Ik heb een T4 gekocht uit 2000, korte wielbasis met 1.9 TD blokje, dus lekker traag, maar oerdegelijk en zuipt niet zo veel. 200K op de teller, was origineel wit, maar is netjes zwart gespoten. Er zat een OMOS dubbele cabine in, die heb ik er inmiddels met een boel moeite uitgehaald (was vastgekit aan de zijkant en onder de bodemplaat bevestigd, die ook zat vastgekit).
De bus is nu kaal, dus de DC er uit, wandbekleding er uit, vloerplaat er uit, hemeltje er uit, klaar om te beginnen.
Het plan is om de bus over een maand of twee op camperkenteken te krijgen. Ik wil de bus van buiten zoveel mogelijk een 'werkbus' laten lijken, achterste 'ramen' blijven van metaal, middelste ramen wil ik strak kunnen afdekken en achter de voorstoelen wil ik een doek/afscheiding maken, zodat je behalve aan het dakje niet kunt zien dat het een camper is. Op die manier kun je overal kamperen.
Mijn macmol dakje is rond het einde van de maand waarschijnlijk klaar, ik ben nu aan het kijken naar de exacte indeling van de bus. Ik heb een drie- en tweezits bank die opklapbaar zijn (naar voren opklapbaar op zichzelf) en zit nu te denken om alleen de 3-zits bank te monteren, inclusief gordels, midden in de bus. Daarachter opslag (o.a. voor matrassen en bodemplaten bed) en het bed over de hele breedte van de achterkant van de bus via de opgeklapte 3-zitsbank zo ver mogelijk tot aan het keukentje te laten komen. Hoe ik hem aan de voorkant wil ondersteunen weet ik nog niet, maar ik zou op die manier een bed van 1,60 breed bij 2,00 meter moeten kunnen maken. Keukentje wil ik achter de bestuurdersstoel maken, in de breedte niet langs de achterwand, maar in de breedte van de bus, om zoveel mogelijk ruimte voor het bed te behouden.
Even wat foto's van het kaalmaken van de bus:

De bus
De dubbele cabine
Begin verwijderen DC
Verwijderen bodemplaat (VEEL kit)
De bus is leeg

Inpassen één van de twee oude Honda 4-taktjes