dicht, andere Luchtmassameter en intercooler. Hij rijdt vlot met het verkeer mee. Ik ben een tijd aan het zoeken geweest voor een 102pk, maar kwam niets nets tegen.
Volkswagen Transporter 2.5 AJT TDI 115pk
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: brandstofverbruik 102 of 151 pk
zie het artikel over motorische tuning eens 

Re: brandstofverbruik 102 of 151 pk
heb je een linkjeMultivan Generation schreef:zie het artikel over motorische tuning eens

Transporter T4 2.5 TDI 102pk 1999
Een mountainbike die perfect in de T4 past !
Een mountainbike die perfect in de T4 past !
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: brandstofverbruik 102 of 151 pk
Ik vindt de meerwaarde van de langere bak van de 102pk belangrijk en de 151pk versie met de nog langere bak wel een goede reden te gaan kijken voor een van deze twee. De 88pk heeft gewoon een te korte bak, iets wat het verbruik behoorlijk beïnvloed. Bij mij is het verbruik door een 151pk bak te monteren onder de ACV (102pk) dusdanig verbeterd dat er 100km meer op een tank gereden kan worden. Bij 175km/u loopt de bus nu 1:8! Met normale snelheden wordt er ook 900km met een tank gedaan.
Jos.
Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Re: brandstofverbruik 102 of 151 pk
thanks !
Transporter T4 2.5 TDI 102pk 1999
Een mountainbike die perfect in de T4 past !
Een mountainbike die perfect in de T4 past !
Re: brandstofverbruik 102 of 151 pk
Ik rij (vindt ik) normale snelheden...1000km op een tank haal ik makkelijk..en nog wel meer ook..dus die 151PK bak is dan niet nodig...jos_br schreef:Ik vindt de meerwaarde van de langere bak van de 102pk belangrijk en de 151pk versie met de nog langere bak wel een goede reden te gaan kijken voor een van deze twee. De 88pk heeft gewoon een te korte bak, iets wat het verbruik behoorlijk beïnvloed. Bij mij is het verbruik door een 151pk bak te monteren onder de ACV (102pk) dusdanig verbeterd dat er 100km meer op een tank gereden kan worden. Bij 175km/u loopt de bus nu 1:8! Met normale snelheden wordt er ook 900km met een tank gedaan.
Jos.
De trekkracht onderin lijkt me dan ook wat minder?
P.S.102 PK ACV
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: brandstofverbruik 102 of 151 pk
Vergeten erbij te vermelden dat mijn bus 130pk is en onderin (vanaf 1800tpm) goed trekt, zelfs de autoambulance met auto erop heeft ie geen moeite mee.Harry 341 schreef:
Ik rij (vindt ik) normale snelheden...1000km op een tank haal ik makkelijk..en nog wel meer ook..dus die 151PK bak is dan niet nodig...
De trekkracht onderin lijkt me dan ook wat minder?
P.S.102 PK ACV
Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM