Hallo mensen,
Ik ben sinds 1,5 jaar in het bezit van een transporter 2.5 TDI.
Als ik op de snelweg 120 rijdt dan voel ik dat de bus plotseling inhoudt en dan gaat hij nog maar langzaam in snelheid naar de 130.
Ook tijdens het voorgloeien ging er gelijk een piepje maar die gaat nu te pas en te onpas.
Vaak ook naar een paar KM.
Zijn er misschien mensen die weten wat er met mijn bus aan de hand is.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Robbie
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Bij de 120 km per uur houd de bus in.
vermogen kwijt??
Hallo mede WJW er.
Ook ik heb sinds de terugkomst van vakantie vermogensproblemen.
Hij rijd ook goed tot 100/110 en daarna is de fut er uit.
Bij 2500 rpm voel ik een dipje in het vermogen.
Als ik het gaspedaal iets op laat komen loopt (kruipt!) hij langzamer verder tot max.130 km/u. Getest op de bekende VW diagnosebank en hieruit bleek dat alles goed was????? Geen storingen etc. De monteur zei tegen mij dat de diagnose apperatuur veranderd was en deze misschien een foute LMM niet meer kan ontdekken. Volgens hem was deze LMM voor 99,9% toch defect.
Bij de VW garage een nieuwe LMM gehaald,ingezet en testrit (ter plaatse) gemaakt. Helaas bleef het vermogensverlies bestaan. De oude LMM er weer ingezet. Luchtfilter verwijderd en computer ge-reset d.m.v. accupolen even losmaken. Geen verbetering. Afspraak gemaakt bij de garage. Deze is tot nu toe 1,5 uur bezig geweest om de eventueele (?) storing te zoeken.Verschillende dingen nagelopen.
Vorig jaar een andere uitlaat opgezet (imitatie) met een kleinere cat. Deze eerst logemaakt om te kijken of deze niet dicht zat. Hierna turbodruk/overdrukklep/egr,Lmm,vacuum/drukslangetjes,relais etc.
Niets echt overtuigends kunnen vinden tot het regelblokje achter het expansievat eens doorgemeten werdt.
Hier blijkt, volgens de monteur, een klepje/relais niet (goed) te werken.
Hierdoor waarschijnlijk deze storing.
Uiteraard is dit onderdeel niet op voorraad. Ook niet bij de importeur.
Moet besteld worden (80 eurie's) en dan ingezet/gemeten worden en hopen dat dit de oorzaak is.
Al met al kan het dus een makkelijk op te sporen oorzaak hebben maar ook een moeilijke.
vr.gr. Cor349
Ook ik heb sinds de terugkomst van vakantie vermogensproblemen.
Hij rijd ook goed tot 100/110 en daarna is de fut er uit.
Bij 2500 rpm voel ik een dipje in het vermogen.
Als ik het gaspedaal iets op laat komen loopt (kruipt!) hij langzamer verder tot max.130 km/u. Getest op de bekende VW diagnosebank en hieruit bleek dat alles goed was????? Geen storingen etc. De monteur zei tegen mij dat de diagnose apperatuur veranderd was en deze misschien een foute LMM niet meer kan ontdekken. Volgens hem was deze LMM voor 99,9% toch defect.
Bij de VW garage een nieuwe LMM gehaald,ingezet en testrit (ter plaatse) gemaakt. Helaas bleef het vermogensverlies bestaan. De oude LMM er weer ingezet. Luchtfilter verwijderd en computer ge-reset d.m.v. accupolen even losmaken. Geen verbetering. Afspraak gemaakt bij de garage. Deze is tot nu toe 1,5 uur bezig geweest om de eventueele (?) storing te zoeken.Verschillende dingen nagelopen.
Vorig jaar een andere uitlaat opgezet (imitatie) met een kleinere cat. Deze eerst logemaakt om te kijken of deze niet dicht zat. Hierna turbodruk/overdrukklep/egr,Lmm,vacuum/drukslangetjes,relais etc.
Niets echt overtuigends kunnen vinden tot het regelblokje achter het expansievat eens doorgemeten werdt.
Hier blijkt, volgens de monteur, een klepje/relais niet (goed) te werken.
Hierdoor waarschijnlijk deze storing.
Uiteraard is dit onderdeel niet op voorraad. Ook niet bij de importeur.
Moet besteld worden (80 eurie's) en dan ingezet/gemeten worden en hopen dat dit de oorzaak is.
Al met al kan het dus een makkelijk op te sporen oorzaak hebben maar ook een moeilijke.

vr.gr. Cor349
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne