Hallo,
Ik heb een t4 2.5 die met een koude motor inhoudt en geen vermogen levert soms roken
er zit een storing in de G80 (naaldliftsensor) alleen die zit er al een enige tijd in en toen liep hij er goed om.
Als de auto wat warmer is dan trekt hij al wat beter en is het dan af en toe dat hij geen vermogen levert.
Vacuum slangen zijn allemaal goed . Timing staat op 38 maar dat kan zijn dat hij nog later staat want 38 is toch een minimale waarde ?'
Kan er door een kapotte G80 een verkeerde timing weergeven ?
EGR is afgedopt
Wat denken jullie ervan ?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
inhouden
- Multivan Generation
- Berichten: 34478
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: inhouden
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: inhouden
het gaat nu om een andere bus
Bij die in de andere topic lag het aan de TIMING Die stond op 0 .
waar ik nu mee bezig ben staat de timing op 38 en bij verstellen van de looprol veranderd de timing niet , moet de timing eerst goed staan voordat je naar een lmm of n75 kijkt ?
De symptomen zijn wel ongeveer gelijk alleen liep de andere bus veel slechter waar de timing 0 van was (bij koude motor) Waar kan dat aan liggen dat het alleen bij een koude motor is ? Toch de timing eerst goed zetten of een log maken van 3 8 en 11 evt injectie ?
Kan een kapotte naaldliftsensor nog invloed hebben op inhouden bij koude motor , invloed hebben op timing ?
Wat doet een kapotte naaldliftsensor met de motor ?
Bij die in de andere topic lag het aan de TIMING Die stond op 0 .
waar ik nu mee bezig ben staat de timing op 38 en bij verstellen van de looprol veranderd de timing niet , moet de timing eerst goed staan voordat je naar een lmm of n75 kijkt ?
De symptomen zijn wel ongeveer gelijk alleen liep de andere bus veel slechter waar de timing 0 van was (bij koude motor) Waar kan dat aan liggen dat het alleen bij een koude motor is ? Toch de timing eerst goed zetten of een log maken van 3 8 en 11 evt injectie ?
Kan een kapotte naaldliftsensor nog invloed hebben op inhouden bij koude motor , invloed hebben op timing ?
Wat doet een kapotte naaldliftsensor met de motor ?
- Multivan Generation
- Berichten: 34478
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: inhouden
Die zorgt er voor dat de bus in een soort van noodloop gaat.timt4 schreef:het gaat nu om een andere bus
Bij die in de andere topic lag het aan de TIMING Die stond op 0 .
waar ik nu mee bezig ben staat de timing op 38 en bij verstellen van de looprol veranderd de timing niet , moet de timing eerst goed staan voordat je naar een lmm of n75 kijkt ?
JA
De symptomen zijn wel ongeveer gelijk alleen liep de andere bus veel slechter waar de timing 0 van was (bij koude motor) Waar kan dat aan liggen dat het alleen bij een koude motor is ? nadat de bus op temperatuur is gekomen,
dan gaan de inspuitwaarden iets naar boven
Toch de timing eerst goed zetten of een log maken van 3 8 en 11 evt injectie ?
Eerst de timing goed zetten, anders krijg je een vreemd beeld bij loggen.
Kan een kapotte naaldliftsensor nog invloed hebben op inhouden bij koude motor ,
ja
invloed hebben op timing ?
Beetje, er is een controlesensor waarbij de inspuiting gecorrigeerd wordt, die niet goed functioneerd
Wat doet een kapotte naaldliftsensor met de motor ?
Laat me raden, is dit ook een 88 pk TDI?
Groeten Peter
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: inhouden
verlies van trekkrachttimt4 schreef:
Wat doet een kapotte naaldliftsensor met de motor ?
(licht)ratelende motor
onregelmatig draaien
motorstoringslampje gaat branden
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: inhouden
toch raar dat het alleen voorkomt bij koude motor , is daar nog een verklaring voor ?
@ multivan 88pk of 102pk heb er niet opgelet
@ multivan 88pk of 102pk heb er niet opgelet
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: inhouden
Bij een vriend van me ging vorige zomer ook de naaldhoogtesensor kapot , hij had er bij koude motor helemaal geen last van , alleen bij warme motor , en meer bepaald als hij na een lange, stevige rit even stopte (om bvb te tanken of iets te gaan eten) , en dan terug verder reed op de snelweg , dan had hij er last van . Tijdens het dagelijkse woon/werk verkeer (gewone wegen ) had hij er geen last van.timt4 schreef:toch raar dat het alleen voorkomt bij koude motor , is daar nog een verklaring voor ?
@ multivan 88pk of 102pk heb er niet opgelet
Dus ja , hoe verklaar je dat dan ?
Uitlezen gaf dan aan dat dat naaldhoogtesensor eraan was , na die verstuiver te hebben vervangen , was het probleem opgelost .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper