Gewoon even ter informatie voor als iemand zelfde probleem heeft !
Betreft --> VW T4 2.5 benzine syncro uit 95
Sinds 2 jaar problemen dat de auto soms afslaat (kan bij stationair maar ook onder het rijden.....), meestal direct na het afslaan start de bus gewoon weer en geen problemen, dan gaat het 100-10000 km goed en krijg je het weer...... Afgelopen maanden werd het echter altijd erger (vaker afslaan --> 1/ maand - 1/week enz.) en zelfs gehad dat ik de bus (warm) helemaal niet meer gestart kreeg (startmotor draaid gewoon)....pas toen hij volledig afgekoeld was kon ik weer starten en rijden, maar zodra warm weer afslaan (dus op het laatst alleen nog met koude motor kunnen rijden....).
Monteur wist direct wat het was --> HALL gever defect !!!, deze vervangen en ziet erna uit dat het probleem verholpen is !
heb zelf de ballen verstand ervan, maar heb je hetzelfde probleem en weet je het niet meer --> check de hallgever.... ik had er zelf nog nooit van gehoord.....maar blijft toch wel eens voor te komen volgens de monteur......
mvg,
Frank
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
motor uitslaan
Re: motor uitslaan
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hall-sensor" onclick="window.open(this.href);return false; dan weten we waar we over praten, geldt alleen bij benzine motoren denk ik
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,