Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
ons project: Talulah Transporter
OH JEE EEN PLAS!
Het was zeiknat!
Ik had al wel eerder plasjes zien liggen onder waar onze voeten staan, maar ik dacht elke keer dat we gewoon onze voeten niet goed hadden geveegd ouzo. Had er niet echt op gelet.
Nu hebben we een groot probleem lijkt mij. Dat geluidsspul kunnen we nu niet aanbrengen totdat we hebben opgelost waar dat water vandaan komt. Het kan toch onmogelijk condensatie zijn?
Herkent iemand dit probleem?
Re: ons project: Talulah Transporter
wat een toestanden allemaal zeg,
die lekkage kan je wel terugvinden lijkt , ik denk dat dat van hogerop komt, kijkeens of alle rubber doppen links bij de accu dicht zijn.
bij mijn bus heb ik ontdekt dat het water via de a stijl door het rubber naar binnen sijpelt dus dat kan ook nog.
Die silent coat is erg lekker spul, ik verkoop het zelf in mijn winkeltje en heb er ook wat van in de deuren geplakt.
zou het niet helpen om langs de randen van je schaapisolatie wat spuitlijm te spuiten, dan plakken de haartjes gewoon een beetje vast.
Nepleer of skai is bijna niet te plakken met spuitlijm, als ik mdf bekleed met skai smeer ik met een kwast eerst het hout dan de skai in en leg ze even op elkaar, dan weer van elkaar af en afhankelijk van de temperatuur. plak ik ze later echt vast.
pas ook op met bison want de oplosmiddelen kunnen ook het plasic van het skai-nepleer oplossen
komt allemaal wel goed hoor.
André
die lekkage kan je wel terugvinden lijkt , ik denk dat dat van hogerop komt, kijkeens of alle rubber doppen links bij de accu dicht zijn.
bij mijn bus heb ik ontdekt dat het water via de a stijl door het rubber naar binnen sijpelt dus dat kan ook nog.
Die silent coat is erg lekker spul, ik verkoop het zelf in mijn winkeltje en heb er ook wat van in de deuren geplakt.
zou het niet helpen om langs de randen van je schaapisolatie wat spuitlijm te spuiten, dan plakken de haartjes gewoon een beetje vast.
Nepleer of skai is bijna niet te plakken met spuitlijm, als ik mdf bekleed met skai smeer ik met een kwast eerst het hout dan de skai in en leg ze even op elkaar, dan weer van elkaar af en afhankelijk van de temperatuur. plak ik ze later echt vast.
pas ook op met bison want de oplosmiddelen kunnen ook het plasic van het skai-nepleer oplossen
komt allemaal wel goed hoor.

André
Re: ons project: Talulah Transporter
Vocht onder de mat of zelfs de hele mat doorweekt (heeft een maand bij de verwarmingsketen gelegen om te drogen, was kilo's lichter geworden), heb ik ook gehad, bij mijn eerste bus was het lekage bij het voorraam, 'nieuw raam erin gekomen en waarschijnlijk niet goed afgekit, kom je pas twee jaar later achter omdat de ramen steeds beslaan omdat de airco stuk is, daarvoor waren de beslagen ramen zo schoon. Raam er uit en opnieuw er in en het was opgolst. Bij mijn huidige kwam het water via de bedrading naar de voorportieren, daar heb ik nu rubber hoesen overheen en het blijft droog.
Dus er kunnen verschillende redenen zijn, als ik jullie was mat eruit en dan is het beter te zien waar het vandaan komt.
sucses
Dus er kunnen verschillende redenen zijn, als ik jullie was mat eruit en dan is het beter te zien waar het vandaan komt.
sucses
Zit al jaren voor mijn beroep uit het raam te kijken
Re: ons project: Talulah Transporter
Hmm .. Ik denk dat er niets anders op zit dan het rubberige vastgeplakte spul er compleet uit te bikken met een plamuurmes, stoelen eruit, alles droog te maken en dan met een tuinslang van buitenaf gaan spuiten om te zien waar het naar binnen komt. Maar wat als het geen water is? En het is iets van een of andere vloeistof uit de motor? En wat als we weten waar het naar binnen komt maar we weten niet hoe we dat kunnen voorkomen? Ik bedoel, het zal niet een if ander simpel gaatje zijn dat we kunnen dichtkitten. Pff ik heb er n hard hoofd in. Als ik naar een garage ga om advies te vragen vragen ze daar natuurlijk weer de hoofdprijs voor. Net als die keer dat onze slijptol kapot ging en we n paar bouten lieten wegslijpen bij de garage, ka ching!
Re: ons project: Talulah Transporter
Heb je airco? Dan kan je het afvoerslangetje ook nog controleren. Zit ongeveer in het midden van het dashboard en die gaat door de vloer heen.
Volkswagen Transporter 2.5 AJT TDI 115pk
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L
Re: ons project: Talulah Transporter
Nee helaas, geen airco.. Was 't maar zo'n feest! 

- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: ons project: Talulah Transporter
Die witte slang heb ik nog nooit gezien en lijkt me niet origineel.
De zwarte slang in het midden eens naar boven volgen.
Daar zit een klemmetje op,
voorzichtig loshalen en slangetje eens verwijderen.
Dan het slangetje naar beneden toe eens doorspuiten (is overloop slangetje van de kachelunit),
en vervolgens eens eens voorzichtig met bijvoorbeeld een tierap door het gaatje naar boven prikken,
wellicht dat er wat drab meekomt dus doekje bij de hand houden.
Toch is het vrij normaal dat er vocht onder die mat zit, condens bijvoorbeeld.
Je kunt de kachelunit eens goed bekijken, en eventueel een vinger in het vocht steken en voorzichtig proeven.
Proeft het heel vreemd dan kan het koelvloeistof zijn van de kachelunit.
proeft het naar niets, dan is het (condens-) water vanuit kachelunit, of door lekkage van de ruit.
En dan is het de ruit testen
Succes met zoeken, het weer is er goed voor nu
Groeten Peter
De zwarte slang in het midden eens naar boven volgen.
Daar zit een klemmetje op,
voorzichtig loshalen en slangetje eens verwijderen.
Dan het slangetje naar beneden toe eens doorspuiten (is overloop slangetje van de kachelunit),
en vervolgens eens eens voorzichtig met bijvoorbeeld een tierap door het gaatje naar boven prikken,
wellicht dat er wat drab meekomt dus doekje bij de hand houden.
Toch is het vrij normaal dat er vocht onder die mat zit, condens bijvoorbeeld.
Je kunt de kachelunit eens goed bekijken, en eventueel een vinger in het vocht steken en voorzichtig proeven.
Proeft het heel vreemd dan kan het koelvloeistof zijn van de kachelunit.
proeft het naar niets, dan is het (condens-) water vanuit kachelunit, of door lekkage van de ruit.
En dan is het de ruit testen

Succes met zoeken, het weer is er goed voor nu

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: ons project: Talulah Transporter
bij een engelse zit het toch anders om, dan zit volgens mij de kachel unit links 

Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: ons project: Talulah Transporter
En dus?matje86 schreef:bij een engelse zit het toch anders om, dan zit volgens mij de kachel unit links
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: ons project: Talulah Transporter
lekt ie dan rechts? de vloer is van links naar rechts droog zo te zien
en waarvoor dient die witte kabelgeleider ? dat stukje kom ik net tekort
ben met een muurtje bezig 
en waarvoor dient die witte kabelgeleider ? dat stukje kom ik net tekort


Laatst gewijzigd door matje86 op 06 mar 2014, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: ons project: Talulah Transporter
Water onder de mat kan door rijden van bochten zo van links naar rechts stromen.matje86 schreef:lekt ie dan rechts?
Of is Engels water anders?

