Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

gloeiers

vragen over de T4
Plaats reactie
Tonnie 483
Berichten: 100
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:31
Contacteer:

gloeiers

Bericht door Tonnie 483 »

Welke gloeiers kan ik het beste kopen voor mijn 1.9 td .,want die ik monteer gaan meestal maar een jaar mee.
gr.tonnie
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: gloeiers

Bericht door repelsteeltje »

als ze maar een jaar meegaan heb je of een probleem met je gloeirelais, of pissende verstuivers.

zijn ze totaal weggebrand als je ze er uit haalt, zo ja, ga dan voor een setje nieuwe nozzels voor de verstuivers. niet eens zo heel duur meer via ebay duitsland.
Gebruikersavatar
Geert G
Berichten: 1030
Lid geworden op: 20 mar 2011, 10:22
Locatie: Venray, Noord-Limburg

Re: gloeiers

Bericht door Geert G »

repelsteeltje schreef:als ze maar een jaar meegaan heb je of een probleem met je gloeirelais, of pissende verstuivers.

zijn ze totaal weggebrand als je ze er uit haalt, zo ja, ga dan voor een setje nieuwe nozzels voor de verstuivers. niet eens zo heel duur meer via ebay duitsland.
Zo maar nozzels omschroeven, is "Not Done"
Je moet ze afpersen + uitshimmen op de juiste openingsdruk.
Komt iets meer bij kijken. :bonk
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: gloeiers

Bericht door repelsteeltje »

staan er genoeg in een soort ruilsysteem..... maar waarschijnlijk is er wel iemand hier in de club met een verstuiverafperspomp ook.

Bij de weg is mijn ervaring dat een bosch verstuiver met nieuwe bosch nozzels in 98% van de gevallen binnen de toleranties staat als de originele veer en vulplaat gebruikt wordt. Ik durf dit wel te gokken.
Met goedkopere merken kan dit wel anders liggen!! en het blijft natuurlijk altijd eigen risico :nuts

veel vaker worden fouten gemaakt door de oude brandplaten wederom te monteren. dat kan dus echt niet.
Tonnie 483
Berichten: 100
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:31
Contacteer:

Re: gloeiers

Bericht door Tonnie 483 »

Maar als de verstuivers slecht zijn ,dan moet dat toch ook aan het rijden te merken zijn ,of niet . Daarom dacht ik dat het de gloeiers zijn .Moet er wel bij zeggen,dat ik mijn bus een jaar of acht terug ,op de rollerbank heb laten opschroeven naar 95 pk , en heb daar toen ook een intercooler op geplaatst .
Gr. Tonnie
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: gloeiers

Bericht door repelsteeltje »

dan weet je nu gelijk waarom je gloeipitten verbranden..... zal wel met ffe meer geweld gaan in de wervelkamer dan dat goed is voor het spulletje.

rotte verstuivers merk je aan slecht aanslaan, koud en warm, walmen, roeten, stinken, kloppende geluiden, onregelmatig lopen, hoog brandstofgebruik enz.
verstuivers zijn slijtdelen, met ca 2 ton is het fijne er echt wel vanaf, meestal zijn ze al eerder aan de buurt, zeker met de huidige dieselkwaliteit. (lees schraal en zwavelvrij)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33820
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: gloeiers

Bericht door Multivan Generation »

repelsteeltje schreef:verstuivers zijn slijtdelen, met ca 2 ton is het fijne er echt wel vanaf, meestal zijn ze al eerder aan de buurt, zeker met de huidige dieselkwaliteit. (lees schraal en zwavelvrij)
Dat schreef ik een aantal jaar geleden en toen werd ik voor gek verklaard en bleven hele volksstammen gewoon doorrijden tot einde levensduur van hun bus..
"Want ja, als ik gas geef dan gaat hij nog steeds goed vooruit hoor.."
Yeah right :zwaai
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: gloeiers

Bericht door repelsteeltje »

en het apk meetsysteem is dusdanig simpel dat het eenvoudig te omzeilen is door of de motor te knijpen, of desnoods de wagen op half benzine te laten lopen tijdens de roetmeting....

dus ook daardoor wordt het als onzin verkocht om de inspuitstukken eens op te knappen. ach ja, eigenlijk behoor je er gewoon geld voor reserveren, net als een distributieriem.
Tonnie 483
Berichten: 100
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:31
Contacteer:

Re: gloeiers

Bericht door Tonnie 483 »

Even een update, drie van de vier gloeiers waren kapot ,zeker een paar uur bezig geweest om ze er alleen maar al uit te ktijgen . De prijs voor vier Bosch gloeiers was 60 euro's .Toen ik ze er weer indraaide ,ging de gloeier bij de derde verstuiver (vanaf brandstof pomp )behoorlijk zwaar erin . Alles gemonteerd ,gloeien starten en gelijk lopen ,maar ik hoorde een sissent geluid .Wat blijkt nou, de derde gloeier zar er scheef ingedraait :bonk .Ik zag het al voor me, de bus moet naar de garage, en dat kost weer een hoop .Mijn broer gebeld voor een tip, en hij zij dat ik er zo nieuw schroefdraad moet zien in te snijden . Ik vanochtend naar de winkel voor een M12 snijder .Bij de auto heb ik de brandstofleidingen weg gehaald ,en toen kon ik mooi recht voor het gat komen . Wat spiretes in het gat gespoten , want dan schijn aluminium beter te snijden .En ja hoor , ik heb er weer recht schroefdraad in gekregen,en de gloeier ging er weer mooi recht in .Alles weer gemonteerd,en ontlucht, en toen gestart ,alles draaide gelijk weer , en de gloeier lekt niet .Dit waren twee stresachtige dagen ,maar gelukkig is het weer allemaal goed gekomen .
Gr
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: gloeiers

Bericht door Pascal-141 »

Heb je de schroefdraad van de gloeiers ook eerst nog wat ingevet (met koperpasta of zo) ? (Tegen vastlopen van de schroefdraad ...) Is ook beter om ze volgende keer er makkelijker uit te draaien... :knipoog
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
grafbak
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 dec 2010, 00:30

Re: gloeiers

Bericht door grafbak »

Kopervet is een beetje overbodig als TS ze elk jaar vervangt.
Er is echt wat anders aan de hand, en ik sluit me aan bij degenen die pissende verstuivers genoemd hebben.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: gloeiers

Bericht door Pascal-141 »

grafbak schreef:Kopervet is een beetje overbodig als TS ze elk jaar vervangt.
Er is echt wat anders aan de hand, en ik sluit me aan bij degenen die pissende verstuivers genoemd hebben.
Net omdat ze er zo vaak in en uit gaan , zou ik wat smering aanbevelen :knipoog
Mijn wielbouten zijn ook steeds ingevet , omdat ik 3-4 maal per jaar wielen verander... :knipoog
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
grafbak
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 dec 2010, 00:30

Re: gloeiers

Bericht door grafbak »

Je kan je druk maken om een kledder kopervet, maar als ie een pisser heeft, heeft ie straks een gat in een zuiger. :muur
Plaats reactie