Hello,
Kan iemand me vertellen wat afgezien van de hogere aanschafprijs en het licht hogere verbruik, de meerkost is van een T5GP met DSG vs een handgeschakelde als je dit bv over 200.000km zou bekijken?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
meerkost onderhoud op lange termijn dsg vs handschakel
meerkost onderhoud op lange termijn dsg vs handschakel
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
Re: meerkost onderhoud op lange termijn dsg vs handschakel
Het verbruik ligt iets hoger, en om de 60.0000 km dient se dsg olie vervangen te worden. Ik geloof dat mij dit zo rond de 400€ koste.
Ik ben dik tevreden over de dsg trouwens!
Ik ben dik tevreden over de dsg trouwens!
T5GP 2011 218pk 470Nm 4Motion
Re: meerkost onderhoud op lange termijn dsg vs handschakel
elke 60.000km 400€ extra?
Dat kost me dus 1200€ op 5 jaar, toch niet min eigenlijk.
hmmmm verder niets?
Dat kost me dus 1200€ op 5 jaar, toch niet min eigenlijk.
hmmmm verder niets?
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
-
- Berichten: 1627
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22
Re: meerkost onderhoud op lange termijn dsg vs handschakel
Ik denk dat je in het lijstje het voordeel in waarde moet zetten.
Ik weet dat het lastig is, maar probeer het eens en kijk dan nog eens.
Nu zie je enkel wat het kost, maar hoe prettig is het?
Ik heb het overgens niet, maar vele vergeten dit, waarom ze het hebben of willen.
Ik weet dat het lastig is, maar probeer het eens en kijk dan nog eens.
Nu zie je enkel wat het kost, maar hoe prettig is het?
Ik heb het overgens niet, maar vele vergeten dit, waarom ze het hebben of willen.
Re: meerkost onderhoud op lange termijn dsg vs handschakel
Mee eens.. Dsg is echt heel fijn!
Alsje een goedkope bus wilt, koop je denk ik ook geen T5, of zie ik dat fout?
Alsje een goedkope bus wilt, koop je denk ik ook geen T5, of zie ik dat fout?
T5GP 2011 218pk 470Nm 4Motion
Re: meerkost onderhoud op lange termijn dsg vs handschakel
Is het verbruik van een DSG hoger dan van een handbak?
Initiator van http://www.camperfixx.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Leverancier van slaapbanken en bouwpakketten campermeubelen
Re: meerkost onderhoud op lange termijn dsg vs handschakel
wat als je een storing aan je dsg hebt ????
dan kunnen de kosten ook flink op lopen
aan een handgeschakelde bak kun je geen electronische storing krijgen
ik denk dat vooral bij hogere km standen en geen garantie bepalingen waar je op terug kunt
vallen ,dit een duur verhaal kan worden
dan kunnen de kosten ook flink op lopen
aan een handgeschakelde bak kun je geen electronische storing krijgen
ik denk dat vooral bij hogere km standen en geen garantie bepalingen waar je op terug kunt
vallen ,dit een duur verhaal kan worden
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: meerkost onderhoud op lange termijn dsg vs handschakel
Ja .Anno schreef:Is het verbruik van een DSG hoger dan van een handbak?
maar het meerverbruik t.o.v. een handbak is wel ietsje minder dan bij een echte automaat.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper