Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Electro specialist gevraagd
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 11 feb 2014, 16:32
Electro specialist gevraagd
Beste Weetjewellers,
Mijn t5 uit 2007 geeft al bijna een jaar aan dat het linker portier open staat.
Hierdoor doet mijn cv het niet, erg vervelend al zon lange tijd de deuren met de sleutel op slot doen :(
Ik heb onderhand al 3 andere sloten in de deur geprobeerd, kabelboom in de deur vervangen, deur scharnieren gesteld, comfort module vervangen en de geoxideerde stekker vervangen en nieuwe op gesoldeerd netjes met krimpkousjes.
Maar nog steeds blijft het lampje bestuurders portier open branden.
Bij uitlezen krijg ik foutcode j386 sensor, de sluitsensor in de bestuurders portier.
Op het moment ben ik mijn dashboard en kachel unit aan het vervangen voor die van een multivan, mijn dash is er nu af en wil alle draden controleren op draadbreuk.
Ik zoek dus de kleuren draden die hiermee te maken kunnen hebben, ik was via internet al achter gekomen dat er paars wit van de deur, oranje/groen vanaf de comfortmodule naar boardcomputer hoop dat iemand mij wat info kan geven hierover want een compleet stroomloopschema is niet te vinden online.
Welke kleur draad in het slotmechaniek is van het sluitingssignaal? heb onder andere: blauw/geel, geel/blauw, paars/wit
Is het mogelijk een draad door te lussen?
Er is een periode geweest dat wanneer ik op de snelweg harder dan 110 km/h reed het lampje uitging, leek mij toen een probleem met het slot en de sluitingssensor, maar kon ook een massa probleem zijn leek mij want nieuw slot geprobeerd ook zonder portier en kreeg hem niet uit.
Alvast bedankt
Mijn t5 uit 2007 geeft al bijna een jaar aan dat het linker portier open staat.
Hierdoor doet mijn cv het niet, erg vervelend al zon lange tijd de deuren met de sleutel op slot doen :(
Ik heb onderhand al 3 andere sloten in de deur geprobeerd, kabelboom in de deur vervangen, deur scharnieren gesteld, comfort module vervangen en de geoxideerde stekker vervangen en nieuwe op gesoldeerd netjes met krimpkousjes.
Maar nog steeds blijft het lampje bestuurders portier open branden.
Bij uitlezen krijg ik foutcode j386 sensor, de sluitsensor in de bestuurders portier.
Op het moment ben ik mijn dashboard en kachel unit aan het vervangen voor die van een multivan, mijn dash is er nu af en wil alle draden controleren op draadbreuk.
Ik zoek dus de kleuren draden die hiermee te maken kunnen hebben, ik was via internet al achter gekomen dat er paars wit van de deur, oranje/groen vanaf de comfortmodule naar boardcomputer hoop dat iemand mij wat info kan geven hierover want een compleet stroomloopschema is niet te vinden online.
Welke kleur draad in het slotmechaniek is van het sluitingssignaal? heb onder andere: blauw/geel, geel/blauw, paars/wit
Is het mogelijk een draad door te lussen?
Er is een periode geweest dat wanneer ik op de snelweg harder dan 110 km/h reed het lampje uitging, leek mij toen een probleem met het slot en de sluitingssensor, maar kon ook een massa probleem zijn leek mij want nieuw slot geprobeerd ook zonder portier en kreeg hem niet uit.
Alvast bedankt
Re: Electro specialist gevraagd
Effe dit lezen:
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-01331.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gr, Geert
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-01331.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gr, Geert
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 11 feb 2014, 16:32
Re: Electro specialist gevraagd
Goud! goeie info bedankt
Het probleem is al een jaar, als de dynamo of accu defect is zal dit toch wel een groter probleem zijn geworden onderhand?
Morgen meteen nieuwe accu halen en alle zekeringen vervangen.
Bedrading, contacten slotcontact enz. heb ik allemaal al vervangen
Zou dit het dan eindelijk zijn???
Het probleem is al een jaar, als de dynamo of accu defect is zal dit toch wel een groter probleem zijn geworden onderhand?
Morgen meteen nieuwe accu halen en alle zekeringen vervangen.
