schnarf schreef:bedankt voor de tips Pascal,
Ik zal zaterdag even checken wat betreft de homokineten, de remdruk regelaar heb ik inderdaad niet veranderd, maar gezien het feit dat de auto origineel ook al niet laag is denk ik dat dat wel meevalt. (ik heb bij het verlagen eigenlijk ook niets veranderd

.)
toch een behoorlijk resultaat hij staat eigenlijk wel hoog genoeg voor.
Remdrukregelaar word heel vaak vergeten bij verlagen of verhogen . Maar dit heeft eigenlijk wel een grote impact op het remvermogen van de auto ...
Bij het verlagen is er een minder groot probleem : hoe lager de auto , hoe meer remdruk (omdat de remdrukregelaar dan "denkt" dat er veel gewicht inzit (omdat hij lager hangt dan normaal) , dus dan remmen je achterste remmen zowieso goed mee.
Maar ... bij het verhogen word de remdrukregelaar een beetje "verstrooid" , en word de remdruk afgeknepen , waardoor je achterste remmen te weinig remdruk krijgen , en bijgevolg rem je hoofdzakelijk om de voorste remmen , en de achterste remmen gaan eerder wat "wrijven" tijdens het remmen ipv echt te remmen .
Soms is het zo extreem , dat de achterste remschijven (bij de modellen vanaf 96) gewoon verroesten omdat ze niet meer "gebruikt" worden ... Collega van me had dat probleem .
Is eigenlijk best wel gevaarlijk , want bij een noodstop ga je gewoon voluit rechtdoor tijdens het remmen . (op de voorste remmen alleen) (... ik spreek uit eigen ervaring ...

)