Zo het is alweer een tijdje geleden dat ik mij met dit probleem heb bezig gehouden.
Heerlijk eigenwijs geweest door alleen maar nieuwe rubbers te bestellen voor de verstuivers en dat eerst te proberen alvorens ik de hele stap neem om een wisselkop te nemen of zoals Olaf zelf alles in eigen beheer te houden. Ik zag met name op tegen de kosten tussen €3000 - €4000 wat zo'n operatie met zich mee brengt.
Dus de stoute schoenen aangetrokken en zelf de verstuivers onder handen nemen. Kosten +/- €110 voor de rubbers, met dank aan JB autoservice in Diever voor de onderdelen/gezellige teut/speciaal gereedschap/advies

, eigen arbeid en 2 dgn zonder auto...
Daarnaast de documentatie van Olaf gebruikt die heel veel inzicht geeft om alles los te halen en natuurlijk weer te monteren. al kan de service stand ook zonder de genoemde pennen waardoor er nog meer ruimte komt
Verstuivers en huis waren toch behoorlijk aangetast zie onderstaande foto's
Desondanks toch alle roet verwijderd, verstuivers en huis heel licht geschuurd met schuurwol zodat alles weer glad is en scherpe randen verwijderd. Rubbers vernieuwd en verstuivers teruggeplaatst. Alles terug gebouwd, tuimelassen op de plaats en afgesteld. Afstelling van de tuimelaars voor en na de tijd zijn exact gelijk en geeft dus geen slijtage weer. Waren wij erg benieuwd naar en dus nagecheckt, lijkt mij netjes na 250.000km.
Auto draait al weer een paar weken en aantal km's. Het is koud weer geweest en tot nu toe start de auto weer als vanouds, ruikt niet meer naar diesel. Ik ben dus benieuwd of de auto nu vele km's volhoudt of dat eerdaags er weer problemen komen.. Maar tot nu toe operatie geslaagd