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: ons project: Talulah Transporter
dan had je wel sporen gezien voor de plakplekken
een foto van de wielkast binnenzijde zal al meer duidelijk maken
een foto van de wielkast binnenzijde zal al meer duidelijk maken

Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
- Mickel Moen
- Berichten: 2056
- Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
- Locatie: Súdwest-Fryslân
- Contacteer:
Re: ons project: Talulah Transporter
Dit herken ik dus niet. Ondergrond goed schoonmaken. Ondergrond inspuiten met sproeilijm en skai goed inspuiten met sproeilijm, De benodigde tijd wachten, ik meen zo'n 10 minuten en plakken maar. Zit bij mij perfect. http://mickelmoen.blogspot.nl/2011/11/b ... nelen.html" onclick="window.open(this.href);return false;schnarf schreef: Nepleer of skai is bijna niet te plakken met spuitlijm, als ik mdf bekleed met skai smeer ik met een kwast eerst het hout dan de skai in en leg ze even op elkaar, dan weer van elkaar af en afhankelijk van de temperatuur. plak ik ze later echt vast.
André
Ook dit herken ik dus niet. Type wol en dat je de wol gesplitst hebt, zal hier debet aan zijn. Overigens lijkt het ook wel, of je beplating niet goed aansluit bij de carrosserie.en aaahhrrgghh... Nog steeds piepen overal die schapenharen doorheen!!
![]()
http://mickelmoen.blogspot.nl/p/isolati ... latie.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op 06 mar 2014, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: ons project: Talulah Transporter
Ja, klopt, sluit nog niet goed aan. Ik ga nog een extra laag schuim en tapijt over de wielkas heen doen. Je bent een oplettende kijker, Mickel Moen!Mickel Moen schreef:Dit herken ik dus niet. Ondergrond goed schoonmaken. Ondergrond inspuiten met sproeilijm en skai goed inspuiten met sproeilijm, De benodigde tijd wachten, ik meen zo'n 10 minuten en plakken maar. Zit bij mij perfect. http://mickelmoen.blogspot.nl/2011/11/b ... nelen.html" onclick="window.open(this.href);return false;schnarf schreef: Nepleer of skai is bijna niet te plakken met spuitlijm, als ik mdf bekleed met skai smeer ik met een kwast eerst het hout dan de skai in en leg ze even op elkaar, dan weer van elkaar af en afhankelijk van de temperatuur. plak ik ze later echt vast.
André
Ook dit herken ik dus niet. Type wol en dat je de wol gesplitste hebt, zal hier debet aan zijn. Overigens lijkt het ook wel, of je beplating niet goed aansluit bij de carrosserie.en aaahhrrgghh... Nog steeds piepen overal die schapenharen doorheen!!
![]()
http://mickelmoen.blogspot.nl/p/isolati ... latie.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mickel Moen
- Berichten: 2056
- Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
- Locatie: Súdwest-Fryslân
- Contacteer:
Re: ons project: Talulah Transporter
Ik bedoel niet zozeer aan de onderkant, maar aan de achterkant.
Ik heb geen plaatje van mijn bus van de beplating bij de wielkast, maar wel van de bovenkant. Wat ik bedoel, is dat de beplating bij mij in/over de profielen valt, waardoor deze vrijwel kierloos is en er zeker geen wol doorheen piept.

Overigens zijn wat kiertjes helemaal niet erg. Voor het "ademen" van de wol juist wel goed.
Ik heb geen plaatje van mijn bus van de beplating bij de wielkast, maar wel van de bovenkant. Wat ik bedoel, is dat de beplating bij mij in/over de profielen valt, waardoor deze vrijwel kierloos is en er zeker geen wol doorheen piept.

Overigens zijn wat kiertjes helemaal niet erg. Voor het "ademen" van de wol juist wel goed.