Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Transporter verlagen met originele veren
Transporter verlagen met originele veren
Ik heb etka even uitgepluist.
Nou zag ik dat er een verlaagde transporter bestaat (een 2md lowered suspension)
Na dit nagekeken te hebben zag ik dat alleen de veren 1 stapje lichter zijn.
Dus stel ik heb een gewichtsklasse van voor 5 en achter 4 (0je en 0yd)
Dan heeft een verlaagde transporter de veren er op zitten van klasse 4 en 3.
Als ik dus een veer uit klasse 3 voor zet en klasse 2 achter zal ik in principe ook verlaagd zijn.
Wie weet hoe dit zit ? hoeveel lager het is?
een multivan heeft ook een verlaagd onderstel maar die heeft ook weer andere schokbrekers.
Ik heb nu een kw verlagingsset (alleen veren) 3cm maar die is zo ontzettend stug dat dat die 3 cm niet waard is.
Dus ik dacht gewoon de originele veren maar dan een klasse lichter of 2.
Wie heeft ervaring?
Nou zag ik dat er een verlaagde transporter bestaat (een 2md lowered suspension)
Na dit nagekeken te hebben zag ik dat alleen de veren 1 stapje lichter zijn.
Dus stel ik heb een gewichtsklasse van voor 5 en achter 4 (0je en 0yd)
Dan heeft een verlaagde transporter de veren er op zitten van klasse 4 en 3.
Als ik dus een veer uit klasse 3 voor zet en klasse 2 achter zal ik in principe ook verlaagd zijn.
Wie weet hoe dit zit ? hoeveel lager het is?
een multivan heeft ook een verlaagd onderstel maar die heeft ook weer andere schokbrekers.
Ik heb nu een kw verlagingsset (alleen veren) 3cm maar die is zo ontzettend stug dat dat die 3 cm niet waard is.
Dus ik dacht gewoon de originele veren maar dan een klasse lichter of 2.
Wie heeft ervaring?
Re: Transporter verlagen met originele veren
ik weet niet of iedere multivan een verlaagd onderstel heeft
mijn ouders hebben een multivan startline 2.5 3.0 ton max gvw
ik heb een transporter 2.5 2.8 ton max gvw en die van mij staat achter ongeveer 1,5 cm lager
dan hun multivan en beide leeg (behalve ongeveer dezelfde rolstoel aanpassing)
dus ik weet niet of je zomaar kunt zeggen of een multivan lager op de veren staat
die van mijn ouders is natuurlijk wel een startline en dat is niet 100% een echte multivan
ik weet niet of ik je hier mee geholpen heb of dat ik de verwarring alleen maar groter heb gemaakt
mijn ouders hebben een multivan startline 2.5 3.0 ton max gvw
ik heb een transporter 2.5 2.8 ton max gvw en die van mij staat achter ongeveer 1,5 cm lager
dan hun multivan en beide leeg (behalve ongeveer dezelfde rolstoel aanpassing)
dus ik weet niet of je zomaar kunt zeggen of een multivan lager op de veren staat
die van mijn ouders is natuurlijk wel een startline en dat is niet 100% een echte multivan
ik weet niet of ik je hier mee geholpen heb of dat ik de verwarring alleen maar groter heb gemaakt
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3457
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: Transporter verlagen met originele veren
Neem dan een set Eibach veren of een Bilstein set.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Re: Transporter verlagen met originele veren
Mijn Eibach Pro set is ook zo stug als een tiet!
Re: Transporter verlagen met originele veren
over mijn H*R veren ben ik zeer te spreken.
Initiator van http://www.camperfixx.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Leverancier van slaapbanken en bouwpakketten campermeubelen
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3457
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: Transporter verlagen met originele veren
Ligt denk ik eerder aan je platte banden Rick en de originele dempers zijn echt berekend op lading, dus die veren haast niet in.Rick schreef:Mijn Eibach Pro set is ook zo stug als een tiet!
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Re: Transporter verlagen met originele veren
Jeroen T5 204 schreef:Ligt denk ik eerder aan je platte banden Rick en de originele dempers zijn echt berekend op lading, dus die veren haast niet in.Rick schreef:Mijn Eibach Pro set is ook zo stug als een tiet!
Ik heb geen platte banden.
Maar ik vind de Eibach ook wat aan de harde kant.
- Multivan Generation
- Berichten: 34474
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Transporter verlagen met originele veren
Iedere multivan ligt standaard wat lager als de vergelijkbaar gemotoriseerde Transporter,
en ja dit wordt veroorzaakt door de andere veren.
De karakteristiek van de veren is ook anders, lees comfortabeler.
Zoek ook eens naar het topic van Pascal-141 van een paar maanden geleden over multivan veren
Groeten Peter
en ja dit wordt veroorzaakt door de andere veren.
De karakteristiek van de veren is ook anders, lees comfortabeler.
Zoek ook eens naar het topic van Pascal-141 van een paar maanden geleden over multivan veren

