Heeft iemand ervaring met de optie UF1: koppelstation voor analoge signalen?
Volgens de stroomschema's zitten onder de bestuurderstoel stekkers (o.a. T10bj en T10bh) die allerlei signalen doorgeven, zoals vaste en geschakelde plus, snelheidssignaal, verlichting, handrem claxon enz.
Ik heb die optie niet besteld op mijn California van 2010, maar die gele en paarse) stekkers zitten er wel. Zijn ze tegenwoordig standaard op de California? Waarom staan ze dan nog in de optielijst van de multivan/bedrijfswagen?
Wie weet hier het fijne van?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Optie UF1 (koppelstation analoge signalen)
- Gerard 136
- Berichten: 309
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:08
Optie UF1 (koppelstation analoge signalen)
Iemand zei: Glimlach, als er problemen zijn, het kan altijd erger.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.
Gerard.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.
Gerard.
Re: Optie UF1 (koppelstation analoge signalen)
Hallo Gerard,
Op een California wordt nooit een UF1 geleverd. Ik vraag me ook af of deze wel mee te bestellen is.
Ik heb een beschrijving van alle signalen die er in de UF1 Schnitstelle te vinden zijn. De kleur codering is hetzelfde voor de aanwezige signalen bij de UF1 en de UF0 die bij jouw auto gemonteerd zit (standaard).
Ik heb geprobeerd het bestand bij te voegen maar deze is te groot. Stuur me even je rechtstreekse mail adres dan lukt het wel.
Groet RIck
Op een California wordt nooit een UF1 geleverd. Ik vraag me ook af of deze wel mee te bestellen is.
Ik heb een beschrijving van alle signalen die er in de UF1 Schnitstelle te vinden zijn. De kleur codering is hetzelfde voor de aanwezige signalen bij de UF1 en de UF0 die bij jouw auto gemonteerd zit (standaard).
Ik heb geprobeerd het bestand bij te voegen maar deze is te groot. Stuur me even je rechtstreekse mail adres dan lukt het wel.
Groet RIck
- Gerard 136
- Berichten: 309
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:08
Re: Optie UF1 (koppelstation analoge signalen)
Ik heb nog eens goed onder de bestuurdersstoel gekeken, maar daar zitten de stekkers toch niet.
Ik vergiste me dus. Voor zover ik kan nagaan, bestaat de UF1 optie dus uit 3 extra stekkers, waarop de analoge signalen staan.
P.S. Rick, je hebt een pb mailtje.
Ik vergiste me dus. Voor zover ik kan nagaan, bestaat de UF1 optie dus uit 3 extra stekkers, waarop de analoge signalen staan.
P.S. Rick, je hebt een pb mailtje.
Iemand zei: Glimlach, als er problemen zijn, het kan altijd erger.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.
Gerard.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.
Gerard.
Re: Optie UF1 (koppelstation analoge signalen)
staat bij Tips en Tricks, zie "koppelstation analoge signalen"
- Gerard 136
- Berichten: 309
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:08
Re: Optie UF1 (koppelstation analoge signalen)

Dit document bedoelde jij waarschijnlijk ook, Rick? In elk geval bedankt. Mijn vraag is beantwoord.
Nu nog zien of ik het op de Cali kan bestellen. Het lijkt nodig te zijn voor de luchtvering. Anders moeten ze allerlei signalen onder het dashboard vandaan pulken.
@ Rick: Wat bedoelde je met UF0? Een versimpelde UF1 of "UF1niet aanwezig"?
Iemand zei: Glimlach, als er problemen zijn, het kan altijd erger.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.
Gerard.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.
Gerard.
Re: Optie UF1 (koppelstation analoge signalen)
Hallo Gerard,
de UF0 is een simpelere versie van de UF1, dat heb je goed.
Alle signalen die in de California nodig zijn voor het camper gebruik kunnen uit de UF0 gehaald worden, meer is er af fabriek niet nodig.
de UF1 is door de fabriek bedacht om carrosseriebedrijven een mogelijkheid te geven om signalen af te nemen zonder in de kabelboom te moeten zoeken. Door met connectoren te werken is storing zoeken dan makkelijker: als de connectoren losgekoppeld zijn:
- is de storing weg; dan komt het door de carrosseriebouwer
- is de storing er nog; dan zit het in het voertuig
Hiermee kan men makkelijk bepalen wie er in de garantietijd op draait voor de kosten.
Als je vragen hebt mbt de luchtvering, weet je me te vinden.
Groeten Rick
de UF0 is een simpelere versie van de UF1, dat heb je goed.
Alle signalen die in de California nodig zijn voor het camper gebruik kunnen uit de UF0 gehaald worden, meer is er af fabriek niet nodig.
de UF1 is door de fabriek bedacht om carrosseriebedrijven een mogelijkheid te geven om signalen af te nemen zonder in de kabelboom te moeten zoeken. Door met connectoren te werken is storing zoeken dan makkelijker: als de connectoren losgekoppeld zijn:
- is de storing weg; dan komt het door de carrosseriebouwer
- is de storing er nog; dan zit het in het voertuig
Hiermee kan men makkelijk bepalen wie er in de garantietijd op draait voor de kosten.
Als je vragen hebt mbt de luchtvering, weet je me te vinden.
Groeten Rick