Hoogste tijd voor een update. Er kwam een korte vakantie tussendoor, maar ik ben nu weer met de bus bezig. Ook ben ik even langsgeweest op het camperweekend en heb daar heel wat inspiratie opgedaan.
De voortgang:
Macmol dakje zit er netjes op
Originele 3-zitsbank is gemonteerd op originele bevestigingsplaats
Te doen:
Gordels
Demontabele lattenbodem
Keukentje
Foto's voortgang:
Dakje

Gesloten dakje

Open dakje
In totaal heeft het monteren van het dakje me bijna 2 dagen gekost, waarbij ik rustig aan heb gedaan en het gros alleen heb gedaan. Eerste dag was het meten, meten, meten, zagen, hoogte van schaal bijwerken, rubberen afdichtingen monteren, hout op maat zagen. Tweede dag was het bevestigen van het houten frame, scharnieren, dakschaal en doek en het afwerken. Herman, bedankt, je dakje is prima!
Bank
De bevestiging van de bank was makkelijk. Ik heb de u-profielen en bevestigingsbouten van de dubbele cabine op maat geslepen en gebruikt. Ik heb de voorgeponste bodempunten doorgeboord (10 mm) en op die plek de bank gemonteerd.
Gordels
Gordels moet ik nog aanschaffen. Omdat mijn bus van origine een bestelbus is zit er nog geen schroefdraad in de bevestigingspunten van de gordels zie foto's:

Bevestigingspunt onder

Bevestigingspunt boven
Ik ga proberen om deze 3 extra zitplaatsen op kenteken te krijgen. Op dit forum en elders lees ik allerlei tegenstrijdige berichten over het wel/niet verkrijgen van zitplaatsen op kenteken met een WV1 chassisnummer (van origine bestelbus). Volgens mij ligt het uiteindelijk allemaal aan de keurmeester en daarom staat de originele 3-zitsbank op de originele plek, gebruik ik originele bevestigingsbouten in de originele u-profielen. Ook de 3-puntsgordels wil ik op de originele bevestigingspunten monteren, maar daar moet ik nog wel op een zo origineel mogelijke manier schroefdraad achter zien te krijgen. Bij de twee onderste bevestigingspunten kun je makkelijk bij, dus daar kan ik makkelijk een bout met een ring achter houden. Het bovenste bevestigingspunt (midden boven het achterste raam/paneel) kun je echter heel moeilijk bereiken, dus als iemand een tip heeft hoe ik daar schroefdraad achter kan krijgen, graag. Ik zit nu te denken aan een moer met een ring die ik via het gat in de hoek van de bus op de juiste plek probeer te krijgen, of dat ik met een opvulbusje ga werken, maar ik ben er nog niet uit.
Lattenbodem
Deze foto is vandaag gemaakt, zo staat het er nu voor, de kist staat er tijdelijk:

Mijn eerste plan was om als Mickel Moen een opklapbare lattenbodem te maken, maar ik hoop een evolutie op zijn idee bedacht te hebben, namelijk een uitschuifbare lattenbodem. Ik wil in de 70 cm achter de opgeklapte bank alle latten van de lattenbodem tegen of op elkaar kunnen leggen. Zodra ik het bed wil maken wil ik de latten naar voren kunnen trekken om tot een bed van 2 meter te komen. De lattenbodem bestaat uit twee delen van 80 cm bij 200 cm, die links, midden en rechts worden ondersteund. De ondersteuningen wil ik met een scharnier of telescopisch uitklappen. Over de precieze uitvoering ga ik de komende dagen mijn hoofd breken.
Keuken
Over de keuken heb ik nog weinig nagedacht, alleen de lokatie achter de bestuurdersstoel staat vast.