Sinds kort doet de centrale deurvergrendeling in onze California het niet goed meer. We hebben overigens geen afstandsbediening, wel werkte het voorheen zo dat de bus vanaf alle deursloten in een keer afgesloten kon worden.
Vanaf de bestuurderskant is met de sleutel alles nog steeds in 1 keer te openen en te sluiten.
Maar nu is het niet langer mogelijk om vanaf de bijrijdersdeur de andere deuren te sluiten. Nou meen ik bijna 100% zeker te weten dat ik ook vanaf de schuifdeur alles in 1 keer kon sluiten, maar er is wel enige twijfel.
Hoe dan ook kon ik alles wel vanaf de bijrijdersdeur sluiten. Nu niet meer, dus moet steeds omlopen. Niet handig bij een camper.
Logisch denkend kom ik er dan op uit dat het niet kan liggen aan een kapotte zekering, want dan zou de vergrendeling het helemaal niet doen?
Bovendien heb ik al gezien dat de zekering van de vergrendeling ook andere zaken zekert, die het nog wel goed doen.
Ik heb natuurlijk wel rondgekeken op het forum, maar vindt daar allerlei andere scenario's waarbij de vergrendeling het helemaal niet doet of een eigen leven lijkt te lijden. Dat is bij ons dus niet het geval.
Heeft iemand een idee?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
centrale deurvergrendeling
- GroeneBulli
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 14 sep 2012, 11:35
- Locatie: Amsterrrrdam
centrale deurvergrendeling
T4 California Coach 2.5 TDI bouwjaar 1996 Motorblok: ACV diesel 102 PK


Re: centrale deurvergrendeling
draad breuk deur
bijrijderskant
ff handmatig je kabels bewegen en dan kijken of het wel of niet werkt(er zal een hoes omheen ztten )

ff handmatig je kabels bewegen en dan kijken of het wel of niet werkt(er zal een hoes omheen ztten )

Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
- GroeneBulli
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 14 sep 2012, 11:35
- Locatie: Amsterrrrdam
Re: centrale deurvergrendeling
Dank voor de tip, ik ga straks meteen even kijken. Zag ook al dat het misschien kon liggen aan een slecht contactje?
T4 California Coach 2.5 TDI bouwjaar 1996 Motorblok: ACV diesel 102 PK


