dat vind ik ook maar ik kan er geen andere verklaring aan geven.
andere kant is misschien de betere wegligging met de 20inch ook een aanleiding om "sportiever"te rijden en dus meer te verbruiken.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Welke maat Velgen en verbruik.
Re: Welke maat Velgen en verbruik.
Problemen bestaan niet.
Uitdagingen zijn er wel.
Uitdagingen zijn er wel.
Re: Welke maat Velgen en verbruik.
Ik herinner me een artikel in een bekend Duits autotijdschrift over aqua planing. Teneur van het verhaal: Hoe breder de band hoe meer last van aqua planing.
Initiator van http://www.camperfixx.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Leverancier van slaapbanken en bouwpakketten campermeubelen
Re: Welke maat Velgen en verbruik.
uiteraard met regen gaat het niet op voor de betere wegligging maar als brede banden slechtere wegligging zouden hebben dan hadden ze in de formule 1 wel op fietsbanden met profiel gereden 

Problemen bestaan niet.
Uitdagingen zijn er wel.
Uitdagingen zijn er wel.
Re: Welke maat Velgen en verbruik.
bij F1 rijden ze droog met andere banden dan bij nat. Mij is onbekend wat voor soort banden ze gebruiken bij sneeuw.
Initiator van http://www.camperfixx.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Leverancier van slaapbanken en bouwpakketten campermeubelen
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Welke maat Velgen en verbruik.
De "standaard"maat banden , de bestelwagenbanden houden voor geen meter de baan , de bredere banden /laagprofielbanden zijn sportievere banden , ontworpen met het oog op grip en bieden gegarandeerd véééél betere grip dan die standaard kruiwagenbanden ...jwlos schreef:uiteraard met regen gaat het niet op voor de betere wegligging maar als brede banden slechtere wegligging zouden hebben dan hadden ze in de formule 1 wel op fietsbanden met profiel gereden
De standaard bestelwagenbanden zijn ontworpen om veel km te kunnen rijden , en liefst aan "opa-rijstijl" , want eens je met die banden een beetje sportief probeert te rijden , ga je gegarandeerd de gracht in ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Welke maat Velgen en verbruik.
compleet mee eens pascal.
ik denk dat dunne banden ook meer invloed hebben op het rijgedrag dan alleen verlagen.
verlagen en dunne banden rijdt uiteraard nog strakker maar dat is voor de rest van de bus dan weer niet zo lekker,
En nu weer terug naar de topic.
brede banden hebben een hoger verbruik dan de standaard 195 banden
ik denk dat dunne banden ook meer invloed hebben op het rijgedrag dan alleen verlagen.
verlagen en dunne banden rijdt uiteraard nog strakker maar dat is voor de rest van de bus dan weer niet zo lekker,
En nu weer terug naar de topic.
brede banden hebben een hoger verbruik dan de standaard 195 banden
Problemen bestaan niet.
Uitdagingen zijn er wel.
Uitdagingen zijn er wel.
Re: Welke maat Velgen en verbruik.
Anno schreef:bij F1 rijden ze droog met andere banden dan bij nat. Mij is onbekend wat voor soort banden ze gebruiken bij sneeuw.


Standaard 195 op een T5? Ik dacht dat minimaal 205/65R16 standaard was.jwlos schreef: [...]
brede banden hebben een hoger verbruik dan de standaard 195 banden
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe)
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe)
