De grotere merken hebben bijna altijd wel een Duitse versie van hun site. In Duitsland heb je namelijk een Gutachten nodig om velgen 'eingetragen' te krijgen in je papieren. Daarop is de max. belasting per velg vermeld. Op die Duitse site zijn die Gutachten dus meestal wel te vinden. Voor de Magma velgen werkte de duitse versie van de MagmaWheels-site bij mij trouwens niet, dus heb ik gewoon gezocht op "Magma Interio Gutachten" en kwam zo bij een Duitse velg-configurator uit (in dit geval van reifen.com). Daar selecteer je dan merk/model/motorisering en vervolgens komen de mogelijke velgen te voorschijn. Dan is het gewoon een kwestie van velgmodel en maat aanklikken en zodoende komt het bijbehorende Gutachten in beeld. Soms is een velg wel geschikt voor een T4, maar staat die niet vermeld in het Gutachten. In Duitsland moet je dan met moeilijk doen met de ABE om ze toch op je papieren te krijgen, maar hier hoeft dat dus niet. Daarom selecteer ik zelf vaak even een gangbaardere VW met dezelfde steek en ET-range (meestal Passat 3B). Dan heb je vaak meer keuze en moet je even in het Gutachten nakijken of de betreffende velg voldoende draagvermogen heeft.
Voor het draagvermogen moet je idd de hoogste aslast op je kentekenpapieren door 2 delen. De velg moet dan minimaal dat aantal kg's kunnen dragen (bij voorkeur met nog een beetje marge).