Re: centrale deurvergrendeling
Heb ik ook gehad, t4 met electro pakket waar onder centrale vergrendeling. De boel is uit elkaar geweest, maar kwam later weer terug. Omdat met mijn alarm (clifford) alles bleef werken, en ook met de sleutel bij bestuurders kant, heb ik het zo gelaten. Volgens mij werken de schuif deur sloten aan de buiten- en binnenkant alleen passief bij een T4. Dus de rest gaat niet mee, ook niet bij de achter klep. - FGroeneBulli schreef:Sinds kort doet de centrale deurvergrendeling in onze California het niet goed meer. We hebben overigens geen afstandsbediening, wel werkte het voorheen zo dat de bus vanaf alle deursloten in een keer afgesloten kon worden.
Vanaf de bestuurderskant is met de sleutel alles nog steeds in 1 keer te openen en te sluiten.
Maar nu is het niet langer mogelijk om vanaf de bijrijdersdeur de andere deuren te sluiten. Nou meen ik bijna 100% zeker te weten dat ik ook vanaf de schuifdeur alles in 1 keer kon sluiten, maar er is wel enige twijfel.
Hoe dan ook kon ik alles wel vanaf de bijrijdersdeur sluiten. Nu niet meer, dus moet steeds omlopen. Niet handig bij een camper.
Logisch denkend kom ik er dan op uit dat het niet kan liggen aan een kapotte zekering, want dan zou de vergrendeling het helemaal niet doen?
Bovendien heb ik al gezien dat de zekering van de vergrendeling ook andere zaken zekert, die het nog wel goed doen.
Ik heb natuurlijk wel rondgekeken op het forum, maar vindt daar allerlei andere scenario's waarbij de vergrendeling het helemaal niet doet of een eigen leven lijkt te lijden. Dat is bij ons dus niet het geval.
Heeft iemand een idee?
- GroeneBulli
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 14 sep 2012, 11:35
- Locatie: Amsterrrrdam
Re: centrale deurvergrendeling
Ik was vorige week bij de garage voor een bliksembezoek om de schakelaar van de alarmverlichting te laten vervangen. Daarbij heeft de garagist waarschijnlijk ook nog een zekeringetje of wat meegenomen, want de centrale deurvergrendeling doet nu meer dan voorheen.
Maar optimaal werkt het nog niet. De ene keer doet ie het wel, de andere keer niet. Ik probeer nog te doorgronden wat nou eigenlijk de werking moet zijn als ie het wel goed doet (wanneer gaat welke deur mee open of op slot) en waar de feitelijke haperingen zitten.
Dat achterklep en zijdeur alleen passief mee open en dicht gaan, gaat bij ons niet (meer) op. De achterklep moet ik tegenwoordig altijd met de sleutel openen, en de zijdeur gaat vaak niet mee op slot.
Soms heb ik ook de indruk dat er een enorme vertraging op het elektrische systeem zit. Van de week hoorde ik de centrale deurvergrendeling zonder dat er iemand aan de deuren zat....
Heb al besloten dat ik de sleutel nooit meer in de bus ga laten zitten, om te voorkomen dat we buitengesloten worden (of ons kroost binnen
)
Als ik te snel na het voorgloeien start, blijft standaard mijn ABS lampje branden, ook zoiets.
Misschien moet ik daar een ander topic aan wijden, ik kan dit forum vol schrijven met dit soort dingen
Maar optimaal werkt het nog niet. De ene keer doet ie het wel, de andere keer niet. Ik probeer nog te doorgronden wat nou eigenlijk de werking moet zijn als ie het wel goed doet (wanneer gaat welke deur mee open of op slot) en waar de feitelijke haperingen zitten.
Dat achterklep en zijdeur alleen passief mee open en dicht gaan, gaat bij ons niet (meer) op. De achterklep moet ik tegenwoordig altijd met de sleutel openen, en de zijdeur gaat vaak niet mee op slot.
Soms heb ik ook de indruk dat er een enorme vertraging op het elektrische systeem zit. Van de week hoorde ik de centrale deurvergrendeling zonder dat er iemand aan de deuren zat....



Als ik te snel na het voorgloeien start, blijft standaard mijn ABS lampje branden, ook zoiets.
Misschien moet ik daar een ander topic aan wijden, ik kan dit forum vol schrijven met dit soort dingen

T4 California Coach 2.5 TDI bouwjaar 1996 Motorblok: ACV diesel 102 PK


Re: centrale deurvergrendeling
ik sluit me aan bij matje86
draadbreuk, bij mij werkte de rechter buiten spiegel niet meer, het kwam door de kabelboom in de linker deur,
alles loopt daar door, als er een draadje breekt of sluiting maakt kun je de gekste dingen krijgen, ja ook spontaan op slot gaan.
groet robbie
draadbreuk, bij mij werkte de rechter buiten spiegel niet meer, het kwam door de kabelboom in de linker deur,
alles loopt daar door, als er een draadje breekt of sluiting maakt kun je de gekste dingen krijgen, ja ook spontaan op slot gaan.
groet robbie
2.5 tdi acv wijsneus 1998 dubbelcabine zwart, 495.000 km eerste eigenaar.
Wie een taalfout vind, mag hem houden.
Wie een taalfout vind, mag hem houden.
Re: centrale deurvergrendeling
de achter klep openen en sluit via de cv als je de sleutel in de goede stand uit het slot haalt
ik dacht rechts om draaien hand bediening - links om cv
ik dacht rechts om draaien hand bediening - links om cv
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,