Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Oudste T4
-
Re: Oudste T4
Meestal wordt in Duitsland een productiejaar gestart na de zomervakantie.
Die vakantie is in de maand augustus.
Wellicht is men gestart met de T4 op maandag 3 september.
Zou mooi zijn als je hier antwoord op kunt krijgen van VW.
MC Hammer was de nummer 1 in de top40....
Die vakantie is in de maand augustus.
Wellicht is men gestart met de T4 op maandag 3 september.
Zou mooi zijn als je hier antwoord op kunt krijgen van VW.
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Rob, dat is speciaal te noemen, 1 van de eerste (mogelijk de oudste nog rijdende T4 dan) en nog steeds in de handen van de eerste eigenaar
Welk model is het?

Welk model is het?
Egbert&Manon schreef:

OW wat fijn te lezen dat er zoveel oude T4's nog zijn, dat betekend dat ik waarschijnlijk dan nog heel lang plezier van de mijne ga krijgen. Hij is een van de jongste, ik las ergens dat ze t/m april 2003 zijn gemaakt, de mijne is van 16 april.
Dus ik hoop dat ik er nog heel lang in mag
groetjes Hannie

groetjes Hannie
Herstel afgifte datum is 14 september 1990. Is een gesloten bestel op grijs. Wel WV2... De intro-exemplaren waren net als deze allemaal parikarood met zilveren reflectieband. Lak is bijgehouden en origineel. Harde kar. Tot 2004 gereden met 1e 1.9D X1 blok, sindsdien een gereviseerde ABL met turbo. Loopt max ~140kmh op de teller. Afgeleverd met de optionele stuurbekrachtiging en toerenteller. Interieur is bijgehouden en puntgaaf. In de loop van de jaren wat onbenulligheden vervangen: bijrijderstoel, raamzwengels, zonnekleppen, portierbakken etc, maar voornamelijk nog origineel. 1e voorruit. Deukjes, maar nimmer echte schade gereden.
Wordt voornamelijk gebruikt als onopvallende reiswagen met kastjes en matras. Incidentele inzet als delivery van. Been everywhere, seen everything. Groet Rob
Foto: Albanie 2013.
Wordt voornamelijk gebruikt als onopvallende reiswagen met kastjes en matras. Incidentele inzet als delivery van. Been everywhere, seen everything. Groet Rob
Foto: Albanie 2013.
Laatst gewijzigd door RobS op 06 feb 2014, 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
VW T6.1 | kastenwagen Ivoor | 7 januari 2022
̷V̷W̷ ̷T̷4̷ | ̷1̷.̷9̷T̷D̷ ̷A̷B̷L̷/̷A̷Y̷E̷ ̷-̷ ̷k̷a̷s̷t̷e̷n̷w̷a̷g̷e̷n̷ ̷-̷ ̷P̷a̷p̷r̷i̷k̷a̷r̷o̷t̷ ̷ ̷-| ̷5̷ ̷s̷e̷p̷t̷e̷m̷b̷e̷r̷ ̷1̷9̷9̷0̷
̷V̷W̷ ̷T̷4̷ | ̷1̷.̷9̷T̷D̷ ̷A̷B̷L̷/̷A̷Y̷E̷ ̷-̷ ̷k̷a̷s̷t̷e̷n̷w̷a̷g̷e̷n̷ ̷-̷ ̷P̷a̷p̷r̷i̷k̷a̷r̷o̷t̷ ̷ ̷-| ̷5̷ ̷s̷e̷p̷t̷e̷m̷b̷e̷r̷ ̷1̷9̷9̷0̷
-
6 januari 1990 is men gestart volgens deze link:
http://www.vw-bulli.de/de/geschichte/ch ... w-bus.html" onclick="window.open(this.href);return false;
of augustus 1990:
http://www.justkampers.com.au/vehicles/index/info/id/5/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vw-bulli.de/de/geschichte/ch ... w-bus.html" onclick="window.open(this.href);return false;
of augustus 1990:
http://www.justkampers.com.au/vehicles/index/info/id/5/" onclick="window.open(this.href);return false;
2015 Iveco Daily 50C15
Dat is leuk, de mijne is van 29-08-2003, dus ook nog hopelijk vele jaren te gaancurlyone schreef:OW wat fijn te lezen dat er zoveel oude T4's nog zijn, dat betekend dat ik waarschijnlijk dan nog heel lang plezier van de mijne ga krijgen. Hij is een van de jongste, ik las ergens dat ze t/m april 2003 zijn gemaakt, de mijne is van 16 april.Dus ik hoop dat ik er nog heel lang in mag
![]()
groetjes Hannie