Bedrading, contacten slotcontact enz. heb ik allemaal al vervangen
Zou dit het dan eindelijk zijn???
- Gerard 136
- Berichten: 309
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:08
Re: Electro specialist gevraagd
Als de accu of dynamo stuk is zou je wel meer problemen hebben...
Heb je VCDS al gebruikt (of laten gebruiken) om alle foutcodes uit te lezen?
Heb je VCDS al gebruikt (of laten gebruiken) om alle foutcodes uit te lezen?
Iemand zei: Glimlach, als er problemen zijn, het kan altijd erger.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.
Gerard.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.
Gerard.
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 11 feb 2014, 16:32
Re: Electro specialist gevraagd
let op: voordat je de accu loskoppelt of er uit haalt: zorg dat je met behulp van VCDS een complete Autoscan hebt gesafed op je de pc. Lees deze link.
test de accu (Ctek MXS 5.0 / Midtronics / Ctek Testmate Mini)
Is dit echt nodig?
test de accu (Ctek MXS 5.0 / Midtronics / Ctek Testmate Mini)
Is dit echt nodig?
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 11 feb 2014, 16:32
Re: Electro specialist gevraagd
Ik heb hem zelf met vagcom uitgelezen en kwam alleen dat portier telkens naar voren.Gerard 136 schreef:Als de accu of dynamo stuk is zou je wel meer problemen hebben...
Heb je VCDS al gebruikt (of laten gebruiken) om alle foutcodes uit te lezen?
Nu ik dit lees over dynamo en accu vervangen kan ik het me wel inbeelden, heeft hiervoor met 2 accus gereden en zware geluidsinstalatie dus hebben het wel te verduren gehad. accu is ook al oud kan geen kwaad een nieuwe te nemen.
Dit is minder werk dan wat ik laatst edagen gedaan heb, hele dashboard eruit en komplete draadboom uit de tape gehaald en alle draden op breuken gecontroleerd.(had toch niks beters te doen)
Ga meteen alles met bitumen behangen nou ik hier toch ben en nieuwe kachel plaatsen met electrische bediening, airco en climatronic

-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 11 feb 2014, 16:32
Re: Electro specialist gevraagd
Bedankt voor het meedenken alvast zo snel
Begint helaas schaars te worden op het forum

Begint helaas schaars te worden op het forum
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: Electro specialist gevraagd
Nou,dat valt toch wel mee!vwtransporterleiden schreef:Bedankt voor het meedenken alvast zo snel![]()
Begint helaas schaars te worden op het forum




groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 11 feb 2014, 16:32
Re: Electro specialist gevraagd
Nou mensen,
Alle zekeringen zijn vervangen voor nieuwe, massa is eraf geweest zekering houder paar keer goed met contact reiniger schoon gemaakt (contact 60)
Nieuwe accu geplaatst, was 61 ah nu 95 ah.
Lampje brand nog steeds, en klikker werkt nog steeds niet.
Van de week de dynamo ook maar vervangen voor een nieuwe, vermoed dat dat het niet is maar voor de zekerheid.
Dan maar laten uitlezen en alle meldingen wissen.
Multivan dashboard is geplaatst, schutboard vol met bitumen geplakt (wat een verschil)
Heb paar dagen zonder dashboard rondgereden en sinds die bitumen op het schutbord zit merk je echt duidelijk verschil.
Kachel is verwijderd, was er toch niet stuk van. ga er een elektrische voor in de plaats maken.
Weet iemand hoe dit zit met de apk wat interieur filter en kachel betreft?
Alvast bedankt!
Alle zekeringen zijn vervangen voor nieuwe, massa is eraf geweest zekering houder paar keer goed met contact reiniger schoon gemaakt (contact 60)
Nieuwe accu geplaatst, was 61 ah nu 95 ah.
Lampje brand nog steeds, en klikker werkt nog steeds niet.
Van de week de dynamo ook maar vervangen voor een nieuwe, vermoed dat dat het niet is maar voor de zekerheid.
Dan maar laten uitlezen en alle meldingen wissen.
Multivan dashboard is geplaatst, schutboard vol met bitumen geplakt (wat een verschil)
Heb paar dagen zonder dashboard rondgereden en sinds die bitumen op het schutbord zit merk je echt duidelijk verschil.
