Na jaren rond te hebben gereden in een Volvo ga ik weer terug naar een Transporter. Ik heb zelf goede ervaringen met de T5, zowel met de 1,9 motor als met de 2,5 motor met 130 pk. De auto ga ik als particulier kopen en de bedoeling is dat ik er met mijn 3 kids een jaar of 10 in rond ga toeren, veelal richting zuid Italië. Dus veel km`s. Ik ben een redelijk rustige rijden maar trekkracht is fijn met name omdat er een caravan meegaat.
Morgen wil ik gaan kijken voor een T5 met 130 pk en 250.000 op de teller. Alle onderhoud is gedaan en daar zijn geen gekke dingen uit gekomen. Wel is de turbo een keer kapot gegaan.
Op marktplaats staan een paar mooie Transporters aangeboden. Op zich vind ik de T4 ook prima, en ik denk dat ik met rond de 100 pk ook goed uit de voeten kan. Er staan een paar mooie vanaf het jaar 2000 en die vind ik ook het mooist...
Beide hebben mijn voorkeur maar de T5 vind ik het fijnst omdat ik daar al vertrouwd mee ben... Maar zo staat er ook een mooie T4 met 340.000 op de teller...

Wie wil zijn mening eens geven, wat tips geven en wat ik dan beter kan rijden, een 4 of 5, en welke motor? En de km stand, kan je zeggen dat met 250.000 op de teller alle kinderziektes eruit zijn of is dat een moment van nu gaat alles komen... Want met 3 kids gaat je rekening al achteruit laat staan als je een auto koopt waar je op leegloopt....
Wie kan mij een beetje op weg helpen, ik ben al een week of drie aan het zoeken, kijken en lezen....
Bij voorbaat dank,
Jasper...