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Transporter verlagen met originele veren
ok ik heb nu een sportonderstel van een multivan gekocht met een lichtere klasse veer voor (0jc in plaats van 0je)
Achter zit er een veer op met een blauwe en een witte streep. Deze kan ik niet achterhalen in etka welke klasse deze is.
Maar goed ff een keer tijd vinden om hem eronder te zetten.
En dan ben ik heel benieuwd hoe hoog hij komt.
Hij zal ongetwijfeld hoger dan nu uitkomen maar het comfort(lees: vrouw) wil ook wat.
Achter zit er een veer op met een blauwe en een witte streep. Deze kan ik niet achterhalen in etka welke klasse deze is.
Maar goed ff een keer tijd vinden om hem eronder te zetten.
En dan ben ik heel benieuwd hoe hoog hij komt.
Hij zal ongetwijfeld hoger dan nu uitkomen maar het comfort(lees: vrouw) wil ook wat.

- Multivan Generation
- Berichten: 34474
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Transporter verlagen met originele veren
Daar hebben ze toch sport-BH's voorslider schreef:Hij zal ongetwijfeld hoger dan nu uitkomen maar het comfort(lees: vrouw) wil ook wat.

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Transporter verlagen met originele veren
intussen het multivan sportonderstel er onder gezet.
En wat denk je gewoon weer 3cm omhoog
Dus de theorie dat multivan veren en schokbrekers lager zijn gaat niet op.

En wat denk je gewoon weer 3cm omhoog

Dus de theorie dat multivan veren en schokbrekers lager zijn gaat niet op.
Re: Transporter verlagen met originele veren
Mijn Eibach set was dat ook, omdat ik altijd leeg rijdt heb ik ze er weer onder weg gehaald, het comfort was mij liever.Rick schreef:Mijn Eibach Pro set is ook zo stug als een tiet!
Re: Transporter verlagen met originele veren
En ik zit nota bene met een rolstoel achter het stuur! Soms verklaar ik mezelf voor gek dat ik in die stuiterbak blijf rijden maar ach... Wie mooi wil zijn, moet pijn lijden!heemskerk schreef:Mijn Eibach set was dat ook, omdat ik altijd leeg rijdt heb ik ze er weer onder weg gehaald, het comfort was mij liever.Rick schreef:Mijn Eibach Pro set is ook zo stug als een tiet!
Re: Transporter verlagen met originele veren
Dan heb jij nog het extra comfort van je rolstoelbandenRick schreef:En ik zit nota bene met een rolstoel achter het stuur! Soms verklaar ik mezelf voor gek dat ik in die stuiterbak blijf rijden maar ach... Wie mooi wil zijn, moet pijn lijden!heemskerk schreef:Mijn Eibach set was dat ook, omdat ik altijd leeg rijdt heb ik ze er weer onder weg gehaald, het comfort was mij liever.Rick schreef:Mijn Eibach Pro set is ook zo stug als een tiet!