Het feit dat T4's nog steeds door onze eigen Nederlandse wegenwacht worden gebruikt, zegt natuurlijk ook heel veel over deze geweldige bussen. En dat zijn echt nog geen wijsneuzen T4, maar gewoon lekker met de korte neus (ik heb er vandaag weer een paar gezien).
In Duitsland worden T4's nog steeds gebruikt door de polizei, tenminste, daar heb ik er ook een aantal zien rijden. Hier in NL heeft de Poooooolitie toch wel de meeste al vervangen (of allemaal) door T5's en Sprinters.
Het zijn ook gewoon echt rete goeie bussen. Alle haren op mijn hoofd hebben er spijt van dat ik ooit gekozen heb om een Slopel Vivaro te kopen ipv toen al een T4 (ik wilde wel, maar mijn toentertijds vrouwtje wilde geen VW). Die Slopel heeft mij bakken met geld gekost (in aanschaf en daarna in reparaties). Nu ben ik extra blij met mijn T4 die zelfs na een paar dagen stilstaan beter start dan mijn uit 2013 (of 2012) komende VW Polo Bluemotion TDI (echt waar, die Polo met z'n fancy pancy motor vindt het koude weer maar niks en duurt soms enkele seconden voordat deze aanslaat en klinkt als een slecht afgestelde tractor)
.. zo simpel als dat.. Ik denk zelfs dat over 20 jaar nog steeds T4's rondrijden en dan de status hebben zoals nu een T1 of T2 hebben. De T5 zie ik dat vreemd genoeg niet doen..
In Duitsland worden T4's nog steeds gebruikt door de polizei, tenminste, daar heb ik er ook een aantal zien rijden. Hier in NL heeft de Poooooolitie toch wel de meeste al vervangen (of allemaal) door T5's en Sprinters.
Het zijn ook gewoon echt rete goeie bussen. Alle haren op mijn hoofd hebben er spijt van dat ik ooit gekozen heb om een Slopel Vivaro te kopen ipv toen al een T4 (ik wilde wel, maar mijn toentertijds vrouwtje wilde geen VW). Die Slopel heeft mij bakken met geld gekost (in aanschaf en daarna in reparaties). Nu ben ik extra blij met mijn T4 die zelfs na een paar dagen stilstaan beter start dan mijn uit 2013 (of 2012) komende VW Polo Bluemotion TDI (echt waar, die Polo met z'n fancy pancy motor vindt het koude weer maar niks en duurt soms enkele seconden voordat deze aanslaat en klinkt als een slecht afgestelde tractor)

Directeur van het HomeComputerMuseum en Chevy Van rijder.
Geld teveel, maar ik blij, want rij alweer ruim 4 jaar rond in een 2001 ex-recherche bus en vandaag weer zonder problemen door de APK.Hier in NL heeft de Poooooolitie toch wel de meeste al vervangen

(alleen een lampje voor de kentekenplaatverlichting achter, maar die mag ik zelf vervangen)
-
De blauwe lampen moest je even afplakken zeker?
2015 Iveco Daily 50C15
Deze recherche bus deed zijn werk in stilte.
Dus niet zo
maar zo
(ook de kleur klopt en geen gaten in het dak, wel een paar in het dashboard)
Dus niet zo

Hier de trotse eigenaar van een originele Westfalia (AAB) ingeschreven 12/02/1991, nummertje 265 (dus 1 van de eerste).
Nog steeds in goede staat en gebruikt als daily, nu zelfs maandelijks 2 a 3000 km, van het belgenland naar het nederland.
Binnen 2 weken wordt hij voor zijn 23ste verjaardag in de bloemetjes gezet, en dan op naar nog eens 23 jaar en 250.000km.
Zal eens een foto plaatsen als hij wat properder staat, verdomde regen.
Nog steeds in goede staat en gebruikt als daily, nu zelfs maandelijks 2 a 3000 km, van het belgenland naar het nederland.
Binnen 2 weken wordt hij voor zijn 23ste verjaardag in de bloemetjes gezet, en dan op naar nog eens 23 jaar en 250.000km.
Zal eens een foto plaatsen als hij wat properder staat, verdomde regen.
Hier nog eentje van 1990 , 1900D , minibus 8+1 , zonder enige opties !
Ik zal morgen eens kijken wat er op m'n papieren staat !
Groetjes , Dries
Ik zal morgen eens kijken wat er op m'n papieren staat !
Groetjes , Dries
schopje omhoog, ik ben nog steeds benieuwd naar de oudste nog rijdende T4 hier op het forum.
Directeur van het HomeComputerMuseum en Chevy Van rijder.
De mijne dan, ik mag hem al vanaf 29-08-2003
en me vanaf 20-11-2008 eigenaar noemen. Heb ik dan de jongste?