Sinja,
zonder geluk vaart niemand wel
Maar jij hebt een engeltje dat heel veel van jou en je bussie houdt, een beschadigde en versprongen DB-snaar loopt meestal niet goed af (financieel gezien)
Icebox schreef:Omdat ik maar zo weinig en kleins aan de bus doe wil ik één topic maken waarin ik zo nu en dan een update geef.
Even nog een kleine voorstel ronde. Dit is Spike, die eigenlijk altijd wel met me mee gaat als ik weg ga met de auto. Of dit nu voor 1 dag is of voor 3 maanden, dat maakt niet uit.
Spike is 'de waker'. Hij ziet de bus als de zijne en is niet altijd even lief voor bezoek dat onverwachts voorbij of in de bus komt. Hij gaat grommen en blaffen en als de persoon in kwestie niet weg gaat dan kan hij overgaan op bijten.
Dit ben ik.
Samen gaan we graag de bergen in.
Op een van de foto's lijkt het of de voorbumper opeens niet is gespoten?
Lijkt trouwens veel op de mijne!
Zowel lopend,
Als rijdend:
Daarnaast houden we ook van 'chillen', met z'n twee passen we precies op de bank.
Zowel op deze manier:
Als deze:
We zijn op verschillende plaatsen geweest. We hebben langs de Atlantische Oceaan gereden
Maar het lievelingsplekje van mij maakt ook al veel goed
Gezien ik studeer heb ik meer vakanties dan mijn lief. Dit zorgt ervoor dat ik vaker alleen weg ben dan dat we samen weg zijn. Als we samen weg zijn dan gaan mijn stiefzoon (9) en pleegzusje (10) ook mee. Zij slapen dan in de tent.
We hebben wel eens pech gehad.
Maar over het algemeen doet hij het nog uitstekend.
Ruim 250.000km, 2.4D uit 1993. Automaat. Mijn trots :)
Ik moest even zoeken naar je reactie. Inderdaad, dat heb je goed gezien. De auto was eerst donkergrijs aan de onderkant. Nu is die 1 kleur en de bumpers zijn ook in kleur gespoten.
Samen met Jos heb ik een nieuwe kentekenplaathouder (MET WJW) gemonteerd. Ik wilde graag het logo aan de achterkant ook zwart spuiten maar kreeg deze niet los. Nu hebben we de plaat losgemaakt om te zien hoe dat komt (lijm) en ook zagen we oude schroefgaten zitten die dicht geplamuurd zijn. Om deze vroegere gaten is het nu gaan roesten. Ik heb van verschillende mensen verschillende tips gekregen dus wil nog eenmaal vragen hoe ik dit zelf(!) het beste kan aanpakken.
Verder is ie weer voor de APK geweest. Fuseekogel weer naar de knoppen (die gaan hard heb ik het idee...) en de uitlaat hing wat los. Verder prima.
Ik heb wat mogen slopen aan de auto's bij Ismet en heb raamrubbers gevonden. Ik wil proberen om deze weer soepel te maken. Ook hier heb ik vele manieren over kunnen vinden, heeft iemand DE oplossing?
Ik ben nu enkel nog op zoek naar een goedkoop setje grill/roosters voor de voorkant en een plaat voor de achterklep. Mocht iemand iets hebben voor een zachte prijs dan houd ik mij aanbevolen.
Ik geloof dat Ismet mijn banden niet zo mooi vind want hij blijft vragen of ik die banden wil houden. Ze zitten er nu een dikke 50.000km onder en doen het nog prima, ik vroeg mij alleen af; kunnen deze banden de levensduur van de fuseekogels verkorten?
Icebox schreef:Ik heb wat mogen slopen aan de auto's bij Ismet en heb raamrubbers gevonden. Ik wil proberen om deze weer soepel te maken. Ook hier heb ik vele manieren over kunnen vinden, heeft iemand DE oplossing?
ik vroeg mij alleen af; kunnen deze banden de levensduur van de fuseekogels verkorten?
Alvast bedankt.
Groetjes.
Dag Sinja,
rubbers wellicht met pure Dreft afwasmiddel , in laten trekken, drogen en daarna met talkpoeder behandelen.
Ik zou liever voor raamrubbers nieuwe hebben bijvoorbeeld via autotaalglas, dan zijn ze in ieder geval soepel tegen een veel fatsoenlijkere prijs als bij een dealer.
Over je banden, stuur je vaak terwijl je stilstaat?
Dankje Peter. Ik stuur niet als de auto stil staat. Veel stoepjes neem ik ook niet mee. Hooguit een boel drempels waar ik beschaafd overheen rijd.
Bart, ik heb van verschillende mensen mogen vernemen dat dergelijke banden toch wel van pas zijn gekomen in IJsland. En daarnaast gewoon mooi natuurlijk. Plaats je een foto als ze eronder liggen?
Wat baal ik. Mijn lief kan geen vijf weken vrij krijgen. Dit betekent dat we niet naar Marokko kunnen (ik wil me niet hoeven haasten). We kiezen er dan maar voor om naar auschwitz te gaan met uitstapjes naar onder andere de vw fabriek, Berlijn, Dresden en Praag.
Dat is balen, dat kunnen we ons voorstellen, dat je je voorgenomen droomreis niet kunt maken! Maar: Oost-Europa is ook heel mooi en interessant. En vergeet nooit: het is niet de bestemming die bepaalt of een vakantie een succes is, maar het zijn altijd de reis en de reisgenoten!
Icebox schreef:Wat baal ik. Mijn lief kan geen vijf weken vrij krijgen. Dit betekent dat we niet naar Marokko kunnen (ik wil me niet hoeven haasten). We kiezen er dan maar voor om naar auschwitz te gaan met uitstapjes naar onder andere de vw fabriek, Berlijn, Dresden en Praag.
Wanneer zou je richting Auschwitz en de VW fabriek gaan Sinja ?
Ik plan namelijk ook om die beide te doen binnenkort .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Icebox schreef:Wat baal ik. Mijn lief kan geen vijf weken vrij krijgen. Dit betekent dat we niet naar Marokko kunnen (ik wil me niet hoeven haasten). We kiezen er dan maar voor om naar auschwitz te gaan met uitstapjes naar onder andere de vw fabriek, Berlijn, Dresden en Praag.
Da's echt balen. Maar ieder nadeel heeft zijn voordeel, zien we jullie dan bij het camperweekend in september?
Home is where the Van is.
Volkswagen California Club 1994