Kachel is verwijderd, was er toch niet stuk van. ga er een elektrische voor in de plaats maken.
Weet iemand hoe dit zit met de apk wat interieur filter en kachel betreft?
Alvast bedankt!
-
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 17 aug 2013, 14:28
- Locatie: Ruinerwold
Re: Electro specialist gevraagd
Als de aanjager het maar doet is het goed voor de apk. En wat betreft die storing: wat doet hij als je de 2 draden doorverbind van de deurschakeling? Ik weet alleen zo de kleuren niet uit mn hoofd...
Geld lijkt op vet. Van beide is er genoeg, maar altijd op de verkeerde plaatsen
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 11 feb 2014, 16:32
Re: Electro specialist gevraagd
Ja dat wil ik ook graag uit proberen.
Komen 5 draden uit het slotmechanisme, uit me hoofd: blauw/geel, geel/blauw, wit/paars, groen/geel en paars/geel
Ik vermoed dat blauw/geel en geel/blauw het niet zijn. en een zwarte maar gaat niet via de stekker vanuit de hoofddraadboom maar via een andere stekker
Kan ik op de andere proberen contact te maken met een schakel draad 12v? Kan ik kijken of er zo wel contact word gemaakt...
Ook zit er aan de stekker vanuit de auto een gele draad maar die loopt niet naar de stekker van de deur draadboom?
Weet iemand of deze naar het slot hoort te gaan?
Komen 5 draden uit het slotmechanisme, uit me hoofd: blauw/geel, geel/blauw, wit/paars, groen/geel en paars/geel
Ik vermoed dat blauw/geel en geel/blauw het niet zijn. en een zwarte maar gaat niet via de stekker vanuit de hoofddraadboom maar via een andere stekker
Kan ik op de andere proberen contact te maken met een schakel draad 12v? Kan ik kijken of er zo wel contact word gemaakt...
Ook zit er aan de stekker vanuit de auto een gele draad maar die loopt niet naar de stekker van de deur draadboom?
Weet iemand of deze naar het slot hoort te gaan?
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 11 feb 2014, 16:32
Re: Electro specialist gevraagd
iemand die me kan helpen met de draden uit het slotmechanisme???
Asltublieft
Asltublieft

-
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 17 aug 2013, 14:28
- Locatie: Ruinerwold
Re: Electro specialist gevraagd
Als ik het wist zou ik het je zeggen... Heb alleen geen idee meer welke kleuren het waren...
Geld lijkt op vet. Van beide is er genoeg, maar altijd op de verkeerde plaatsen
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 11 feb 2014, 16:32
Re: Electro specialist gevraagd
komen 6 draden uit:
1 Paars/geel: ?????
2 Blauw/geel: ????
3------
4 Geel/blauw: ???
5 Groen/geel: ????
6--------
7 bruin: massa
8 Zwart: geschakelde + (?)
1 Paars/geel: ?????
2 Blauw/geel: ????
3------
4 Geel/blauw: ???
5 Groen/geel: ????
6--------
7 bruin: massa
8 Zwart: geschakelde + (?)
Re: Electro specialist gevraagd
1 paars geel = motor
2 blauw geel = motor
3 = safe
4 geel blauw = dicht
5 groen geel = op slot
6 geel blauw = open
7 ---
8 zwart = TK (Tür Kontakt?)
Een gele draad kan de schakeldraad voor klapfunctie v.d. spiegel zijn (heb je wel een regelapparaat J351 voor nodig, aansluiting 12).
Voor zover ik kan zien zitten er verder geen gele draden in de deur. (wel andere kleuren gecombineerd met geel)
2 blauw geel = motor
3 = safe
4 geel blauw = dicht
5 groen geel = op slot
6 geel blauw = open
7 ---
8 zwart = TK (Tür Kontakt?)
Een gele draad kan de schakeldraad voor klapfunctie v.d. spiegel zijn (heb je wel een regelapparaat J351 voor nodig, aansluiting 12).
Voor zover ik kan zien zitten er verder geen gele draden in de deur. (wel andere kleuren gecombineerd met geel)
Mijn T5 Caravelle is inmiddels ingeruild op een Passat.